💬
Logga in
Fuska.se

Pokemon D/p Tränarguide!

167 svar · startad

Ja, jag har säkert dödat 40 Gyrados med min Aggron och se ingen skillnad.

Om du hittar ett bra sätt o EV träna så ska d ignorera alla andra sätt. Det förvirrar dej bara. Ibland är det bra o inte veta för mkt.

Trådstartare #43
↗ till inlägget

Ja, jag har säkert dödat 40 Gyrados med min Aggron och se ingen skillnad.

Man har alltid besegrat färre än man tror. Det lärde jag mig när jag ev tränare heracross. 40 stycken ger 20 mer status. Du har modest nature på den och den blir sämre. du ska inte se stor skillnad.

12 Nov 2007

försöker ev träna min weavile :P

Håller på att egga fram en Aron med Imprish nature :P .

Trådstartare #46

Salamence: försöker?

Wendos: IV breedar du också eller?

Senast ändrad:

Agiyr:

Först och främst ska jag lära mig att Ev träna ( Jag är nära på att lära mig det ).

Sen ska jag bygga ett bra Team.

Och sedan så kommer jag nog börja med Iv breedingen.

13 Nov 2007
Trådstartare #48

Du måste iv-breeda först. IVs kan ju inte ändras när man redan ev tränat.

14 Nov 2007

Får man bättre stats av IVs :huh: ?

15 Nov 2007
Trådstartare #50

Ja, man får 31 bättre av 31 IVs.

Oj så, då kanske man ska Iv breeda ändå :) .

Trådstartare #52

Japp, du borde fixa om din aggron. Delat näst sämsta natuen och inte iv breedad.

jag ska testa det B)

Jag breeda fram en Jolly bagon med Alert to sound. Mycket snabb en. Salamence, är du intresserad?

Trådstartare #55

Hans favorit pokemon är inte salamnce, utan tyranitar. Hur som helst. Jag har inte wifi men skriv gärna upp andra ivs också.

16 Nov 2007

Om du menar mig så brukar jag inte kolla upp IV's. Det var bara en välgörenhet, om han ville ha en bagon. ^_^ Ville bara ge bort den, jag satsar på andra typer.

17 Nov 2007

Min Aggron har 252 Evs i Defense nu :gitarr: .

21 Nov 2007

Välgit bra guide Agiyr!

Trådstartare #59
↗ till inlägget

Min Aggron har 252 Evs i Defense nu :gitarr: .

Jaså? Vad ska du träna i nu då?

Skitbra guide för nybörjare, själv så kunde jag ju allting.

DOCK så handlar vissa saker om smak;

Du verkar ha glömt Overheat och Leaf Storm? O och LS är väldigt bra attacker som många spelare använder. Exempel:

Sceptile @ Choise Specs med Leaf Storm orsakar en j*vla massa skada (339 Sp. att + Stab + Choise specs). Nästa runda bytar man självklart till en annan poke för att eliminera den sänkta sp. attacken.

Och en Porygon Z (för exempel) @ Choise Specs med Hyper Beam (400 sp. att + Stab + Choise specs) tar ner i stort sett allt förutom vissa special walls (*host* blissey *host*) och pokémons som har resistans mot normal.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in