💬
Logga in
Fuska.se

Pokemon D/p Tränarguide!

167 svar · startad

Jag tkr skarmory klarar det mesta. Än så länge har jag inte haft några problem med den. x]

Linkinpark92: Om jag inte har fel för mig så är en Forretres ett bra val till en wall, fast vet inte till Physical Wall. Sedan så är ju Donphan bra som vanlig tank.

Trådstartare #123

Skarmoy stär emot den med över 400 def. annars får u lov att ta weezing eller forretress.

Trodde du hade lämnat Fuska Agiyr.

Har precis räknat ut att en Shuckle ( med 31 IVs och 252 EVs i Defense ) har 604 i Defense vilket är en grym tank.

Trådstartare #125

Du skulle inte räkna ut det, utan fråga här. jag kunde ge dig svaret i 1 sekund. Det blir också kanske fel om du räknar fel. Det du räknade nu är ett bra exempel:

Det är inte 604, utan 614 def!

Med Nature Boost eller inte?

Om ni undrar över Skarmory så har den 406 i Defense i LV 100.

Fel igen, 416 MAX har skarmory. -_- Skarmory, Weezing och Forretress är de bästa. Om du ska ta forretress så fråga mig om movesetet. Har en riktig bra moveset för just forretress.

Ursäkta mig räknade på helt fel sätt förut.

Euphoria: Ok, låt höra. Har nämligen tänkt att skaffa en någon gång i tiden.

Trådstartare #129

fråga mig för weezing/skarmory.

favole: Dett aär inte tips, utan grunder för en person som vill spela i "elit klass".

Agiyr:

Ska om du har sett det skaffa ett Poison team på PF. Då ska jag nämligen ha med Weezing. Hade tänkt något sånt här:

Weezing Relaxed

EVs: Def: 252 \ Att: 100 \ Sp.Def: 100 \ HP: 50

- Slugde Bomb

- Toxic

- Flamethrower

- Pain Split

De kommer ha bra IVs!

Trådstartare #131

Bra, men inte perfekt... faktisk så är det ganska långt ifrån perfekt.

för det första movesetet:

-Haze

-will o wisp

-sludge bomb

-pain split

Om någon har höjt attack med 3/mer så gör du haze och sedan will o wisp. Om de endast höjt 2/mindre gör du tvärtom. Pain splita tills ni har uggefär lika mycket hp och sedan sludge bomb.

15 Dec 2007

Jag har aldrig fattat Haze effect :( .

Trådstartare #133

Om någon använder en attack som sword dance som höjer någon status så försvinner hela höjningen.

Kan ju vara rätt effektivt...

16 Dec 2007
Trådstartare #135

Den är ju 75% av anledningn till att weezing är psychical wall.

Ok, är inte lika mycket expert som du :) .

17 Dec 2007

Okej, jag har tre alternativ;

Skarmory

Forretres

Slowbro

Jag funderar mest på slowbro, eftersom han har resistans mot fighting.

Jo men det är mkt som Slowbro inte tål heller. Därför tycker jag att du borde ta forretress.

Skulle tatt Forretres.

Har alltid undrat om man har Focus Sash på en Forretres och gör Explosion dör han då?

Det är dåligt strategi. Forretress är för att ta emot slag. Om Forretress inte har fullt liv så funkar inte focussash längre. Den funkar bara när man blir knockad på ett slag när man har fullt liv. Dessutom är forretress så seg att den inte kommer hinna göra explosion innan den blir skadad. Fast din fråga är OM det skulle funka, det vet jag inte men säkert.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in