💬
Logga in
Fuska.se

Läxor Har Ni I Eran Skola?

22 svar · startad

Hur mycket och vilka läxor har ni i eran skola. Vi har typ inga läxor alls. Vi har också s.k. block. Under ett block pluggar vi NO och extra mycket matte och under det andra blocket pluggar vi Sv och So. Ett block är ca 1 månad långt.

Sv: Inget

So: Läsa några sidor och svara på några lätta frågot

No: Läsa några sidor samt frågot

Eng: Skriva diary (man skriver tre gånger i veckan, ungefär som en dagbok fast man kan skriva vad man vill. Minst 1,5 sida per vecka)

B-sp: Läsa och förstå glosor

Det var nog allt. Blir alltid klar med allt på onsdagar. Har prov på fredag, så vi får lite mindre läxor än vanligt. Sedan dog en av våra lärare i fredags (har haft bröstcancer för flera år sedan som har spridit sig och sedan haft svårt att andas), så vi få rextra mycket tid i skolan till att göra våra läxor. Vi gör dom i skolan så slipper man plugga hemma. Skönt om man ligger lite efter och sedan har man flera timmar på sig hemma om man vill plugga lite till.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Hur mycket och vilka läxor har ni i eran skola. Vi har typ inga läxor alls. Vi har också s.k. block. Under ett block pluggar vi NO och extra mycket matte och under det andra blocket pluggar vi Sv och So. Ett block är ca 1 månad långt.

Sv: Inget

So: Läsa några sidor och svara på några lätta frågot

No: Läsa några sidor samt frågot

Eng: Skriva diary (man skriver tre gånger i veckan, ungefär som en dagbok fast man kan skriva vad man vill. Minst 1,5 sida per vecka)

B-sp: Läsa och förstå glosor

Det var nog allt. Blir alltid klar med allt på onsdagar. Har prov på fredag, så vi får lite mindre läxor än vanligt. Sedan dog en av våra lärare i fredags (har haft bröstcancer för flera år sedan som har spridit sig och sedan haft svårt att andas), så vi få rextra mycket tid i skolan till att göra våra läxor. Vi gör dom i skolan så slipper man plugga hemma. Skönt om man ligger lite efter och sedan har man flera timmar på sig hemma om man vill plugga lite till.

Bah, på min tid så... ja, hade vi knappt några läxor heller, och nu får vi 3 läxor per dag. :S

Nivå 6 · Fuskare

SV: Ibland lite olika substantiv former och sånt.

SO: Läsa några sidor, svara på några frågor.

NO: Ibland läsa några sidor, svara på några frågor.

ENG: Glosor.

SP: Glosor , och ibland text.

27 Nov 2007
Nivå 6 · Fuskare

har inte så bra koll på mina läxor eftersom jag inte bryr mej så mycke om dom :D

28 Nov 2007
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

har inte så bra koll på mina läxor eftersom jag inte bryr mej så mycke om dom :D

Är du dum eller? Läxxor är mycket viktigare än fotboll. Det avgör om du ska bo i lägenhat elle i villa när du blir vuxen. Ingan männska med vanligt förstånd säger inte att man inte bryr sig om läxor.

29 Nov 2007
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är du dum eller? Läxxor är mycket viktigare än fotboll. Det avgör om du ska bo i lägenhat elle i villa när du blir vuxen. Ingan männska med vanligt förstånd säger inte att man inte bryr sig om läxor.

vilken nytta gör läxor egentligen? det e bara en massa repetioner (stavning) av det man redan lärt sej. och så tar det på fritiden. :P

läxa? har jag inte haft på 2 år

Nivå 16 · Legendfuskare

jag har tyska till torsdagar, vi brukade ha engelska till torsdagar också men vi har inte det längre av nån konstig anledning, och i de flästa ämnen har vi "gör klart tal 58 innan onsdag" eller nått sånt om det är matte, altså slipper man läxa om man jobbar på lektionerna

Nivå 6 · Fuskare

Har inga läxor alls.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

vilken nytta gör läxor egentligen? det e bara en massa repetioner (stavning) av det man redan lärt sej. och så tar det på fritiden. :P

Så personer kan vara 100% att de kan det när de söker jobb. Och för att straffa skitungar. ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så du vill alltså inte ha bra betyg?

Spelar ingen roll vad du lär dig om du inte får bra betyg.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du borde ha nytta av lite läxor när det gäller stavning om du vill ha ett bra jobb.

Vi har inte så mycket läxor på våran skola och vi gör de på skolan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

SO - Typ en läxa för varje pass, vi lär oss as mycket på lektionerna så eftersom vår lärare är bäst

Kemi - Läsa en sida och svara på några frågor i ett läxförhör

Fysik - Samma, men oftast får vi labba sen göra labbrapporter

Matte - En sida per vecka, fast man bör minst göra 12 tal varje lektioner

ENG - Glosor

SPr - Glosor

Sv - Glosor

Teknik - Typ 3 läxor på två terminer kommer vi ha.

Kommer inte på mer, men man hinner med alla läxor.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Engelska glosor till varje måndag. Jävligt kass att ha läxa över helgen. :'( En engelsk text att läsa igenom och franska av något slag till tisdagar. Ibland SO till onsdagar. Blir ofta en text man ska läsa och kunna. Till torsdagar har jag franska, matte, biologi och ibland SO av liknande form som tidigare nämnt. Fredagar har jag bara svenska ibland, SO någon gång kanske.

Så nej, inte jättemycket.

Nivå 6 · Fuskare

jorå, läxorna görs men jag brukar inte komma ihåg dom och då blir det oftast exakt innan lektionen börjar ;) men ibland glömmer jag bort dom helt :rolleyes:

30 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

På torsdagar så har vi typ matte-läxa + tyska glosor och SO läxa varje fredag då vi pratar om nyheter men jag glömmer alltid att titta på rapport eller läsa tidningen X)

Ibland dyker det väl upp nån annan läxa, vår biologi-lärare säger hela tiden att vi ska ha läxa sen så glömmer hon att ge oss nån.

1 Dec 2007
Nivå 2 · Novis

Matte: Onsdagar eller Torsdagar, men inte bådeoch.

Engelska: Onsdagar. oftast Glosor.

SO: Fredagar. Men bara ibland.. inte varje vecka.

Franska: Till Fredagar, läxförhör. Men franska läxan gör aldrig jag, har ingen penna elr bok med mig till franskan heller, sitter mäst och snackar^^ Orkar inte bry mig om nåt tråkigt och onödigt som B-språk...

Det var nog allt. ^_^

4 Dec 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

Just nu har jag ganska mycket läxa i det mesta, fast det mesta får jag nog i SO. Oftast handlar det om flertalet sidor man ska läsa igenom för att sedan svara på några frågor. Vi har ofta stora arbeten och prov också.

6 Dec 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

jag har för mycket läxor!!!!! har tillexempel en Kemi uppsats till imorgon om bränslen, uppsats om första världskriget till imorgon, uppsats om en nyhet till imorgon!!! VI FICK DEM IGÅR! så här är det hela tiden!

Nivå 4 · Lärling

3 prov, 2 rapporter, franska glosor och en SO essä nästa vecka.

rox

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in