Hoppa till innehåll

Söker Medarbetare I Ett Nytt Gammalt Projekt :)


Gäst Mega93
 Dela

Rekommendera inlägg

(För er som inte vet så skapade jag för två år sedan ett mmorpg spel vid namn Centrycraft)

 

Hej.

Jo, jag bara fick för mig att googla på Centrycraft, för gamla tiders skull, och vilken chock man fick :P Det fanns tillochmed ett inlägg i ett forum där en kille frågar efter tips på hur han kan hacka spelet- Och det tog jag som en komplimang.

 

Jag har länge haft planer på att börja arbeta på ett nytt mmorpg igen, men nu känns det lite si sådär att bara låta all den publicitet försvinna ;) Så.. Jag hade tänkt återuppta arbetet kring Centrycraft.

 

För tillfället söker jag spriters för skapande av ny grafik eller förbättring av

gammal, folk med erfarenhet av musikskapande, folk med en känsla för grafisk design samt alla er med stor fantasi och många idéer.

 

http://www.centrycraft.co.nr

 

 

Om allt går som det ska och vi faktiskt hittar några intresserade så förmodas en stabil version efter ett flertal betas släppas någon gång i vår. Notera att detta kommer vara en hel rebuild av spelet men med den klassiska känslan. En liknelse av den slutprodukt vi siktar på är det populära mmorpg spelet Tibia.

 

 

Själv känner jag mig osäker på hela grejen då det tidigare projektet blev en total flopp på grund av tidsbrist, men det var ett bra tag sedan och man lär sig av sina misstag.

Än är det för tidigt för att dela med mig av de planer jag har för spelet bara såhär, men är ni intresserade så Pm:a.

 

 

Om någon skulle råka ha en serverburk körandes hemma och skulle kunna tänka sig att hosta Centrycraft servern så skulle det vara toppen (Givetvist ingår privilegier). Servern själv är mycket datorvänlig och inte alls en prestandadödare, så ingen kraftdator behövs.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Meh, sidan (och loggan!) gjorde jag på två minuter medan jag starta detta topic, men jag ska se till att fixa det :)

 

Den färdiga sidan kommer inte se ut så om ni av någon ***** anledning trott det...

 

 

Jag har inte skrivit att jag behöver någon som fixar en hemsida till spelet så släpp det.

 

(EDIT: Har centrerat bilden nu)

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man spela spelet någon stans?

Det gamla spelet? Nej, servern lades ner och filhosten som tidigare hostade spelfilerna har "upphört att existera".

Så, det gamla spelet finns inte kvar om inte någon här råkar ha det.

 

 

Och det var förra veckan som min dator utsattes för en rejäl virusattack och jag blev tvungen att formatera om hårddisken- Annars skulle jag kunnat ladda upp det.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mega93, ungefär hur använt var spelet? Vet du någon siffra på hur mycket användare det fanns?

Jag tror vi hade ca 50-60 registrerade medlemmar varav 14-20 var inne nån gång i veckan- men detta var endast under tiden som Janaz hostade servern dygnet runt.

 

 

 

Baranoi, du råkar inte ha kvar Centrycraft?

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mega93, ungefär hur använt var spelet? Vet du någon siffra på hur mycket användare det fanns?

Jag tror vi hade ca 50-60 registrerade medlemmar varav 14-20 var inne nån gång i veckan- men detta var endast under tiden som Janaz hostade servern dygnet runt.

 

 

 

Baranoi, du råkar inte ha kvar Centrycraft?

 

Ha kvar? Har faktiskt aldrig kommit i kontakt med det förut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...