(För er som inte vet så skapade jag för två år sedan ett mmorpg spel vid namn Centrycraft)
Hej.
Jo, jag bara fick för mig att googla på Centrycraft, för gamla tiders skull, och vilken chock man fick :P Det fanns tillochmed ett inlägg i ett forum där en kille frågar efter tips på hur han kan hacka spelet- Och det tog jag som en komplimang.
Jag har länge haft planer på att börja arbeta på ett nytt mmorpg igen, men nu känns det lite si sådär att bara låta all den publicitet försvinna ;) Så.. Jag hade tänkt återuppta arbetet kring Centrycraft.
För tillfället söker jag spriters för skapande av ny grafik eller förbättring av
gammal, folk med erfarenhet av musikskapande, folk med en känsla för grafisk design samt alla er med stor fantasi och många idéer.
Om allt går som det ska och vi faktiskt hittar några intresserade så förmodas en stabil version efter ett flertal betas släppas någon gång i vår. Notera att detta kommer vara en hel rebuild av spelet men med den klassiska känslan. En liknelse av den slutprodukt vi siktar på är det populära mmorpg spelet Tibia.
Själv känner jag mig osäker på hela grejen då det tidigare projektet blev en total flopp på grund av tidsbrist, men det var ett bra tag sedan och man lär sig av sina misstag.
Än är det för tidigt för att dela med mig av de planer jag har för spelet bara såhär, men är ni intresserade så Pm:a.
Om någon skulle råka ha en serverburk körandes hemma och skulle kunna tänka sig att hosta Centrycraft servern så skulle det vara toppen (Givetvist ingår privilegier). Servern själv är mycket datorvänlig och inte alls en prestandadödare, så ingen kraftdator behövs.