💬
Logga in
Fuska.se

Har Ni Skol Uniformer

30 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

nej vi har inte det

Nivå 0 · Nykomling

Kanske 1/50% i min skola skulle ha på sig skoluniformen ifall vi skulla haft nån.

28 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

Vi har inga skoluniformer men om vi skulle haft det så skulle jag gärna ha på mig en..

Jag tycker att det är bra med skoluniformer för dem kan man slippa all mobbning som sker runt vad personer har på sig, så slipper man alla personer med häng -.-.. DÖD ÅT PERSONER MED HÄNG..

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, jag kan inte komma på att vi har eller har haft skoluniformer överhuvudtaget i vårt skola. Nu när jag

tänker på det så känner jag inte till ett enda skola i Europa där eleverna bär skoluniformer. Dock vet jag att man i de flesta skolor i Amerika, Kina och Japan bär skoluniformer.

Skolor i, Amerika, Kina, Japan, England, det är mest dom länder med en stor folk mängd som den regler är, det är ju för att slippa kränkning/mobbning.

Jag tror inte att länder som Amerika och England har det just för mobbningen. De vill nog ha en egen bild av skolan och att barnen ska representera skolan.
1 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Nej och det är jag glad för.

Nivå 0 · Nykomling

tänk positivt, man slipper köpa nya kläder bara för att visa folk att man har flera olika sorters kläder! det räcker igentligen med att tväta kläderna och byta nån gång eller några gånger i veckan, inte två-tre gånger om dagen , som alla fjortisar gör .

Och alla har ju på sig samma "uniform" då och då finns det ingen som mobbar eller kommenterar den andre på dens kläder eftersom personen själv har likadan.. det borde vara najs om dom skulle haft det på vår skola, så man slipper se folk gå runt med byxorna nere och trasor som tröjor. xD

5 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Kort sagt, nej.

Men skulle inte bry mig om dom gjorde.

6 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Nej vi har i piteå har inga uniformer

Nivå 0 · Nykomling

Nej... ska snart sluta skolan :o

26 Feb 2008

Nej

27 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Nepp inte i helenelund. och jga tror inte nån skola i sollentuna har det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in