Hoppa till innehåll

Vilket Är Ditt Bästa Online-spel?


Vendetta
 Dela

Rekommendera inlägg

Vilket är erat bästa online-spel?

 

jag visar ett expempel på hur man ska/kan skriva

 

" Silkroad

 

det är ett väldigt bra fantasy spel där man väljer att vara chinese eller european, chinese brukar mest köra solo men med european är det bäst att köra i party.

grafiken är ganska bra och effekterna är bra, men det är segt att lvla...

 

Sida: www.silkroadonline.net

 

betyg: 6/10"

 

Regler:

 

1.Skriv inte WoW (World of Warcraft) därför att då blir det bara massa spam och hälften skriver om WoW.

 

2. Skriv inte bara te.x. silkroad, för att det är bra. Skriv en liten beskrivning eller lite mer detaljerat...

 

3. Inget spam eller onödigt offtopic, att kommentera spelen är okej, men det ska inte bli en hel chatt om just ett spel!

 

4. skriv inte betyg över 10 te.x. 1000/1000!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tribalwars.

 

Man skapar en by. Som travian. Fast man får poäng snabbare och man måste ta över byar ist för att grunda en ny by. Max poängen på en by är lite över 12K(1200)

man har inte allianser längre. Det heter stammar. Stammarna på travian finns inte. Alla har samma trupper. Och samma byggnader.

 

Sida: www.tribalwars.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryl2

 

Där väljer du mellan att vara human eller akkan. Det går rätt fort att lvla i början. Det finns 95lvlar, men för att komma till lvl 100 måste du ha klarat ett quest. du får välja mellan många klasser på båda raserna. Själv rekomenderar jag human. snygga effekter men grafiken kunde vart lite bättre...

 

www.ryl2.com.my

 

8/10

 

<min defender lv82

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Travian

Man bygger upp en egen by och efter ett tag så får man fler och fler byar. Travian är ett mmog, altså ett text - baserat spel.

 

+ Det är kul XD

Man behöver inte vara inne 24/7

Man kan vara olika stammar

Finns många servrar + ännu fler i andra länder som man kan spela på...

Coola grafikpaket...

m.m

-

Vill man vara bra måste man vara inne mycket.

Beroendeframkallande

Blir man attackerad är det inte lika roligt...

 

Betyg (Eftersom jag är ett Travian f*n...) 9½/10

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte meningen att det ska vara riktiga mmorpg spel? inte såna webbspel som travian och liknande?

 

well....jag spelar just nu bara Guild Wars...ett bra spel som har allt som ett spel ska ha :)

 

lite info:

20 lvlar

mission baserat spel system

3 fristående delar och en expantion har släppts

man kan bara vara människor

finns 10 professions

mini pets

in-game events

miljoner med spelare från hela världen

distrikt istället för servrar så alla i igentligen i samma värld ;) så man kan träffa varandra när man vill.

 

fast har spelat det i ett år nu så börjar faktiskt tröttna lite på det :( men innan så spelade jag det 8/7 :P så jag ger det 8½/10.

Redigerat av TheGreatest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte meningen att det ska vara riktiga mmorpg spel? inte såna webbspel som travian och liknande?

 

well....jag spelar just nu bara gw [GuildWars] ...ett bra spel som har allt som ett spel ska ha :)

 

lite info:

20 lvlar

mission baserat spel system

3 fristående delar och en expantion har släppts

man kan bara vara människor

finns 10 professions

mini pets

in-game events

miljoner med spelare från hela världen

distrikt istället för servrar så alla i igentligen i samma värld ;) så man kan träffa varandra när man vill.

 

fast har spelat det i ett år nu så börjar faktiskt tröttna lite på det :( men innan så spelade jag det 8/7 :P så jag ger det 8½/10.

Det spelar ingenroll, bara det inte är te.x. freerider lr nått i den stilen... P dom här spelen blir man medlem, altså registrerar sig.

 

Glöm inte hela namnet! Alla vet inte vad GW är!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag spelar rose online: bra grafik. man kan vara muse hawker soldier och dealer sen kan man bli annat efter lvl 70. finns över 200 lvls. 7 olika världar att vara på. lätt att lvla....enda dåliga är att man ser ut som en 10-åring på spelet :P 9½/10 www.sevenhearts.net

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellgate London

 

Året är 2038 och vetenskapen har växt så mycket att tron har försvunnit från huvudstaden London i England. Ondskan har kommit till staden. Spelet går alltså ut på att du är en high-tech krigare, såklart finns det olika klasser som ska utrota de demoner som har invaderat London. Det finns 50 lvlar. Det är ca. 4 månader gammalt och har iom det väldigt bra grafik ifall din dator orkar att du maxar alla grafiska inställningar.

 

För de som har en dålig ekonomi så kan jag berätta att spelet kostar bara vid köpet ugnefär 400-500 kr (sjunker med tiden) och inget undertiden du spelar, dock kan du välja att betala för att få specialla förmåner som extra uppdrag och equipment men jag rekommenderar att inte göra detta i början.

 

Spelet är en direkt kopia av de två spelen, Guild Wars och Diablo iom att det är samma tillvärkare.

 

Sida: http://www.hellgatelondon.com

 

betyg: 9,5/10

 

OBS! Det står "online-spel", inget med bara mmorpg. Så jag antar att jag kan posta det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...