Hoppa till innehåll

Min Första Sida


Gäst DamelQ
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, Detta är min första sida jag nånsin kodat helt själv(Har härmat lite)

 

Så jag vill ha era synpunkter även om den inte e snygg så lärde jag mej koda lite igår så :D

 

TBP

Du kan börja med att ta bort alla <P> överallt i källkoden, avsluta taggar och sätta " på rätt ställe.

Sen bör du lära dig tables.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, Detta är min första sida jag nånsin kodat helt själv(Har härmat lite)

 

Så jag vill ha era synpunkter även om den inte e snygg så lärde jag mej koda lite igår så :D

 

TBP

Förstår inte vad du har härmat, sidan är så likt en nybörjarsida som det bara kan bli.

Inget märklig att kommentera egentligen, men dock så ska jag ge dig några få tips om hur man bygger upp

innehåll på en sida, eftersom detta är din första sida.

 

Tips:

  • Rubriker ska vara större eller ska dra mera uppmärksamhet.
  • Centrera aldrig innehåll sålänge det inte är motiverad, i ditt fall ska du inte centrera innehåll. Blir jobbigt att läsa.
  • Texten får inte vara svårläst, nu syftar jag på dina länkar.
  • Länkar som länkar externt, dvs inte länkar till något som hör till din webbsida ska öppnas i nytt fönster (det är åtminstone en tumregel, men inget måste).
Eftersom du är nybörjare så är det absolut inget fel. Försök utmana dig själv genom att lära dig tables och div och bygga upp en design därifrån, och försök skaffa en tema och skriva mera text på din sida. Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack Hitsugaya, Ja jag vet att jag inte har värsta grejen men som sagt det är min allra första sida nånsin så....Och jag har inte Gimp elr Photoshop att göra Design med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla, ladda inte upp eran första sida på feedback oftast så är det bara en liten text som på den här.

Annars så vill jag gärna se din BF2 sida.

Håller på med den för fullt, Men jag lär mej koda fler saker samtidigt så det kommer ta ett långt tag innan den funkar helt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, Detta är min första sida jag nånsin kodat helt själv(Har härmat lite)

 

Så jag vill ha era synpunkter även om den inte e snygg så lärde jag mej koda lite igår så :D

 

TBP

Du kan börja med att ta bort alla <P> överallt i källkoden, avsluta taggar och sätta " på rätt ställe.

Sen bör du lära dig tables.

 

Nej, inte tables. Layers är mycket bättre och man kan placera dem precis hur som helst, t.o.m. överlappande.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, Detta är min första sida jag nånsin kodat helt själv(Har härmat lite)

 

Så jag vill ha era synpunkter även om den inte e snygg så lärde jag mej koda lite igår så :D

 

TBP

 

Du kan börja med att ta bort alla <P> överallt i källkoden, avsluta taggar och sätta " på rätt ställe.

Sen bör du lära dig tables.

 

Nej, inte tables. Layers är mycket bättre och man kan placera dem precis hur som helst, t.o.m. överlappande.

 

Det funkar inte i alla webläsare. Helt onödigt att syssla med det. Div använter man egentligen bara om man ska reglera texten i sidled eftersom om man använder <p> så blir det en paragraf.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst FabrikatioN

Jag är på poisons 1337 sida :D

Och min fd klasskamrat Elin xD

 

Btw, Sidan var inspirerad* klart av Poison's hackade sites.

Röd text och låten xD

Redigerat av FabrikatioN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...