1. Team Fortress 2 - Kom verkligen som från ingenstans för mig. När jag läst PC Gamers recension förstod jag att det skulle vara något alldeles extra. Två leveransdagar senare var jag helt fast. Tecknat, våldsamt och Valve, vad kunde gått fel? Inte mycket, bevisligen.
2. Crysis - Enligt mig ett bättre spel än Call of Duty. Visst, Call of Duty 4 är skitkul, det kommer man inte ifrån, men det är så mycket mer upplevelser när man spelar Crysis. Underbar grafik, otrolig fysik, fri spelstil, bra skapad nanodräkt och detaljer gör Crysis till ett riktigt bra spel som kommer hålla länge. Med mer tyngd på karaktärer och story skulle det här bli en riktig klassiker. Tyvärr blir det i det närmaste tråkigt när man slåss emot rymdvarelserna, om man jämför med spelets första del. Grafiken imponerar ännu mer i de snöiga landskapen, men designen av rymdvarelserna var usel. Jag hade verkligen nöjt mig med att fortsätta att dräpa nordkoreaner.
3. Call of Duty 4: Modern Warfare - Spelet kan beskrivas som en actionfilm. Tyvärr är singelplayerkampanjen kort, men det vägs upp av grym multiplayer. Riktigt bra och intensiv action, men tyvärr fortsätter spelet att vara väldigt linjärt. Det största minuset är dock att du kan stå och döda fiender hur länge du vill, tills 2011 om du så vill, det kommer bara fortsätta att spawna fiender. Förutom om du går förbi en viss gräns. Då slutar det. Sådant blir alldeles för uppenbart och drar ner spelupplevelsen mycket. Att leka sniper gör ju alltså inte så mycket nytta. Sedan är det ju väldigt skriptat också, dock är det bra skriptat. Men det blir ju inte att du spelar om spelet flera gånger, för det kommer vara ungefär likadant varje gång. Det gör ju som jag skrev innan att spela exempelvis Crysis blir mycket mer faktiska upplevelser. Men detta är egentligen det negativa sidorna jag kan komma på. Alla uppdragen är varierande och roliga, och ljudet är riktigt grymt. Chernobyluppdraget och slutet är dessutom något alldeles extra.
Skrev bara om tre spel eftersom jag satsat mer på att köpa äldre titlar detta året. Dessutom har jag slutat att ladda ner spel. Detta har gjort att jag missat några stora spel, bl.a. Bioshock och World in Conflict. De skall dock inhandlas snart och de hade antagligen båda två varit med på top 5 annars.