Hej!
Jag söker ett stratergispel till PC och behöver lite tips, jag vill gärna att det ska utspela sig runt medeltiden. Jadu, vad finns det mer att skriva? Om ni undrar något så fråga på bara!
Hej!
Jag söker ett stratergispel till PC och behöver lite tips, jag vill gärna att det ska utspela sig runt medeltiden. Jadu, vad finns det mer att skriva? Om ni undrar något så fråga på bara!
heroes serien är väldigt bra men jag vet inte om det är medeltiden.
Slaget om Midgård, det bästa strategispelet enligt mig :cool:
annars så kan du ju köpa Age of Empires
Medieval 2: Total War är självklart om du vill köra medeltiden. Glöm inte att patcha upp det dock.
Håller med TheChosenOne, Slaget om midgård 2 är sjukt kul, ettan är också roligt, finns ett paket på Webhallen med SOM, SOM2 och SOM2 expansionpack för 339:-
↗ till inläggetDet paketet har jag :cool:Håller med TheChosenOne, Slaget om midgård 2 är sjukt kul, ettan är också roligt, finns ett paket på Webhallen med SOM, SOM2 och SOM2 expansionpack för 339:-
jo..men det är ju skräp om man redan har 1:an och 2:an :P. hatar såna paket där man redan har ett av spelen :/
Warcraft 3 är ju hur grymt som helst, nu är det inte medeltiden, men det är iaf fantasy, som ungefär per automatik blir medeltid;D
svea rike spelen är rätt nice också, och varför inte prova hearts of iron?
ska vi gå ifrån medeltids-temat så är starcraft hur bra som helst också.
Nej fy inget från Blizzard är bra, men om man ska gå från medeltid som du säger så är World in Conflict det bästa strategispelet of all times, http://www.worldinconflict.com där finns ett demo om du vill testa ;)
Medieval 2 : Total War
Rome: Total War
mycket bra.
↗ till inläggetdu får ju självklart ha din åsikt, men otroligt korkad är den:DNej fy inget från Blizzard är bra, men om man ska gå från medeltid som du säger så är World in Conflict det bästa strategispelet of all times, http://www.worldinconflict.com där finns ett demo om du vill testa ;)
starcraft är ju världens bästa RTS, easy as dell!
Måste ju säga att en sak med Blizzard är bra, pengarna de drar in används t.ex. till att utveckla nya saker till World in Conflict och då Vivendi tjänar så mycket så kunde de satsa stort på WiC ^^
Jag delar ju inte din åsikt, mycket mästerligt har kommit från blizzard, bara Lost Vikings är ju nåt som man skulle offra en tå eller två för.
Nej, det är inte många som delar min åsikt, men vissa gör det.
Saken med Blizzards spel är enligt mig grafiken, jag klarar inte av att det ser så klottrigt ut som WoW och Warcraft gör.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in