💬
Logga in
Fuska.se

Vilka Får Flytta Till En Annan Planet?

57 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

Soad_token

Här diskuterar vi vilka människor som får flytta till en annan planet, inte vilken planet de får flytta till. En stor skillnad.

Dessutom så diskuterar vi OM Tellus skulle sprängas, inte vad någon har sagt.

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Kom att tänka på en sak, om det skulle vara så att jorden skulle utplånas och att människan skulle tvingas att flytta ifrån Tellus,

-Vilka tror ni skulle få åka med till en ny planet?

Skulle bara några få åka med, skulle i stort sett alla få åka med till en ny planet eller skulle vi inte flytta? Hur tror ni att det skulle bli?

Är det bara jag eller är det lite motsägesefult att säga att först exploderar den och sedan bo kvar?:P

↗ till inlägget

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

Soad_token

Här diskuterar vi vilka människor som får flytta till en annan planet, inte vilken planet de får flytta till. En stor skillnad.

Du sa aldrig att den skulle sprängas:/ Sen skrev du: "eller skulle vi inte flytta?" vilket ju innebär att jorden inte exploderar. Det ger de personer som svara friheten att ge förslag på saker man kan gör om man inte flyttar till en annan planet, utan istället t.ex. flytta till månen. Sen har det väll allt med saken att göra, om vi flyttar till månen som ligger nära kan man flytta mycket mer människor, till skillnad om man ska åka till en planet som ligger ett par års färd bort. Sen vet jag att det är rent hypotetiskt, det jag menande var att du inte specificerade vad som skulle hända med Tellus utan att den skulle bli obeboelig.

Soad_token

4 Jan 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Du sa aldrig att den skulle sprängas:/ Sen skrev du: "eller skulle vi inte flytta?" vilket ju innebär att jorden inte exploderar. Det ger de personer som svara friheten att ge förslag på saker man kan gör om man inte flyttar till en annan planet, utan istället t.ex. flytta till månen. Sen har det väll allt med saken att göra, om vi flyttar till månen som ligger nära kan man flytta mycket mer människor, till skillnad om man ska åka till en planet som ligger ett par års färd bort. Sen vet jag att det är rent hypotetiskt, det jag menande var att du inte specificerade vad som skulle hända med Tellus utan att den skulle bli obeboelig.

Soad_token

↗ till inlägget
om det skulle vara så att jorden skulle utplånas

Ungefär samma sak, nej det innebär inte alls att jorden inte exploderar det innebär att vi stannar och dör här. Dessutom var det endast ett exempel på vad man kan skriva.

Aja, OT nu BT nu!

2 Feb 2008

dom sten rika och dom känndaste

Nivå 9 · Veteranfuskare

Bara raketen och vi är kliniskt rena och friska så kan vi nog flytta. Men som sagt så kommer det nog bara vara rika och forskare.. Kanske några piloter också.

Senast ändrad:

7 Feb 2008

förhoppningsvis allihopa :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Då måste en jättebillig teknik för rymdraketer uppfinnas.

Nivå 4 · Lärling

Eller så försöker man ta vara på den planet som vi håller på att förstöra^^

8 Feb 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Kom att tänka på en sak, om det skulle vara så att jorden skulle utplånas och att människan skulle tvingas att flytta ifrån Tellus,

-Vilka tror ni skulle få åka med till en ny planet?

Skulle bara några få åka med, skulle i stort sett alla få åka med till en ny planet eller skulle vi inte flytta? Hur tror ni att det skulle bli?

Ehh liksom om vi åker i från Jorden/Tellus så kommer vi ändå inte fram till andra planeten...... Eller jo men då är vi säkert 90 - 100 år.....

B) B) B) B)

9 Feb 2008
Nivå 5 · Fuskare

Angående teleportering, människan är uppbyggd av atomer om man kommer på hur man bryter ner alla atomer, det blir typ 100000000000000000 miljoner atomer, men sedan måste man komma på hur man kan färdas snabbt. :rolleyes:

↗ till inlägget

Angående teleportering, människan är uppbyggd av atomer om man kommer på hur man bryter ner alla atomer, det blir typ 100000000000000000 miljoner atomer, men sedan måste man komma på hur man kan färdas snabbt. :rolleyes:

Eller så kan man bara spara all information om människan, bryta upp människan i molekyler och informationen som är sparad skickar man iväg till en apparat på en annan planet som bygger upp människan igen enligt informationen. Igentligen är det som att göra en klon och döda originalet men det funkar och klonen är "dig" eftersom den.. är "dig" :P

Fast det här är såklart 7000 år framför vår nutida teknologi :P

Senast ändrad:

10 Feb 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det där lät läskigt. Teleportering: Näradöden upplevelse.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Eller så kan man bara spara all information om människan, bryta upp människan i molekyler och informationen som är sparad skickar man iväg till en apparat på en annan planet som bygger upp människan igen enligt informationen. Igentligen är det som att göra en klon och döda originalet men det funkar och klonen är "dig" eftersom den.. är "dig" :P

Om man kan skapa en klon som ser ut precis som en själv och är en själv så kommer nog det blir usama bin ladin x10000000 och jorden kommer gå under innan någon hinner säga undergång. (Tänkte då på att Usama bin ladin var väldigt bomb glad och att man kan skapa "kloner" av atom bomber tho)
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om man kan skapa en klon som ser ut precis som en själv och är en själv så kommer nog det blir usama bin ladin x10000000 och jorden kommer gå under innan någon hinner säga undergång. (Tänkte då på att Usama bin ladin var väldigt bomb glad och att man kan skapa "kloner" av atom bomber tho)

Ja, om man gör så att apparaten inte disintegrerar originalet så kan det användas som en "klon-maskin" :P

Men man kan ju inte riktig säga att det är en klon, för en klon är en organism som föddes ur samma DNA-typ som originalet. Den här (påhittade) apparaten gör något exakt likadant genom att lägga alla atomer och alla molekyler på exakt samma plats som originalet. Så jag skulle hellre kalla det för en "kopia" :P

Och Usama Bin Ladin var inte mer "bombglad" än någon annan terrorist. En terrorists första uppgift är att sprida skräck bland fienden, och det gjorde han ganska bra.

11 Feb 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag hadde mer tänkt att skicka atomerna istället för datan. Så att mottagaren sammlar ihop all atomer med samma DNA och bygger ihop en igen.

Jo, men då blir ju problemet att skicka atomerna. Det bästa vore ju om mottagaren hade ett "förådd" med olika slags atomer som den bygger ihop en igen med.

13 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare

Börjar det inte spåra ur?

ontopic:Förmodligen skulle kända personer,piloter och forskare få följa med.Eller som någon sa så tar vi vara på den planet vi har.

15 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

shit ni är duma dom vet väll inte när det kommer hända

↗ till inlägget

shit ni är duma dom vet väll inte när det kommer hända

lol..

Om 500 år kommer jorden inte att kunna hålla liv, om vi får in mer teknologi som använder sig av miljöfarliga bränslen så påskyndas detta och dina barn-barn kanske inte kommer att kunna bo på den här planeten.

Det är just därför vi diskuterar vem som får flytta och vem som inte får.

16 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

Man är ju inte rädd för sin egen skull, bara för sina barn och barnbarns skull. Men det kommer nog hända en hel del under våran livstid också.

Dom som får byta planet går inte att svara på. Man kan ju inte bara säga t.ex. "Khazar, Ozoon, Hummerpojken, Kabby, Sunespon och jag drar till Mars för att överleva medans ni andra stannar här och dör".

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in