💬
Logga in
Fuska.se

Spenderar Svenskar För Mycket Tid Vid Datorn/tv?

48 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Möjligheterna med datorn är ju större än med tv'n, och då menar jag internet. Man kan hitta vad som helst på mindre än 10 sekunder, man kan hålla kontakt med alla sina vänner via chatt eller röstprogram och slippa betala sms/telefonräkning, ja - möjligheterna är oändliga, och det är ju det som gör oss datorberoende - saker vi gör på internet tar aldrig slut, utan det kommer mer och mer hela tiden.

Precis, nuförtiden sker nästan allting via datorn. Beställning av biljetter, köp av produkter. Chattprogram m.m.

Och det är som du säger det som gör oss "databeroende". På vintern så sitter man kanske 2-7 timmar per dag framför datorn, nu på sommarn är det högst 2-3 timmar.

11 May 2008
Nivå 3 · Lärling

vadå menar du att det ska vara lagg över svergie su här 08:00 öppnar porten då kan man spela dator till 9:00 liksom lite konstigt.

21 May 2008
Nivå 5 · Fuskare

Japp jag sitter 3-4 Timmar per dag vid datorn eller Xbox 360 ! :D

27 May 2008
Nivå 5 · Fuskare

Jag har en vana att lätt få ont i huvet av datorer och dylikt, så det brukar sammanlagt bli högst 2 timmar på en dag. Ibland är jag inte inne alls.

5 Jun 2008

jag har sett på Xfire att på en vecka så spelar jag nästan 20 timmar. så på en vecka så är jag vid datorn ca 1dag på en hel vecka(med msn och sånt inräknat).. det tycker jag själv är mkt men jag har lärt mig mkt genom att spela och varit på nätet. tex jag lärde mig bättre engelska på BFV när jag spela online :)

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

sitter typ 5-6 timmar vid datorn men jag spelar gitarr framför datorn i 4 timmar om dan (minst) sen typ surfar jag runder på utube o fuska elelr dylikt eller spelar

Nivå 5 · Fuskare

Vissa får huvudvärk när de sitter vid datorn i 1-2 h men jag kan sitta 8-9 h utan att få huvudvärk Är det för att jag är van?

6 Jun 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare

Det är lite olika, vissa får ont i huvudet av att titta på samma ställe en längre tid. Och andra inte.

13 Jun 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är lite olika, vissa får ont i huvudet av att titta på samma ställe en längre tid. Och andra inte.

Okej, Då är jag inte en av dem. Men jag får Migrän när det är för ljust ute.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in