💬
Logga in
Fuska.se

Vilken Är Den Bästa Boken Du Har Läst?

103 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vargbröder

Haha, vi var tvugna att läsa dem böckerna i skolan. Sämsta fantasyn jag läst. Har faktiskt läst en hel del också.

Hela "Sagan om Otoriklanen"-serien är det bästa jag någonsin läst. Skulle bli överlycklig om jag läste en bok som var bättre än dem. Harry Potter är dock också bra, speciellt sista boken.

Vargbröder är en av de bästa böcker jag läst ;) Kanske bara var så att just den jag läste var väldigt bra men jag kände verkligen av författarens försök att beskriva människans koppling till djuret.

Jag tycker mest att det känns så wannabe-fantasy-aktigt hela tiden, men man tycker ju olika.
27 Dec 2008
Nivå 4 · Lärling

Harry Potter och Dödsrelikerna

Svårt ,jag läser otroligt mycket (fantasy ofc ^^). Men det får bli Locke Lamoras lögner och Rött Hav Under Röd Himmel (Locke Lamora 2), båda av Scott Lynch.

http://www.barnensbokklubb.se/bbk2/produktinfo.aspx?id=94557

25 Jan 2009

Isdraken, jävligt bra bok faktiskt (:

Nattens Barn var väldigt stark. Den framkallar känslor ;>

26 Jan 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Milleniumserien, orkade dock aldrig läsa ut "Luftslottet som sprängdes".

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Måste nog vara Harry Potter böckerna. ;>

Inte som andra döttrar.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

The Kite Runner, av Khaled Housseini

och

Waiting for Godot, av Samuel Beckett

Båda på engelska.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag är snart klar med den första och ska givetvis ge mig på nästa. Helt underbar bok och jag har hört goda ord de andra två.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Djävulens Alternativ.

Nivå 3 · Lärling

"Pojken som kallades Det" serierna. Har läst alla 3. ^^

Gillar allt av Dan Brown, speciellt Änglar och Demoner samt Da-Vinci Koden :) Det var dem två böckerna som fick mig att börja debattera mot religion.

Älskar Sci-Fi. Allt från Path of Destruction till Republic-Commando serierna. När jag väl börjat läsa en sci-fi bok, så kan jag inte sluta och måste sitta i ett par timmar och läsa ut den innan jag får någon ro :D

Har beställt Alphabet of Manliness nu, och jag tror att den kommer att bli en av mina favoriter. Älskar nämligen Maddox stil att skriva, hans cyniska och ironska texter :D (Som ni för övrigt kan läsa här: http://maddox.xmission.com/ )

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag är snart klar med den första och ska givetvis ge mig på nästa. Helt underbar bok och jag har hört goda ord de andra två.

käst alla tre grymt bra, synd att han(författaren) dog så att han inte kunde skriva fler i serien

dom hör till dom bästa jag har läst, vet inte vilken som är bäst men Eragon-serien, Sagan Om Klanen Otori- serien, Dan Browns böcker är otroligt bra

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag är klar med de två första, riktigt bra böcker. Den tredje har jag bara börjat med.

↗ till inlägget
Gillar allt av Dan Brown, speciellt Änglar och Demoner samt Da-Vinci Koden :) Det var dem två böckerna som fick mig att börja debattera mot religion.

Änglar & Demoner och Da-Vinci Koden är grymt bra båda två!

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Harry Potter

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vi kan uppdatera lite:

Stephen Kings The Stand (Pestens Tid)

Helt otrolig bok, läs den om ni inte gjort det.

Dean Koontz Viskningar, Midnatt, Väktare och Vakande Ögon.

Engelska titlar: Whispers, Midnight, Guardians och From the Corner of His Eye.

Min favoritförfattae skriver jäfla bra böcker. Jäfla bra.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Älskar Sci-Fi. Allt från Path of Destruction till Republic-Commando serierna. När jag väl börjat läsa en sci-fi bok, så kan jag inte sluta och måste sitta i ett par timmar och läsa ut den innan jag får någon ro :D

Har beställt Alphabet of Manliness nu, och jag tror att den kommer att bli en av mina favoriter. Älskar nämligen Maddox stil att skriva, hans cyniska och ironska texter :D (Som ni för övrigt kan läsa här: http://maddox.xmission.com/ )

Tack för länken, har spenderat de närmaste två timmarna med att kolla igenom några kickass texter... funderar på att köpa en sponsor a vegetarian t-shirt

(FOR EVERY ANIMAL YOU EAT IM GOING TO EAT THREE)

Nivå 5 · Fuskare

Har läst nog första harry potter en gång. Annars hatar jag böcker.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har läst nog första harry potter en gång. Annars hatar jag böcker.

Man kan inte hata böcker. Nuff sed.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Alla Artemis Fowl, alla Harry Potter och alla Vargbröder. Framtidens Paradis är lite udda och bra på samma gång.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in