💬
Logga in
Fuska.se

Tandstälning :(

18 svar · startad

Hej jag har fått tandstälning på överkäken asså ''räls'' men iaf ngn som också har det som kan säga lite om vad man ska göra/inte göra ?

10 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

Tandläkaren kanske kan ge dig lite information..?

Nivå 0 · Nykomling

Jag ska snart också få det, men jag är glad för det :)

Nivå 0 · Nykomling

Har aldrig haft själv men känner en som har haft ett ganska bra tag. ÄT TA MIG f*n INTE KOLA. Då går den sönder direkt och man måste åka och laga den. De är i och för sig kanske bra om man vill slippa skola eller liknanade :)

Nivå 0 · Nykomling

Du kan göra i princip samma saker som du kan göra utan tandställning, dagens tandvård är soppas bra, och effektiv. Den gör bara dina tänder finare. Men... Det kan bli jobbigt att äta väldigt kladdiga saker, som Water Melon sade, som t.e.x. kolor. :)

Men, fortsätt simma, fortsätt simma!

11 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

Ska kanske få räls jag också. Har j*vligt skeva tänder.

Dock inget som ser fint ut.

Som tror inte att du sak ta en stark magnet ovanför skinnet vid tänderna. Om rälsen är Järn. Kladdiga saker är också ett problem.

Senast ändrad:

8 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Har själv räls i hela munnen och jag käkar i stortsätt allt som jag brukade äta, men man får använda kniv när man käkar äpplen, päron etc och suga inte bita på kolor.

Nivå 0 · Nykomling

Jag ska få räls snart, har väntat alldeles förlänge med det. Jag måste dra ut 3 tänder, hittills är 2 av dem utdragna...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag ska få räls snart, har väntat alldeles förlänge med det. Jag måste dra ut 3 tänder, hittills är 2 av dem utdragna...

Samma här ;) Fast inte riktigt då du är ett par år äldre, men jag skulle behövt räls för flera år sedan men tandläkarna sa bara typ "Vi får vänta och se, men jag tror nog att tänderna rätar ut sig", gissa vad? Det har de inte! Har två tänder på sidorna som ser ut som vampyrtänder fast de egentligen är vanliga tänder som vuxit snett så man ser de från sidan, och inte för att tala om resten av tänderna :P Njae, de synligaste är väl någorlunda raka med nån enstaka överlapning här och var. Så nu ska jag få tandställning -_- Aja, bättre sent än aldrig antar jag ;)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Omg, jag har oxå vampyrtänder! :o

9 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

:P WiCkEd

Nivå 0 · Nykomling

Tugga inte tuggummi. Kletar det sig fast så sitter det nog kvar ganska bra. :P

Det var ett tag som jag skulle kanske få tandställning, men mina tänder är inte "tillräckligt" konstiga för att jag ska få det. :/

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Seriöst, vad behöver du vara rädd eller ledsen för? Många bra kändisar som har/haft tandställningar, som t.ex. Corey Haim tror jag.

Jag ska få tandställning näst, nästa vecka och är inte rädd ett dugg.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

:P WiCkEd

Jag har också det :P

11 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Vem har inte det? Det är helt normalt enligt mig. :P

Well mina tänder är helst sjuka uppriktigt sagt.. Vissa av dom ligger liksom ner.. Men intefan får man tandställning..

"Vänta och se vad som händer" är allt man hör från dem.

Ska nog börja gå till en privat tandläkare.

13 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

För några år sedan kanske jag skulle få tandställning men nu så sa dom att tänderna rätade ut sig och jag behövde bara ta bort en tand sen var det fixat.

12 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling

Jag ska få natt-tandställning(kallar det de för man ska använda den över natten) i slutet på april :(

Fast jag har ju tur som inte behöver ha räls :)

Nivå 0 · Nykomling

öppna inte munnen :lol: :lol: :lol: :lol:

Nivå 0 · Nykomling

förhoppnings vis får jag det snart :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in