Hoppa till innehåll

Problem Med Fof


Tortilla

Rekommendera inlägg

Hej, jag har problem med FoF ( Frets on Fire ) till vista. jag har installerat spelat och startar upp det men då är allt segt och texten som står där uppe är helt suddigt :o Ja har prövat att installera om, byt grafiken, kompatibilitetsläge m.m. Så nu undrar jag vad de är för fel? :huh:

 

 

 

Tack för svar MvH / Tortilla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta löser nog inte att texten är suddig. Men om du har antialiasing (kantutjämning) på så stäng av det helt. Det kvittar nästan vilket spel man spelar. Det laggar om man har kantutjämning på. Ska det inte lagga så krävs nog ett väldigt bra grafikkort. Ser det dåligt ut om du stänger av det, höj då upplösningen om det går då kantutjämning egentligen bara ä en slags fakeinställning när upplösningen inte räcker till...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

Från FoF's FAQ:

 

Q: The game works poorly on Windows Vista.

 

A: The current OpenGL graphics drivers for both NVidia and AMD cards are quite poor in comparison to their Windows XP counterparts. Unfortunately, until the graphics cards companies manage to get their drivers optimized for Windows Vista, you might see graphical glitches or poor performance with Frets On Fire on Vista. Always make sure you have the latest drivers for your graphics card installed.

 

Testa och Dual-boota med windows xp om du är verkligen desperat :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick ett nytt problem idag när jag installera de igen.

 

cx_Freeze: Python error in main script

 

Tranceback (most recent call last) :

 

File "c:\users\proj\cx_Freeze-3.0.3\initscripts\console.py", line 27, in ?

 

Flie "src/FretsOnFire.py", line 68, in ?

 

File "src\GameEngine.py", line 149, in __init__

 

File "src\Audio.py". line 49, in open

 

error: Sound buffer size must be between 2 and 134217727

 

 

någon som vet hur man fixa bort de här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...