Hoppa till innehåll

Windows 10


Lampa
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, min kompis tipsade mig med att installera det nya Windows 10 som har kommit ut eftersom han vet att jag har haft problem med min dator ett tag och att jag velat installera om min dator men inte vetat hur man gör det. Så jag gjorde det och allt blev perfekt som han sa..

 

När jag skulle gå in på inställningar på datorn för att ändra en sak så gick det inte och sen kom det upp en liten ruta där det stod "Du måste aktivera Windows innan du kan anpassa din dator."

Och då tänkte jag, jaha och vad f*n menar dom med det och såklart frågade jag min vän om hjälp och han berättade vad jag skulle göra..

Han berättade att man måste skriva in någon nyckelkod någonstans så att den aktiveras och nyckelkoden hittar man då på sin dator någonstans, antingen ovanför eller under eller på sidorna eller ja.. någonstans ska den finnas i alla fall..

Jag gick in på inställningar - uppdatering och säkerhet - aktivering, och där skrev jag in nyckelkoden men då uppstod den någon fel som vanligt igen....... "Produktnyckeln som du angav fungerade inte. Kontrollera att du har angett rätt produktnyckel. FELKOD: 0xc004f050 "

 

Varken jag eller min vän vet hur vi ska fixa det.. han håller på och kollar om hjälp från sitt håll genom att fråga sina vänner och jag är här och kollar om någon som haft samma problem eller om någon som vet hur man fixar det kan hjälpa mig eftersom ni alltid kommit med bra tips när jag behövt något..

 

Innan Windows 10 så hade jag Windows 7..

Min dator: Acer stationär

Model: Aspire M3910 

 

-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, min kompis tipsade mig med att installera det nya Windows 10 som har kommit ut eftersom han vet att jag har haft problem med min dator ett tag och att jag velat installera om min dator men inte vetat hur man gör det. Så jag gjorde det och allt blev perfekt som han sa..

 

När jag skulle gå in på inställningar på datorn för att ändra en sak så gick det inte och sen kom det upp en liten ruta där det stod "Du måste aktivera Windows innan du kan anpassa din dator."

Och då tänkte jag, jaha och vad f*n menar dom med det och såklart frågade jag min vän om hjälp och han berättade vad jag skulle göra..

Han berättade att man måste skriva in någon nyckelkod någonstans så att den aktiveras och nyckelkoden hittar man då på sin dator någonstans, antingen ovanför eller under eller på sidorna eller ja.. någonstans ska den finnas i alla fall..

Jag gick in på inställningar - uppdatering och säkerhet - aktivering, och där skrev jag in nyckelkoden men då uppstod den någon fel som vanligt igen....... "Produktnyckeln som du angav fungerade inte. Kontrollera att du har angett rätt produktnyckel. FELKOD: 0xc004f050 "

 

Varken jag eller min vän vet hur vi ska fixa det.. han håller på och kollar om hjälp från sitt håll genom att fråga sina vänner och jag är här och kollar om någon som haft samma problem eller om någon som vet hur man fixar det kan hjälpa mig eftersom ni alltid kommit med bra tips när jag behövt något..

 

Innan Windows 10 så hade jag Windows 7..

Min dator: Acer stationär

Model: Aspire M3910 

 

-

Din nyckel är för Windows 7 därav fungerar den ej. Alla som hade Windows 7 fick väl Windows 10 gratis, men du måste som sagt konvertera eller få en nyckel på något ställe. Antingen från acer eller Microsoft i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din nyckel är för Windows 7 därav fungerar den ej. Alla som hade Windows 7 fick väl Windows 10 gratis, men du måste som sagt konvertera eller få en nyckel på något ställe. Antingen från acer eller Microsoft i ditt fall.

Vadå så du menar att jag måste köpa ett nytt nyckelkod?

Microsoft suppor kan säkert hjälpa dig: https://support.microsoft.com/sv-se/contactus

Jo jag ringde dom och försökte få något hjälp av dom och dom sa till mig att jag skulle ladda ner windows 7 igen och sedan skriva in nyckelkoden där och sen ladda ner windows 10 igen, då frågade jag dom hur jag laddar ner windows 7 igen då, och dom förklarade att man skulle in på inställningar sen något mer och det var vad jag gjorde men i gentatans stod det att man kunde ladda ned windows 7..

 

Någon som vet om man kan cracka windows 7? Och sedan skriva in nyckelkoden i den? Eller kommer det bara bli fel.. Hjälp mig snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skaffa inte windows10, det lär vara den värsta skit som någon har spottat ut.

jag har windows 10 och den är inte skit. windows 10 fungerar utmärkt.

Ps säg inget om windows 10 om du inte har använt den i några månader man ska aldrig säga att den är skit om man inte har prövat den ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det betyder aldrig att det är skit.

Jo enligt mig gör det det för det är saker jag värderar ganska högt.

 

Argumentet "Du vet inte om det är bra eller dåligt förrän du har testat" är ett argument som bara en svagt efterbliven femåring ärligt skulle kunna göra. Har du någonsin testat att bli överkörd av ett tåg? Det kanske är jätteroligt. Du kan ju inte veta om du inte ha provat, åtminstone ett par gånger.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du installerade om Windows 7 från dvd eller usb, går det ej att aktivera koden eftersom den kod du använde är låst till den är låst till en ett ship på moterkortet*. Helt enkelt installerade du om Windows fel.
 
Den kod du fått på datorn är mycket stor chans en OEM kod.
 
En OEM går ej att använda mer en än gång. Fast däremot går det att göra en så kallad "system återställning" från en annan partition av hårddisken om datortillverkaren tillåter det.
 
Du har 2 alternativ.
-Köp kod eller lura Windows att tro att du har en kod(olagligt och kommer inte gå djupare i detta).
-Eller så kan det finnas en system restore partition på disken som tillåter dig att fabriksåterställa datorn.

 

Du kan inte aktivera Windows 10 med Windows 7 nyckeln. Du måste installera Windows 7 och aktivera det, sedan uppgradera till Windows 10 med hjälp av Windows Update.

 

Slå in din kod, och se om det är en OEM eller ej, https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7 om det inte är en OEM nyckel så är det bara att bränna in den i en USB eller DVD och installera.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...