Hoppa till innehåll

john97

Medlem
  • Antal innehåll

    7
  • Blev medlem

  • Senast inloggad

john97's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Community anseende

  1. här är några länkar till vad dom klasserna som du funderar på kan göra mage http://thottbot.com/?c=Mage priest http://thottbot.com/?c=Priest shaman http://thottbot.com/?c=Shaman warlock http://thottbot.com/?c=Warlock :bah:
  2. server thunderhorn sida alliance version europa ras dranei night elf human klass shaman mage priest :bah:
  3. här kommer lite fakta för er som inte kan bestämma vad ni ska va på wow alliance humans Människorna från Stormwind är en ras som har lätt att återhämta sig då de överlevde Orchernas vilda invasion under det första kriget. Under det andra kriget allierade sig dock Stormwinds styrkor med The Alliance för att ta tillbaka sitt hemland Azeroth. Efter framgångarna i det andra kriget började den mänskliga rasen åter igen blomstra i de sydliga länderna. Efter Burning Legions senaste invasion som lämnade det norra kungariket Lordaeron i ruiner står nu Stormwind kvar som den sista och yttersta mänskliga utposten. Stormwinds försvar räknas till de våldsammaste soldaterna i landet och de jämförs med legendariska krigare så som Sir Lothar och King Llane. De håller bestämmt sin ställning och väntar på att anfalla för att behålla den männskliga hedern i en värld där ondskan inte verkar ha något slut. Möjliga Klasser för Human Mage - Paladin - Priest - Rogue - Warlock - Warrior Startpunkt för Human: Northshire, Elwynn Forest Huvudstad för Human: Stormwind dwarfs De lugna och behärskade dvärgarna från Ironforge är ett uråldrig, robust släkte som lever under det snötäckta Khaz Modan. Dvärgarna har alltid varit troget allierade med människorna och de njuter av möjligheterna till krig och sagoberättande. Förr i tiden var det sällsynt att dvärgarna lämnade sina bergfästens trygghet för annat än tappra strider ihop med sina allierade men på grund av en ny upptäckt som klargjorde delar av deras ursprung har dvärgarna genomgått en märkbar förvandling. Denna upptäckt övertygade dvärgarna om att de härstammar från den unga världen då de mäktiga titanerna skapade dvärgarna av sten. Deras öde är att ge sig ut och leta efter fler tecken som kan bevisa deras förtrollade bakgrund samt att återfinna Titanernas gömda arv. Som resultat av detta har dvärgarna sänt ut sina spejare till världens alla hörn i hopp om att komma till insikt om deras dolda förflutna. Färderna ledde till att dvärgarnas utgrävningsposter över hela vida världen. Vissa av posterna fungerar som utposter och vissa som jaktmarker för dvärgarnas fiender. Möjliga Klasser för Dwarf Hunter - Paladin - Priest - Rogue - Warrior Startpunkt för Dwarf: Anvil Marr, Dun Morogh Huvudstad för Dwarf: Ironforge gnomes De exentriska, mestadels brilljanta Gnomes är en av de mer förunderliga raserna i världen. Med deras fallenhet för att utveckla nya radikala teknologier och sinnrika konstruktioner, det är ett under att några Gnomes har överlevt och att rasen fortfarande finns. De bor i den underbara teknikälskande staden Gnomeregan, Gnomes delar resurserna i det skogbeklädda bergen i Dun Morogh med sina släktingar Dwarvens. Även om Dwarvens i Ironforge också har en fallenhet för teknologi och ingenjörskonst, så är det Gnomes som har de avgörande och de mest visionära konstruktionerna av Dwarvens vapen och deras ångdrivna konstruktioner. Gnomes tjänstgjorde förtjänstfull i the Alliance under det andra kriget, men konstigt nog så vägrade de att bistå med personal för att hjälpa sina allierade under den senaste invasionen av Burning Legion. Även om deras konstruktioner hjälpte till att vända kriget mot the Legion, så chockades Dwarves och Humans av Gnomes beslut att vägra att varken skicka piloter eller armeér. När så kriget slutade så upptäckte the Alliance orsaken till Gnomes plötsliga frånfall. Uppenbarligen hade en gammal barbarisk plåga stigit upp ur jordens innandöme och invaderat Gnomeregan. Eftersom de visste att deras allierade hade som högsta prioritet att besegra the Horde så beslöt Gnomes att bekämpa detta själva. Trots att de kämpade länge och väl för att rädda sin stad Gnomeregan, så förlorade de staden tillslut. Närapå hälften av Gnomes ras utplånades iochmed fallet av deras stad. De sargade Gnomes som överlevde flydde till säkerheten i Dwarvens fäste Ironforge. Ännu en gång anslutna till the Alliance mål, Gnomes lade ner sin tid på att utveckla strategier och vapen som ska hjälpa dem att återta sin skändade stad och bygga för en ljusare framtid för sin ras.. Möjliga Klasser för Gnomes Mage - Rogue - Warlock - Warrior Startpunkt för Gnomes: Anvil Marr, Dun Morogh Huvudstad för Gnomes: Ironforge night elves Dom tillbakadragna Natt-alverna var den första rasen som vaknade till liv i World of Warcraft. Dessa skugglika, odödliga varelserna var dom första att studera magin och det var dom släppte den lös ut över världen nästan tio tusen år innan Warcraft 1. Alvernas våghalsiga användning av magin drev The Burning Legion till denna värld och ett krig utbröt mellan dessa två mäktiga raser. Det var med nöd och näppe Nattalverna lyckades förvisa The Burning Legion ut ur världen. Priset blev att deras underbara hemland låg splittrat och dränkt i havet. Ända tills nu har alverna i många tusen år levt helt avskurna från övriga världen gömda på toppen av deras heliga berg Hyjal. Legionernas invasion fick alverna att vakna till och nu är de åter intresserade av att forma världen och med hjälp av allianser med andra raser försäkra sig om Azeroths överlevnad . Alverna som ras kännetecknas av rättvisa, heder och ära. De har ändå en misstro mot de ”lägre raserna” i världen. Alverna är naturligt nattliga varelser och deras skugglika krafter kan ofta frambringa samma misstro som de själva hyser mot deras dödliga grannar. Möjliga Klasser för Night Elves Hunter - Druid - Priest - Rogue - Warrior Startpunkt för Night Elves: Kalidar Huvudstad för Night Elves: Darnassus dranei vet jag bara att doms huvudstad är ett kraschat rymdskepp Klasser: Warrior, Priest, Paladin, Mage, Hunter och Shaman startpunkt för dranei crash site huvudstad för dranei exodar horde orcs Dom vilda, gröna orcherna är en av de mest “prolific” raserna I Azeroth och dom anses vara brutala, tankelösa, omänskliga och totalt oempatiska mot andra raser. Födda i den djävulska världen av Draenor blev orcherna hämtade till kungariket av Stormwind genom en dimensionell portal känd som ”The Dark Portal”. Allt detta för att bli intvingade till att utkämpa ett krig mot människorna. Få orcher känner till sin bakgrund men en gång i tiden bildade dom ett ädelt Shamanistisk samhälle i Draenor. Tragiskt nog så utnyttjades de stolta orcherna som marjonetter av ”The Burning Legion” i samband med invasionen av Azeroth. Orcherna lyckades slutligen göra motstånd mot sina Deamon Masters och under ledning av den unga stridsledaren Thrall lyckades orcherna återhämta sin styrka och stolthet. Nu står orcherna redo att slåss inte bara för seger, utan också för överlevnad. Eftersom Humans och Orc's var de första offren som the Horde skördade, så har hatet blivit starkare gentemot varandra ända sen den dagen då the Dark Portal öppnades. Båda sidor har varit på fel sida om vapnet och båda raserna har lidit av krigen. Det första kungadömet som föll för Orcernas härmakt var Azeroth, då deras Konung förlorades. Hade det inte varit för Sir Lothars ledarskap under flykten till Lordaeron hade Humans varit förlorade för alltid. Möjliga Klasser för Orc Hunter - Rogue - Shaman - Warlock - Warrior Startpunkt för Orc: Durotar Huvudstad för Orc: Orgrimmar trolls De ondskefulla Jungle Trolls befolkar det stora antalet öar i de södra haven, de är kända för sin elakhet och sin mörka syn på livet. De är barbariska och vidskepliga, och de lever med ett outsägligt hat mot alla andra raser. En stam kom tillslut över sina fördomar och förutfattade meningar de den stötte på Thrall, the Orc's Warchief och hans mäktiga Horde. Trolls i Darkspear-stammen som länge levat avskiljt från deras ursprungliga hem i Stranglethorn Vale var nära att utplånas av Murlocs när Thrall räddade dem, i utbyte mot detta svor de tacksamma Trolls en trohets-ed till the Horde, för all framtid. Ledda av den smarte Vol'jin, bor nu Darkspear Trolls i Durotar jämsides med sina allierade Orcs. Deras stad, Sen'jin, är döpt efter den fallne stam-äldsten, ligger på på östkusten av detta karga klippiga land. Darkspear-stammen har även utposter i den närbelägna djungeln på Echo Isles. Som en del i the Horde genom sin svurna ed till Orcs har de utvidgat sin lojalitet till de mäktiga Tauren, men de känner föga förtroende för de manipulativa Forsaken. De är övertygade om att Forsaken endast för med sig misär och elände till sina allierade. Möjliga Klasser för Trolls Hunter - Priest - Rogue - Shaman - Warrior - Mage Startpunkt för Trolls: Durotar Huvudstad för Trolls: Orgrimmar tauren Tauren är enorma djuriska skapelser från de öppna, gräsiga stäpperna av centrala Kalimdor där dom lever för att tjäna naturen och bevara balansen mellan det vilda i naturen och elementens oroliga andar. Trots sin storlek och djuriska styrka ängnar sig de fridfulla Tauren åt det stillasamma stamlivet. I konfliktstider är Tauren däremot oförsonliga fiender som använder var gnutta av sin styrka för att trampa ner sin fiende. Under ledarskap av deras forntida hövding Cairne Bloodhoof allierade Tauren sig med Orcherna under Burning Legions invasion. Sedan dess har dessa två raser varit ståndaktiga allierade och precis som Orcherna måste Tauren kämpa för att behålla sina traditioner och sitt förnäma anseende. För varje dödad fiende flätar the Tauren en del av sin dräkt. Legenden säger att Warg Stonehorne hade 87 flätor när han dog. Till detta kan sägas att varje Tauren bär med sig heilga och värdefulla saker, så som totems, örter och andra skyddsföremål, för att skydda sig mot "de andra". Möjliga Klasser för Tauren Hunter - Druid - Shaman - Warrior Startpunkt för Tauren: Redrock Mesa, Mulgore Huvudstad för Tauren: Thunder Bluff undead Efter att ha brutit sig ur det tyranniska styret under Lich King försökte en grupp Undead återta sin bestämmanderätt genom att förinta alla dem som stod i deras väg. Denna utbrytargrupp, mer känd som "the Forsaken", var helt hängiven att tjäna sin ledare, banshee-drottningen Sylvanas Windrunner. Dessa mörka krafters krigare har etablerat ett hemligt fäste under ruinerna av Lordaerons forna huvudstad. Under Tirisfal Glades ligger labyrint-liknande Undercity som är en växande bastion av ondska. Dess skuggor ramar in Sylvanas furstliga styrkor som utvecklar förödande nya plågor som inte endast skall förinta deras förhatliga fiende Scourge, som de brutit sig lös från, utan även resten av mänskligheten. För att förverkliga sina mörka mål har de allierat sig med de brutala primitiva raserna som ingår i the Horde. De tar inte så hårt på lojaliteten gentemot sina nyfunna kompanjoner, utan de har lurat dessa att kämpa mot sin gemensamma fiende - Lich King. Endast tiden kan utvisa hur dessa domedagens lärjungar kommer att lyckas med sitt korståg för hämd. Möjliga Klasser för Undead Mage - Priest - Rogue - Warrior - Warlock Startpunkt för Undead: Tirisfal Glades Huvudstad för Undead: The Undercity blood elves för tillfället vet jag inget om blood elves Klasser: Mage, Priest, Rogue, Warlock, Hunter och Paladin Startområde: Sunstrider Isle, Quel'Thalas Huvudstad: Silvermoon, ligger i Eversong Forest klasser druid Druiderna är världens väktare som vaknar till efter att ha sovit många generationer sömn för att möta hotet från Burning Legions senaste invasion. Efter besegringen av Archimonde väljer Druiderna att stanna kvar i den vakna världen för att hjälpa till och bygga upp deras utspridda landmassor. Legionernas attack lämnade kvar otäcka sår i den naturliga balansen som Druiderna nu försöker läka. Möjlig för dessa Raser Night Elves - Tauren hunter Azeroth är hemmet för många olika sorters bestar som härstammar från det det nya Lordaeron och den gamla världen av Kalimdor. Vissa av dem är vänliga medan vissa är vildsinta och aggressiva. En sak har de dock alla gemensamt, nämligen att de alla har en koppling till Jägarna (Hunters). Jägarna spårar, tämjer och slaktar alla sorters djur och bestar i vildmarken. Vare sig jägarna förlitar sig på pilbågar eller firearms, anser de endast ha riktiga vänner i form av vapen och husdjur. Möjlig för dessa Raser Dwarf - Night Elves - Orc - Tauren - Trolls -blood elf - dranei mage En gång i tiden fokuserade Warcrafts magiker all sin kraft inom Dalarans magikerorder. Men efter att kungariket blivit förstört av ”Burnig Legion” spred sig de mystiska konsterna sig till alla världens ändar. Mage är den klassiska besvärjaren, som använder trollformler (spells) så som faster cast-typer likväl som rena element-spells som fire och frost. Denna klass kommer inte att var så traditionellt svag, den kommer att klarar sig relativt väl redan från starten i spelet, Mage kommer inte att kräva ett party för nå längre upp i levels. De kommer däremot inte att kunna använda tyngre rustningar, så närstrid är något som en Mage bör undvika. Möjlig för dessa Raser Human - Gnomes - Undead - dranei - blood elf paladin Paladinerna är alliansens och det heliga ljusets försvarare. De påträffas oftast mellan de norra delarna av Tirisfal Glades, där de håller tillbaka ”The Forsakens” avancemang, och ända ner till de södra regionerna av ”Blasted Lands” där de håller tillbaka den mörka portalens demoner. Dessa heliga krigare och stridskommendanter kastar sig in i de tuffaste striderna och kämpar med sina hammare till vapen. Möjlig för dessa Raser Dwarf - Human - blood elf - dranei - blood elf priest Präster leder de många trosläror som är spridda utöver de olikartade länderna i den värld som är Azeroth. I Kalimdor vördar Night Elves Prästinnor mångudinnan Elune, medan dvärgarnas präster i Khaz Modan förmedlar Ljusets budskap till sitt folk. I Lordaerons ruiner sprider Forsakens odöda präster, vars tro är förvriden och besudlad av prästernas torterade varelser, en mörk tolkning av det Heliga Ljuset. Men oavsett deras tro delar alla Präster förmågan att manipulera sinnena på de som vänder sig till prästerna för spirituell vägledning. Möjlig för dessa Raser Dwarf - Human - Night Elf - Undead - Trolls - dranei - blood elf rogue Rogues är hemmastadda i skuggorna och har förmågan att försvinna ur synfältet. Rogues från Azeroth trivs bäst med att agera i bakgrunden, de vänder situationer till sin fördel och attackerar inte förrän de har övertaget, det är här Rogues visar sin bästa sida. Med sina smarta trick, psykiska förmågor behärskar de att hålla sig dolda och kamouflera sig. Rogues har inga problem att ta jobb som tjuvar, lönnmördare och spioner. Möjlig för dessa Raser Dwarf - Human - Night Elf - Orc - Undead - Trolls - Gnomes - blood elf shaman Schamanerna är sina stammars och klaners andliga ledare. De kan kommunicera med andar, ha framtidsvisioner och de kan leda sitt folk genom de mörkaste tiderna. Många misstar deras visdom och stillhet för naturpacifism. Väl utmanade har schamanerna ett antal krafter tillgängliga för att ta itu med hot mot den naturliga balansen. En Shaman ger mycket högre direkt skada än dess motsvarighet hos Human och Dwarf, men den baserar sig fortfarande på magi. De kommer att kunna bära lite tyngre rustningar, läder-rustningar, inte de tyngre alltså, men ändå lite tyngre än Mage, eftersom de kan använda vapen-klassen Mace så kanske de klarar lite närstrid. Möjlig för dessa Raser Orc - Tauren - Trolls - dranei warlock Häxmästarna är egentligen trollkarlar som forskade för djupt i dom demoniska krafterna. Förstörda av jakten på den mörka kunskapen gav dom sig in på kaotisk magi bortifrån denna värld. ”The Burning Legion” förser nu häxmästarna med sina krafter och låter dem kanalisera destruktiva energier för att kalla på sändebud till deras Deamon Masters. En manlig häxa, en summoner som arbetar med de mörkare magierna. De kan åkalla sk. pets som kämpar åt dem, vid deras sida, samt att de har magiska fire attacker. Deras pets är kontrollerbara med egna interface, om de dör så är det bara att åkalla en ny. Vissa kräver bara mana, andra soulshards. En utmaning för Warlocken är att alltid ha soulchards tillgängliga, dels i inventoryt och delas att fortsätta samla in dessa. Om man dör och använder sin "Soulstone" så kostar det två shards att göra en ny, din pet kostar en om du använder använder Voidwalker. Det ger att man alltid borde ha tre shards klara, spelar man i ett party så är Soulstones uppskattade, helst i instances. Att kontrollera monstrens aggro mellan dig och din pet kan vara en balansgång, här kan skillen fear hjälpa till litegrann. Om monstret anfaller dig istället för din pet kan du vara i en ganska utsatt position, det är svårt för din pet att ta tillbaks aggron. Att vara medveten om din pets olika skills i kombination med dina egna eller ditt partys skills kan vara värt en tanke. Utrustningsmöjligheter; Cloth (armor) Vapen; Daggers, Wands Vapenmöjligheter tack vare träning: Staves och Swords Möjlig för dessa Raser Human - Orc - Undead - Gnomes - blood elves warrior Krigarna är den närstridsfokuserade klassen. Dessa karaktärer är tåliga som spikar samtidigt som de är mästare på vapen och stridstaktiker. Vanligen är krigarnas specialförmågor stridsbaserade. Traditionellt sett är en Warrior ren muskelstyrka och närstrid är vad de specialiserar sig på. De kan även bära de tyngsta rustningarna som behövs för att klara närstridsmomenten i spelet. Givetvis så har de sin beskärda del av imponerande färdigheter (skills) för att förstärka sina attacker, allt för att undvika att det hela blir ett långtråkigt rallarslagsmål. Möjlig för dessa Raser Dwarf - Human - Night Elves - Orc - Tauren - Trolls - Undead - Gnomes - dranei har ni nåt tillägg så skicka ett pm till mig. :D
  4. Hej! nu ska jag lära er små barn om hur man gör upp en eld! nä skämt åsido, denna "guide" är främst riktat till Alliance spelare. lvl 10: Jag spelar som Gnome mage med fördelen att de har mer mana,kan göra vatten,kan göra mat och dödar kvickt plus att de använder bara kloff (Cloth) och stav i princip. Jag har Proffession:Skinning och mining. syftet: tjäna pengar på rå material. Börja med att se till att du har tid,Ork,tomma väskor och vatten (i fall du inte är en mage). Sedan ska du vara ensam eller ha en lvl 60 elr nåt som är i Outlands. Jag började döda vildsvinen runt Gol´borrar(?) Quarry, för där finns:Copper veins,linen kloff drops utav Troggen och leather utav svinen plus en å anna kista. plus nära till vendor och hyfsat nära till IF och AH. man kan även göra Questen där omkring och få ca 10s på dessa. Jag hade tur då jag questade där så jag fick ca 30 Sph (Silver Per Hour) men då hade jag fett med tur. lvl 11: okej nu kan man börja håll på vid både Gnomeregan och samma pejs som på lvl 10 (man kan göra Gnomeregan på lvl 10 men finns inte lika många kistor där). andledning:Linen kloff och vendor trash. lvl 12: Loch modan, döda troggs,Kobolds, Björnar och svin. ca 30-60 Sph linen kloff,vendor trash och en grön sak till AH då och då. lvl 13: se lvl 12 lvl 14: Troggen i mitten av sjön (loch modan),och skinna alla djur i sjön och uppe på land. lvl 15: samma som lvl 14 nu borde ni ha ca 2-5g om inte så borde ni skaffa det genom att gå tillbaka och lära er där. lvl 16: döda ogres,spindlar,björnar och troggs i Ironband dig sit eller vad det heter. andledning: Mycke vendor trash (Rotting Bear Carcass som björnar droppar e bra vendor trash.),mat till pet (iaf du e en hunter) och då och då en grön. lvl 17: nu är vi i Westfall och dödar i Deadmines (EJ instasen) mycke vendor trash, wool kloff,linen kloff, mycke Veins, och gröna drops ganska ofta. lvl 18: se lvl 17 och även i Red Ridge mountains och dödar svarta drak ungar och gnoller. lvl 19:se lvl 17 och 18 lvl 20: Redridge mountains, Blackrock orcher, svarta drak ungar och gnoller ca 1 gph nu börjar vi närma oss Duskwood och Ashenvale, men mest Duskwood. lvl 21: Vargar i duskwood, och även zombisarna vid kyrkogården (västra delen av Duskwood) pet food,vendor trash och grön ibland. ca 1-2 gph lvl 22: se lvl 21 lvl 23: Varulvarna och vargarna å zombies. ca 2 gph. lvl 24-25: allt, allt och allt, ca 2-3 gph (tro det eller ej) eller om man är i Ashenvale: lvl 21: Renarna i närheten av Darkshore gränsen. ca 1-2 gph lvl 22:björnarna i närheten av Astraanar. ca 2gph lvl 23: se lvl 22 lvl 24: samma som lvl 23 lvl 25: Furbolgs ,vendor trash,wool kloff ibland silk, och gröna rätt ofta Desolace. lvl 26: det är tufft men se till att vara nära Nigels point eller vad det heter, döda Basiliskerna och skorpionerna och fåglarna, mycket vendor trash inte så många gröna men silk, ibland Mageweave kloff ca 4 gph lvl 27: samma som lvl 26 lvl 28:Soloa DM (det går faktiskt på lvl 28) lvl 29:Desolace elr soloa DM lvl 30: defenetivt Soloa DM och göra lite stockades med Strangelthorn vale: lvl 26: döda tigrar och pantrar, på vart tredje drop (ungefär) får man Bristly Whisker som är värd ca 7,33 s, (ca 11% drop chans men ändå ca vart tredje kill) även Gold vein då och då. ca 3-4 gph lvl27-29 samma sak och soloa DM lvl 30: döda goblins och tigrar och basilisker. ca 5 gph Läs den och förundras om ni har nåt tillägg så skicka ett pm till mig. :D taget från en wow sida.
  5. vilket tycker ni är det bästa spelet till nintendo 64 jag tycker super mario 64 :cool:
  6. en boss är en massa shrobbs och en bomb och tar man dom två som håller bomben längst bak så rullar bomben bak och en commander shrobb kommer fram och man får slåss mot honom och efter några ronder mot commander shrobb så kommer dom med bomben tillbaka. :cool:
  7. en boss är en massa shrobbs och en bomb och tar man dom två som håller bomben längst bak så rullar bomben bak och en commander shrobb kommer fram och man får slåss mot honom och efter några ronder mot commander shrobb så kommer dom med bomben tillbaka. :cool:
×
  • Skapa ny...