mysteriet på greveholm är ju den bästa
sen kommer sunes jul :)
mysteriet på greveholm är ju den bästa
sen kommer sunes jul :)
Minns inte vad den hette men den handlade om ett gäng julorydnassaker, bland annat en julkula, en stjärna och en pepparkaksgubbe.
↗ till inläggetdu menar nog julens hjältarMinns inte vad den hette men den handlade om ett gäng julorydnassaker, bland annat en julkula, en stjärna och en pepparkaksgubbe.
↗ till inläggetMinns inte vad den hette men den handlade om ett gäng julorydnassaker, bland annat en julkula, en stjärna och en pepparkaksgubbe.
Den är nog den bästa julkalendern jag kan komma ihåg. Tyckte der var väldigt spännande när jag var liten. Annars så gillade jag väl "Dieselråttor och oljetråg" eller vad den nu hette.
Mysteriet på Greveholm,julens hjältar och den där på den där målarn och alla piraterna på nöjesfältet
↗ till inläggetMysteriet på Greveholm,julens hjältar och den där på den där målarn och alla piraterna på nöjesfältet
När karuselerna sover heter den
Mysteriet på Greveholm och Karusellerna Sover är de enda riktigt bra. (:
mysteriet på greveholm, jul i kapernaum, när karusellerna sover & julens hjältar <3
jag slutade titta när diselråttor och sjämans möss började, den verkade inte så bra :P
Mysteriet på greveholm va ganska skoj men dom senaste julkalendrar har varit ganska medelmåttiga :wacko:
Mysteriet på Greveholm , men i den åldern är man ju rädd för skeletet! :D
Håkan bråkan eller mysteriet på greveholm
Kurt Olssons jul är lungt bäst, sen kommer Sunes jul.
Mysteriet på Greveholm va ju jätte bra!
De julkalendrarna som kommit nu är ju (kan inte definera helt rätt men ett exempel) sjuka!
förr va det jätte bra typ som mysteriet på greveholm och dem..
nu har massa skit kommit!! tillexempel.. förrförra julen va det nått skit för 5 åringar! :angry: Tror inte sverige att alla människor ser på julkalendern som en tradition!? fy f*n asså! man ska inte göra julkalendrar för 5 årningar!! DET SKA VARA FÖR ALLA ÅLDRAR!!!!!!!!!! :angry:
Håller heelt med dig Vitdom..Dom borde visa någon bra julkalender nästa år.
Julenshjältar en klassiker, med bajenhunden ;)
↗ till inläggetJulenshjältar en klassiker, med bajenhunden ;)
Är det två julkalendrar?
Jag var inte född när greveholm var men jag har sett det en då. Bäst är disel råttor och sjömansmöss!
Men en sak kan jag nu lungt påstå och det är att Mysteriet på Greveholm är den bästa tätt följt av Diselråttor och sjömansmöss. För det är de som näms mest.
Ni vet 5 myror är fler än 4 elefanter? Det är också en julkalender från början.
Är det? visste inte jag , Men diselråttor va bra ibland men ibland va den skit tråkig.
Disel råttor och sjömänsmuss :D
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in