hur får man lägre ping?? Jag har sett att det står på vissa servrar att man ska fixa sin ping eller bli kickad :bah:
Hur Får Man Lägre Ping I Cs 1.6
Vad har du ungefär i ping då?
↗ till inläggetVad har du ungefär i ping då?
med 100mbits 46 med 0,56mbits över 100
↗ till inläggethur får man lägre ping?? Jag har sett att det står på vissa servrar att man ska fixa sin ping eller bli kickad :bah:
Stäng av saker som kan tänkas sega ner, MSN, och andra saker som kräver väldigt mycket.
Starkt rekommenderat att du avslutar, om du håller på att ladda ner något.
På svenska servrar?
Och där INGEN annan laggar?
Fixa rates och sånt..
Rate 25000
cl_upderate (tror jag) 101
cl_cmdrate 101
↗ till inläggetska jag skriva det i konsolen eller?På svenska servrar?
Och där INGEN annan laggar?
Fixa rates och sånt..
Rate 25000
cl_upderate (tror jag) 101
cl_cmdrate 101
Ja, eller i configen.
Var gärna snäll och svara på frågorna också...
↗ till inläggetinej det laggar ej för mig men andra som ser mig ser det ut som om jag laggar och på vissa svenskaJa, eller i configen.
Var gärna snäll och svara på frågorna också...
[/quote
med 100mbits har man väl lägre än 49 i ping LR
Vad har du för leverantör och vad har du för hastighet?
Oftast brukar dessa kommandon göra susen:
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
Dessa skrivs in i konsollen. Dessa inställningar skiftar dock beroende på vad du har för hastighet och vilken leverantör. Kör en refresh i listan och gå in på servern med lägst ping (högst upp). Kolla sedan vad du pingar inne på servern.
↗ till inläggetVad har du för leverantör och vad har du för hastighet?
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
Dessa skrivs in i konsollen. Dessa inställningar skiftar dock beroende på vad du har för hastighet och vilken leverantör. Kör en refresh i listan och gå in på servern med lägst ping (högst upp). Kolla sedan vad du pingar inne på servern.
Det sa jag ju inte heller.
[/quote
med 100mbits har man väl lägre än 49 i ping LR
runt 46 ibland ner till 6
ok då fattar jag :D
det i consolen funkar ganska bra
Köp en ny data.
↗ till inläggetKöp en ny data.
min data e inte dålig :evil:
den ena har 250gb hårdisk intelpendium 4proseccor(felstavning?) och 128mb gfafik kort den andra samma fast med 150gb hårdisk
↗ till inläggetKöp en ny data.
Jo. det var ju jättebra.
HDD'n spelar väl ingen roll. 128 mb grafikkort? herregud.. om det ska vara bra ska det vara 1 GB..
Intel Pentium 4?.. AMD 64 dualcore ftw?
vrf ska man köpa en ny dator bara för att få lägre ping?
om man har tur funkar det med consol.
'Rensa bort alla andra spel du har tex om du har: World of warcraft elelr andra stora spel på datorn kan du ju ta bort dom så borde det gå snabbt ;)
Pingen har ingenting med datorns hårdvara att göra, utan endast hastigheten på uppkopplingen.
Gör du det vi tipsade dig om tidigare i tråden ska det inte vara några problem. Har du fortfarande problem kan det röra sig om något i routern. Du kanske har trådlös router?
↗ till inläggetdet ska vara cl_cmdrate 1 !!!! inte 101 om man sätter 1 så sjunker pingen till 5Vad har du för leverantör och vad har du för hastighet?
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101