En tråd för diskusioner om endast en sak: Andar/spöken, något som har förbluffat människan i alla tider.
Posta historier,bilder,sidor och videos. Allt som kan öppna andras intresse för det andliga. Personligen så tror jag på att andar finns och jag tror även på att de kan fastna I någon sorts mellanvärld. Det som har facinerat min mest är det som fångades på övervakningskameran på Hamton Court 2003. Det har även varit iaktagelser av andar vid Phuket, efter tsunamin.
Mer om det här!
Barton Mansion (inte så pålitlig fakta enligt mig)
Det är dock väldigt svårt att dömma vilka iaktagelser som är falska eller sanna av dem som finns ute på nätet eftersom det finns miljontals förfalskade. Min information om Hampton Court ser ut så här:
- Det hände på natten.
- Ingen av personalen jobbade.
- Folk har klagat på att en branddörr som skall vara låst öppnas.
- En kvinna/man i 1500-tals kläder ploppar upp i övervaknings kameran.
- Mannen/kvinnen () öppnar den utan problem.
- Efter frågade personalen ut alla som jobbade där om det var nåt slags ''skämt''.
- Ingen visste något om detta.
- Det var ingen som gick ut, eller in på övervakningskamerorna.
Jag tror att det är Catherine Howard eftersom hon var hans fru. För övrigt byggdes slottet av Henry WIII s lordkansler. Om man tittar på videon så ser man att hennes andsikte är en ''vit ihålighet'' - det är svart med en luva på. Catherine Howard avrättades 1542, då hon halshögs.
Aftonbladets artikel om Hampton Court
''Första bilden på ett spöke''. Lite ouppdaterade kanske.
Några sidor. :)
Diskutera vidare. Har ni varit med om något? Har någon som ni känner varit det?
För er som vill se om det finns några iaktagelser I närheten av er gå in på denna länk.