💬
Logga in
Fuska.se

Moderatorer Får Göra...

19 svar · startad

Det var mycket länge sedan en moderator låste en tråd på något roligt vis.

Skulle man inte kunna väcka >DENNA< tråd till liv?

Roliga låsninar livar på ett sätt upp fuska, jag känner att jag trivs bättre med sådan humor.

Jag antar också att väldigt många andra gör det, eftersom den tråden var mycket gillad på den tiden.

Den personen som inte håller med mig kan lika gärna säga det. Jag tor inte det blir många.

Tackhej...

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag håller verkligen inte med dig för att sidan skulle inte få ett så seriöst intryck på besökare om tramsiga låsningar gjordes.

Alla vill trivas?

Nästan alla personer tycker om lite humor, man trivs bättre.

Jag snackar inte om intryck, jag vill trivas ännu bättre.

Och jag tror de flesta personer också vill det.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Ibland orkar man som moderator inte vara seriös hela tiden. Och ibland så är det nästan synd att inte dela med sig av någon rolig tanke som kanske dyker upp om de stackars knasiga sakerna folk gör på nätet. :P

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag håller verkligen inte med dig för att sidan skulle inte få ett så seriöst intryck på besökare om tramsiga låsningar gjordes.

Det är skillnad på tramsig och rolig.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Finns sura typer som gnäller så fort man låser på något annat sätt än "blablabla §1.11 låst". Sen orkar man inte alltid. Skulle gärna göra det lika ofta som förr men ska försöka göra det lite mer igen i framtiden iaf :).

30 Mar 2007

Tack så mycket alla :)

Ni behöver ju inte sitta och göra alla låsningar roliga...

Meningen var bara att liva upp sajten med humor och denna där tråden.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det finns ett liv utanför fuska.se, föredrar själv att ha skoj med polarna, som moderator är jag hellre seriös.

↗ till inlägget

Det finns ett liv utanför fuska.se, föredrar själv att ha skoj med polarna, som moderator är jag hellre seriös.

Jao, håller med dig...

Men lite humor skadar väll inte?

[/quote

Så fuska ska ha ett seriöst intryck? Skulle int vara något som skulle locka mej iaf.

Tramsiga? Som nån tidigare sa är det skillnad på tramsig och rolig. Sen låter man som nån politiksnubbe om man bara skriver typ: 1.1 Tråd låst.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Tänk om man är en politiksnubbe då ?

↗ till inlägget

Tänk om man är en politiksnubbe då ?

Parlamentet?
31 Mar 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

Roliga låsningar ja...

De flesta trådar som är låsta står det så här: §1.11 Låst

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det kan väl inte bero på att de flesta råkar göra onödiga/dumma trådar, eller? :P ;)

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det kan väl inte bero på att de flesta råkar göra onödiga/dumma trådar, eller? :P ;)

Njaa njoo det stämmer nog lite :P
2 Apr 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tycker att det skulle vara roligt att låsa på ett roligt sätt när en tråd behöver låsas. Men jag tycker:

Inte att en moderator försöker låsa en tråd bara för att han hade ett bra skämt om det.

Att det även ska framgå tydligt varför tråden är låst (alltså ingen rolig kommentar sen låsning utan att låsningen ändå förklaras).

Senast ändrad:

3 Apr 2007
Nivå 6 · Fuskare

Alltså man kan inte begära att dem ska göra roliga låsningar men moderatorerna kan ju alltid tänka på det kanske. Men som Xade skrev så finns det ett liv utanför Fuska. MAn kanske inte vill lägga ner all sin tid här. Men det är upp till var och en.

6 Apr 2007
Nivå 13 · Mästerfuskare

Det behöver inte vara en himla rolig låsning typ "Hej hallå! § 1.11" räcker för att att det ska bli lite roligare/trevligare.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Exakt, nånting kul kan ni väl skriva nångång :unsure:...

Nivå 1 · Novis

Det blir tillräckligt roligt när dom tar bort irrelevanta inlägg och onödiga trådar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in