↗ till inlägget
I veckan har regeringen lagt fram ett förslag som går ut på att ta borg fastighetsskatten och istället införa en fast avgift på 4800:- och höja Realisationsvinstskatten från 20% till 30%
För er som inte vet vad Realisationsvinstskatt är så är det en skatt man betalar när man säljer sitt hus. Om man säljer huset för mer än vad man köpte huset för så är mellanskillnaden Realisationsvinsten.
Jag tycker det är jätte dåligt att vi som inte har så stora hus ska behöva betala för dom rikas bostäder.
Ett exempel: min familj bor i ett radhus och för oss så får vi 2500:- mer om året på grund av den är förändringen. Medan Reinfeldt får en skatte lättnad på 30 000.
Vad tycker ni om det här förslaget?
Hahaha det är f*n sorgligt att läsa ditt inlägg. No offence, men i alla fall. Så fort ett förslag kommer upp som gynnar dom som har det lite bättre ställt än andra så spyr sossar galla över det. Man ska alltid gynna dom fattiga aldrig dom "rika", för gynnas dom rika så är man helt plötsligt egoistisk..
Folk undrar varför man själv ska förlora pengar för att rika ska gynnas? Det är väl ett lika egoistiskt tänkande. Varför ska rika betal mer i skatt bara för att dom tjänar mera pengar?
Face it, dom flesta tänker på sig själv oavsett om man är höger eller vänster, och gör man inte det så är man dum i huvudet. Är själv inte rik och förlorare säkerligen pengar på detta förslag, så jag sitter inte o proppagerar bara för att jag kommer tjäna pengar på förslaget.