💬
Logga in
Fuska.se

Alliansen

80 svar · startad

Varför inte det?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om du har en pistol och riktar den mot någon som gör samma sak mot dig så finns det två utvägar.

1. Någon skjuter (krig)

2. Någon lägger ner sin pistol.

Skulle du vilja vara den som lade ner pistolen först när den andre siktar på dig?

26 Apr 2007

Varför skulle någon över huvudtaget göra det? Det finns alltid ett skäl bakom allting. Sannolikheten för att detta skulle hända är obefintlig, dock oroas jag över utvecklingen på andra sidan Atlanten. Ett land som erövrar en försvarslös stat kan knappast få ett högt internationellt anseende. Dessutom skulle nedläggningen av "Försvarsmakten" vara förebyggande inför den dag då extremhögern/Europeiska Unionen/USA kapar makten. Demokrati varar inte för evigt.

4 May 2007
Nivå 0 · Nykomling

Jag hoppas verkligen att alliansen splittras innan nästa val.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Filarkiv, var god debattera för dina svar, säg varför du tycker det, såg även en annan tråd utan motivering.

3 Jun 2007
Nivå 5 · Fuskare

Nej, dom kommer inte sitta kvar. Jag hoppas högern vinner år 2010 och gör landet bättre. NER med alliansen. :angry:

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Du, det är högern som sitter i regeringen nu. Högern = Blått = Alliansen.

Han kanske menar Högerextremisterna som Nationaldemokraterna. Själv tror jag inte de kommer hålla till nästa val, om man tänker på hur mycket de ljugit rakt i ansiktet på folk och ungdommar som litade på Alliansen.

Nivå 5 · Fuskare

Ops, förlåt jag menar vänstern, jag glömde det bara... :unsure: (bankar mig själv i huvudet)

Senast ändrad:

5 Jun 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Nej, dom kommer inte sitta kvar. Jag hoppas högern vinner år 2010 och gör landet bättre. NER med alliansen. :angry:

ehh.. ? :meddum:

6 Aug 2007
Nivå 6 · Fuskare
Om dom inte gör ngt specielt bra för sverige som gör dom speciella så tror jag dom kommer få svårt att behålla makten.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Många i regeringen tycker att bidragstagare ska istället få kuponger till mat, kläder och sånt som ska täcka bidraget. Eftersom många bidragstagare köper tobak och ciggarett sen reser utomlands så är det fuskigt fast dem inte ens orkar jobba.

Nivå 3 · Lärling

Det dom gjorde som vi har glömt bort! Det var det som var tanken.

När dom hade blivit valda så erkände dom massa saker om t.ex. obetalda tv licenser. Dom gjorde det för att livet skulle gå vidare & för att vi skulle glömma. Sen vid nästa val så har dom allt erkänt så att journalisterna inte harnågot att gräva i!

18 Aug 2007
↗ till inlägget

Varför? Sverige är bättre nu politisk än någonsin förrut. Hoppas själv alliansen slår ihop sig med Sverigedemokraterna och skapar en bra och säker framtid för landet.

och Periseorus, varför satsa mindre på försvaret, snarare satsa otroligt mycket mer. Men antar att Sverige kommer vara kycklingar igen om det blir krig... det är ju så man skäms...

19 Aug 2007
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför? Sverige är bättre nu politisk än någonsin förrut. Hoppas själv alliansen slår ihop sig med Sverigedemokraterna och skapar en bra och säker framtid för landet.

och Periseorus, varför satsa mindre på försvaret, snarare satsa otroligt mycket mer. Men antar att Sverige kommer vara kycklingar igen om det blir krig... det är ju så man skäms...

1. Sverige har demokrati och betyder att det är lika mkt politiskt som förut.

2. Sverige behöver inget försvar, skulle det bli krig skulle nato & flera nordiska länder hjälpa oss. Det behövs bara ett mirakel för att sverige ska råka ut för krig.

20 Aug 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är bra att Sverige inte skaffar ovänner med några. Men nu när Ryssland och USA riktar raketer mot varandra så vet man inte vad som kan hända. Men nu när Alliansen har gjort att Sverige har en bra ekonomi, varför inte använda det för och bygga ut och förbättra välfärd? De höjde priset på kollektivtrafiken, alltså straffas de som åker och tänker på miljön.

↗ till inlägget

Det är bra att Sverige inte skaffar ovänner med några. Men nu när Ryssland och USA riktar raketer mot varandra så vet man inte vad som kan hända. Men nu när Alliansen har gjort att Sverige har en bra ekonomi, varför inte använda det för och bygga ut och förbättra välfärd? De höjde priset på kollektivtrafiken, alltså straffas de som åker och tänker på miljön.

Ryssland & USA riktar väl inte vapen mot varrandra? Det är ju korea som ska börja göra kärnvapen.

& alliansen har inte alls byggt upp våran ekonomi, den är som vanligt. Men varför betala för ngt man aldrig kommer att använda?

21 Aug 2007

För att det kan hända, allt kan hända. Varför inte vara redo?

Första världskriget hade iinte inträffat om ingen kapprustat. Bästa sättet att undvika krig är att stå utanför kapprustningen och vara neutral; då får man inga ovänner.

Jag vill bara påpeka Hummerpojken, det är inte Alliansen som fått Sveriges ekonomi på fötter; det var de som raserade den för drygt ett årtionde sedan och (s) med samarbetspartierna har fått städa efter dessa bara för att de borgerliga skulle kunna sätta sig vid ett dukat bord år 2006.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad jag ser i tidningen och alla ekonominyheter så står det att borgarna har lyft upp ekonomin, och den var mycket bättre än när socialdemokraterna var vid makten.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in