Tja, jag undrar varför ni har ändrat räntan till 0.005 % och utagsavgiften till 5%? nu tjänar man ju ingenting på att ha pengar i banken. Detta kanske har tagits upp tidigare, vet inte.
Bank.
Jepp, det har kommit upp tidigare. Själv så tycker jag att banken inte alls är nödvändig.
Nej, banken är inte till någon nytta det tar år innan man ska tjäna något alls. Och när man tar ut det man har tjänat så förlorar man ju det på en gång. Eftersom att man inte kan stjäla fuskamynt längre så behövs den inte.
↗ till inläggetPrecis (=Nej, banken är inte till någon nytta det tar år innan man ska tjäna något alls. Och när man tar ut det man har tjänat så förlorar man ju det på en gång. Eftersom att man inte kan stjäla fuskamynt längre så behövs den inte.
Det var bättre förut då man fick 5% ränta och de bara tog 3% eller nåt i uttag.
Vad är banken till för igentligen..? Det har jag alltid undrat!
Varför inte ta bort banken bara om många tycker det är onödigt? Så blir själva sidan snabbare också.
Banken gjordes när man kunde "sno" fm från varanda...
Men precis så som hummerpojken säger..
Skulle vara nice med en bank som man tjänar ränta på , annars är det lika bra att ta bort den.
Vi som har pengar på banken kunde åtminstonde få tillbaka dem, tycker jag!
Eller hur...
Vi tjänar ju inte på det vi satte in i banken för nån/några månad sen.
Fast jag tog ut mitt ändå...
btw vad är det för ränta? års ränta? :P
btw vad är det för ränta? års ränta?
Räntan är 0.005 %, alltså skulle man behöva lägga in det i typ 3 år för att tjäna något överhuvud taget, för att det är 5 % Utagsavgift också. :)
jo men.....när får man de 0.005% då? en gång om året?
Varje dag!! :D
hm..men då kan man tjäna stora pengar på banken ju...fattar inte vrf alla gnäller. visst 5% i utags avgift tar nog bort de mesta av vinsten. tycker den borde sänkas lite.
Man måste har hur mkt pengar som helst i banken för att få nån ränta, annars så avrunds det till noll... Om man alls får nån ränta...
aha...ouch stoppade precis in en hel del i banken...får se om jag får nånting :)
hm..men då kan man tjäna stora pengar på banken ju...fattar inte vrf alla gnäller. visst 5% i utags avgift tar nog bort de mesta av vinsten. tycker den borde sänkas lite.
Lyssna på det: 0.005 %. Du anar inte hur lite det är. Av typ 10.000 fm får man mindre en 0.5 fm per dag. Och sen när man tar ut dom försvinner 500 fm av 10.000 fm.
Men då avrundas det uppåt! :D 365 FM om året, inte illa!
Njaa.
0.5 fm /dag = 185.5 Fm på ett år.
5 % Utag = 185.5 Minus 5 % = typ 10 eller nåt.
185.5 Minus 10 = 175 fm /år.
...