💬
Logga in
Fuska.se

Antivirus

39 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Halloj. Har inget antivirus program just nu. Vill gärna ha nått gratis som t.ex avast! eller AVG. Vilket ska jag välja? Asså detta är viktigt. Det finns så många att välja mellan... :(

Nivå 8 · Veteranfuskare

AVG, det äger ut allt!

Nivå 7 · Fuskare

Jag sitter med AVG Free på mid nyköpta dator och det räcker lugnt om man inte är paranoid när det gäller virus...

24 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

AVG kör jag själv med och det är jag inte besviken på.

kör också avg och zonealarm som brandvägg :)

kaspersky

Nivå 6 · Fuskare

F-secure ;)

fast det är ju inget gratis skydd...

↗ till inlägget

F-secure ;)

fast det är ju inget gratis skydd...

f-secure är en av de sämsta anti virus skydd man kan ha, och jag skämtar inte.
Nivå 6 · Fuskare

O.o *snyft*

vrf det? har inga virus(vad jag vet ;))

min kompis hade fsecure, laddade ner kaspersky och hittade 22 virus/spywares.

26 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

avg kör jag med.

Kaspersky och AVG Free. ;)

Nivå 3 · Lärling

kör med norton 360 inte gratis men jag tycker det funkar bra

Nivå 4 · Lärling

BitDefender. :>

Nivå 6 · Fuskare

hm..min data startar om sig ibland när jag typ spelar spel eller gör nåt annat krävande och visar konstiga skärmar när den har startat om sig(blå med nån text,svart med nån text typ ;)) kan det bero på virus? personligen misstänker jag det... men mitt F - secure kan inte hitta nåt :P

27 Feb 2008
↗ till inlägget

Kaspersky och AVG Free. ;)

Man ska inte ha två Antivirus program samtidigt, de kan ta ut varandra och tro att det andra programet är ett virus, inte kul ska du se

28 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare

Jag rekomenderar Avast antivirus home edition eller nån av versionerna det är inte gratis men man kan cracka så man får 8 års lisence

↗ till inlägget

hm..min data startar om sig ibland när jag typ spelar spel eller gör nåt annat krävande och visar konstiga skärmar när den har startat om sig(blå med nån text,svart med nån text typ ;)) kan det bero på virus? personligen misstänker jag det... men mitt F - secure kan inte hitta nåt :P

Ungefär såhär hände det för mig förut, jag trodde verkligen då att det var virus. Och jag sökte, sökte efter mer virus, det hittades ingen, jag omformaterade datorn och det fortsatte!

Men så var det den enkla lösningen, datorn var överhettad. Så när datorn blir för varm så stänger den av sig för säkerhetsskull.

Testa att öppna chassit och damsuga, men var försiktig, träffa inga chip osv.

Köp en ny fläkt, typ 99 :- på Kjell & Co

Nivå 1 · Novis

Kaspersky .. Skicka PM så berättar jag mer hur du får det gratis!

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ungefär såhär hände det för mig förut, jag trodde verkligen då att det var virus. Och jag sökte, sökte efter mer virus, det hittades ingen, jag omformaterade datorn och det fortsatte!

Men så var det den enkla lösningen, datorn var överhettad. Så när datorn blir för varm så stänger den av sig för säkerhetsskull.

Testa att öppna chassit och damsuga, men var försiktig, träffa inga chip osv.

Köp en ny fläkt, typ 99 :- på Kjell & Co

hm...inte dammsugad på 3 år och bodde i ett litet träskåp (hade iofs luckan öppen) men jaja har en ny dator nu(min avatar) fast vi har kvar den gamla men den brukar inte bråka så mkt längre. btw efter ett tag så slutade den stänga av sig(4-5 gånger) sen funkade den fint(iaf så bra som en skit dator funkar....)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in