↗ till inlägget
↗ till inläggetDet jag menar är att bonden jobbar för sin överlevnad, men det gör inte en jägare svårare än så är det inte.
Jo, men vi har fast slagit (du med) att bönderna inte dödar mer än som behövs. Alltså hjälper jägarna till med att försöja oss med kött. Dom kan inte leva på det för det finns inte nog med djur för att det ska funger. Jägaren får betalt om han säljer det dödade djuret och det får bonden. Jägaren kan behålla djuret och äta det själv, det kan bonden. Det ända som skiller en jägare från en bonde är att jägaren inte föder upp djuret utan låter det leva fritt och att jägaren har jakt som en bisysla istället för en huvudsysla.
Soad_token
En jägare hjälper inte alls oss med kött han tar det han skjutit styckar upp det och stoppar det i sin egen frys, när han inte kan jaga mer går han till affären som alla andra.
Min pojkväns pappa är jägare han jagar för att det är hans hobby alltså för att det är kul, han går inte runt och tänker på att han ska jaga för att hålla ner antalet och han behåller det han skjuter själv, fryser ner det och äter det.
Så gör det flesta jägare det är väldigt få som gör annorlunda, därför känns det skummt att säga att jägare och bönder jobbar i någonslags symbios med varandra där jägaren jagar och sedan säljer till bonden, det är inte riktigt så det funkar utan bönderna föder upp kött kor och grisar, skickar dem till slakt och de hamnar i butiken, en bonde som jagar gör det för att det är en kul hobby inget annat.
Ska man resonera som du och många andra som är för jakt så kan man säga så här "Jag sammlar på frimärken, men bara på de som aldrig varit på brev för dom har inte fått varit fria, och jag sammlar inte för att det är min hobby som jag tycker är kul utan jag sammlar för att det inte ska bli förmånga frimärken där ute, så jag gör hela världen en god tjänst."
Era resonemang låter på det sättet de ni kommer med går att säga om exakt allt, sedan är jakt inte något vi har ett behov av längre bakåt i tiden hade vi det för då fanns ingen uppfödning utan det var den enda maten. Men idag tänker inte jägare på att minska antalet för att förhindra olyckor utan de anser att det är kul att jaga + att dom får grattis mat.