Hej!
Vet att jag gjort många trådar för att gå ner i vikt .. och det värkar visa bra resultat! Gått ner 3-5kg på att jogga 3 gånger i veckan och sluta småäta.
Väger just nu: 60.6kg
Längd just nu: 176.5cm
1: Jag brukar springa 3 gånger i veckan.. hälst tisdag, onsdag, torsdag ca 1.5km. 1.5x3= 4.5km per vecka! Och då springer jag allt jag pallar, och det kan hända att jag saktar ner farten några sekunder men senare kör jag hårt igen.
Jag brukar springa runt 17:00-18:00 tiden, runt 1 timme efter att jag ätit!
Vad jag brukar äta varje dag efter skolan är typ två makor (nyttiga! 25%Fullkorn) med Mjukost och gurka på. Efter det brukar jag skala en apelsin och käka upp. Men efter jag joggat eller sprungit.. och duschat... blir jag så himla sugen på typ en till macka och lite dricka. Är det fel, att bara ta en macka då, typ 1 timme efter man tränat då klockan är ca. 19:00?
För om jag vill klarar jag mej tills frukosten på morgonen, för jag brukar lägga mig kl 22:30. Utan att känna mig hungrig, bara lite sugen!
2: Att småäta frukt t ex klemintin, äpple , päron eller apelsin, t ex när man sitter hemma och har tråkigt och är lite småsugen på frukt ... är inte det som att "SMÅÄTA" annat sk*t? För jag har ju hört en massa med att sluta småäta, och jag har slutat med att småäta godis och sånnt, äter inte godis över huvud taget längre! Så.. om jag småäter frukter (max 2-3 om dagen) minskar det riskerna att liksom bli smalare? Eller ska jag vänta tills jag ska äta riktig mat, och äta det som typ en efterrätt?
Plz svara på mina frågor, och ja, jag vet!, Jag e super jobbig, snälla stå ut.
Tack o hej :) :D
Annan info:
Skolans slinga c.a 1.3km fick jag 5min 50sek på, Idrotts läraren sa... MVG tid i 9an (: