okej månger tror att jag skulle fråga vad man skulle göra om man blev osynlig men det är fel!
det är nämnligen så att jag läste lite och hoppa på ett artikel om att vetenskapsmännen etc har hittat ett matrial så man kan bli osynlig är det möjlig?
okej månger tror att jag skulle fråga vad man skulle göra om man blev osynlig men det är fel!
det är nämnligen så att jag läste lite och hoppa på ett artikel om att vetenskapsmännen etc har hittat ett matrial så man kan bli osynlig är det möjlig?
↗ till inläggetokej månger tror att jag skulle fråga vad man skulle göra om man blev osynlig men det är fel!
De beror ju på vad de är för ämne så, visst nå kan de stämma.
Inte möjligt....... För att bli "osynlig" måste du omvandla kroppens egna byggatomer till transparanta, och det tror jag inte är möjligt.
Egentligen skulle man kunna bli osynlig på vissa ställen. Typ om man har en filmkamera i ryggen, som filmer direktsänding i en tv, som man har på samma höjd fast på framsidan. Fast då skulle man ändå se tvns kanter.
Kanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!
↗ till inläggetdet var nåt sort matrial tyg eller nåt såntKanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!
Vad menar du?
↗ till inläggetKanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!
Skulle bara funka att betrakta från en vinkel.
Kanske... :P
Nått kamuflage grejs, då? :o
har ni aldrig sett harry potter filmerna? antagligen så har det funnits hyfsat länge nu...
↗ till inlägget↗ till inläggetdet var nåt sort matrial tyg eller nåt såntKanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!
Åh, har du läst vad vi sagt över huvudtaget? Det finns inget sätt att bli osynlig bara sådär! Vi kommer med enkla teorier, det är inget som faktiskt finns.
Lyckas man skapa en tv som projekterar bilden från en mittpunkt och ut på sidorna så man inte behöver någon "bildram" så skulle man kunna göra så att man har en kamera kopplad till tv:n, och är tv:n riktigt stor skulle man kunna kamoflera en bil eller en människa- SKulle vara väldigt användbart i krig osv.
ska se om jag hittar artikeln
Var det ngt med Nano-tekniken att göra elr?
USA håller ju på att forska på att deras soldater ska kunna bli osynliga >_<
Nja.. det handlar mest om, någorlunda fungerande kamouflage material, som .. får ljus att studsa 8)
seriösa svar nu och har nån någon källa?
Har läst en sådan artikel för ca 1 eller 2 år sedan, det var visst forskare som hade kommit på ett material som stöter bort ljuset.
Det närmaste en osynlighetsdräkt jag känner till ser ut som en stor suddig vattendroppe som vandrar runt, hoppas ni förstår. Som om man hade suttit dit en spegel lr nåt.
↗ till inläggetmm det var nåt såntHar läst en sådan artikel för ca 1 eller 2 år sedan, det var visst forskare som hade kommit på ett material som stöter bort ljuset.
Wow, jag hade helt glömt bort att det vi ser ser vi endast på grund av att ljuset från solen reflekterar sig på objekt och tillbaks i våra ögon, och om man lyckas avleda ljuset runt ett objekt så blir det osynligt.
http://www.kth.se/aktuellt/1.11982
Nu kan vi alla förundras.
Man kan nog bli en vit/svart gubbe om man använder en dräkt som tvinga ljuset åt ett annat håll. Eller som blir det helt förvrängt där man är. Typ en bit av naturen upprepar sig eller nått...
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in