💬
Logga in
Fuska.se

Osynlig

35 svar · startad

Nivå 1 · Novis

Tänk er en kille som sitter på motorhuven på en bil.om man på lättast sätt tar den bit han sitter på och tar den som ett papper och tjepar över han så syns han typ inte(men det gör han ju igentligen) det gäller att människans hud blir sammfärg som bakrunden eller föremålet,som typ en kamelejont =)(akta stavning)

↗ till inlägget

Tänk er en kille som sitter på motorhuven på en bil.om man på lättast sätt tar den bit han sitter på och tar den som ett papper och tjepar över han så syns han typ inte(men det gör han ju igentligen) det gäller att människans hud blir sammfärg som bakrunden eller föremålet,som typ en kamelejont =)(akta stavning)

Läste du inte vad jag skrev?

Det gäller att reflektera ljuset runt ett föremål för att få det osynligt.

Så är det ju, allt vi ser, ser vi på grund av att solens ljus studsar mot objekt och sedan in i våra ögon och ger oss en bild av det. Så får man ljuset från solen att gå runt ett objekt så kommer det bli osynligt.

Forskare har gjort ett test på mikronivå, men tillochmed på en sådan mikroskopisk nivå så fungerade det inte perfekt.

I framtiden kommer vi säkert ha osynlighetsskit ^^

Nivå 8 · Veteranfuskare

Varför då, för att skydda oss ifrån ljuset?

↗ till inlägget

Tänkte mer på krig, kriminalitet, undercover, spionage, övervakning osv.

16 Dec 2007
Nivå 3 · Lärling

Måla dig vit överallt och ställ dig framför en vit vägg så går det nog.

↗ till inlägget

katt gå och lägg dig ha lite fantasi!
↗ till inlägget
↗ till inlägget

katt gå och lägg dig ha lite fantasi!

Du kan gå och skaffa dig en uppfattningsförmåga, jag förstod precis vad Katt menade.

Nivå 1 · Novis

Vem vill va osynlig? :huh:

Nivå 6 · Fuskare

hm..du är nog för liten för att inse vilka möjligheter man skulle få om man är osynlig ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Oj, jag trodde det stod "I framtiden kommer vi säkert alla ha osynlighetsgrejjor" :P.

Men man skyddar ju sig för ljuset då, och det kanske man måste i framtiden...

↗ till inlägget

Oj, jag trodde det stod "I framtiden kommer vi säkert alla ha osynlighetsgrejjor" :P.

Men man skyddar ju sig för ljuset då, och det kanske man måste i framtiden...

haha han blev ägd nu han som skrev emot mig vilket han gör i alla trådar <_<
17 Dec 2007
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

okej månger tror att jag skulle fråga vad man skulle göra om man blev osynlig men det är fel!

det är nämnligen så att jag läste lite och hoppa på ett artikel om att vetenskapsmännen etc har hittat ett matrial så man kan bli osynlig är det möjlig?

Läste nåt sånt liknande.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

okej månger tror att jag skulle fråga vad man skulle göra om man blev osynlig men det är fel!

det är nämnligen så att jag läste lite och hoppa på ett artikel om att vetenskapsmännen etc har hittat ett matrial så man kan bli osynlig är det möjlig?

Läste nåt sånt liknande.

Och om du skulle brytt dig om att läsa resten av inlägget så skulle du vetat att länken till artikeln är postad XD

18 Dec 2007
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!

det var nåt sort matrial tyg eller nåt sånt

Åh, har du läst vad vi sagt över huvudtaget? Det finns inget sätt att bli osynlig bara sådär! Vi kommer med enkla teorier, det är inget som faktiskt finns.

Lyckas man skapa en tv som projekterar bilden från en mittpunkt och ut på sidorna så man inte behöver någon "bildram" så skulle man kunna göra så att man har en kamera kopplad till tv:n, och är tv:n riktigt stor skulle man kunna kamoflera en bil eller en människa- SKulle vara väldigt användbart i krig osv.

gjode typ så med en bil och typ två experter skulle hitta en bit i från och det var rätt svårt :o

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kanske om man hadde en slags dräkt av sånna där supertunna, böjbara tvskärmar och sen miljoner filmkamror innanför det, så skulle det kanske gå!

Åh, har du läst vad vi sagt över huvudtaget? Det finns inget sätt att bli osynlig bara sådär! Vi kommer med enkla teorier, det är inget som faktiskt finns.

Lyckas man skapa en tv som projekterar bilden från en mittpunkt och ut på sidorna så man inte behöver någon "bildram" så skulle man kunna göra så att man har en kamera kopplad till tv:n, och är tv:n riktigt stor skulle man kunna kamoflera en bil eller en människa- SKulle vara väldigt användbart i krig osv.

gjode typ så med en bil och typ två experter skulle hitta en bit i från och det var rätt svårt :o

Du får ursäkta mig så mycket, men vad i H*LVETE snackar du om?

19 Dec 2007
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du får ursäkta mig så mycket, men vad i H*LVETE snackar du om?

Att försöka para sig med en bil kanske?

Nej, om Harry Potter kan, så kan vi väl också?

Hmm... Jag kan komma på några saker man kan göra som osynlig som jag nog ej bör säga här... :rolleyes:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in