💬
Logga in
Fuska.se

Crysis

76 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Installerade Crysis på min nya dator idag, blev riktigt överraskad. Körde först med alla inställningar på Very High utan AA @DX10 i någon kass upplösning. Jag tror att det var 1024 x 768. Fick då en FPS på sådär 20-30. Detta var helt klart spelbart för min del, jag är inte direkt jättekräsen med FPS. Drog jag upp upplösningen en bit fick jag FPS-drop till sådär 15-20. Det var INTE spelbart. ;D Men en sådan låg upplösning på min skärm såg inte alls bra ut. Fick knappt ut något av att ha alla inställningar på Very High då.

Istället drog jag ner alla inställningar till High och körde i 1680 x 1050. Ingen AA, ingen AF. Då fick jag ungefär 30 FPS. Herregud, vad snyggt det var också!

Jag hade aldrig trott att ett 8800GT skulle palla Very High @Dx10 i någon upplösning. Knappast heller att det skulle klara High i 1680 x 1050. F*n vad nöjd jag är. =D

High i allt räcker för att det ska bli snyggt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #42

Framgick inte det ganska tydligt i mitt inlägg?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Nja det verkade mer som du fokuserade på att du aldrig trodde din dator skulle klara High.

Men någon som kommit till The Exavaction site än?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #44
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nja det verkade mer som du fokuserade på att du aldrig trodde din dator skulle klara High.

Citerar mig själv:

"Istället drog jag ner alla inställningar till High och körde i 1680 x 1050 utan AA. Då fick jag ungefär 30 FPS. Herregud, vad snyggt det var också!"

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men någon som kommit till The Exavaction site än?

mm hurså, (klara spelet dagen efter release B) )

Offtopic:

På incrysis kan man ladda ner nya maps typ till multiplayer.

http://www.incrysis.com/index.php?option=c...view&id=586

26 Dec 2007
Nivå 5 · Fuskare

Nä bara undra om ni sköt isönder den ihjäl frusna soldaten

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #47

Nä, jag slog honom. ;D

Jag kan inte ändra till very high på advanced graphic settings i spelet nån som vet hur det går att åtgärda. Very high optiones är grå för mig. Har förövrigt 40 fps med high och 4x AA på högsta upplösningen min skärm klarar.

Nivå 3 · Lärling
Jag kan inte ändra till very high på advanced graphic settings i spelet nån som vet hur det går att åtgärda. Very high optiones är grå för mig.

du använder xp?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag kan inte ändra till very high på advanced graphic settings i spelet nån som vet hur det går att åtgärda. Very high optiones är grå för mig. Har förövrigt 40 fps med high och 4x AA på högsta upplösningen min skärm klarar.

Mm jag vet min polare klara bara low, han fick nytt grafik kort och nu kan han klara medium och high, alltså dom vart inte "gråa" längre
27 Dec 2007
↗ till inlägget
Jag kan inte ändra till very high på advanced graphic settings i spelet nån som vet hur det går att åtgärda. Very high optiones är grå för mig.

du använder xp?

Jaha juste man måste ha Vista. Men gick det inte låsa upp en grej så att man kunde köra dx10 crysis style på XP?
Nivå 3 · Lärling
Jaha juste man måste ha Vista. Men gick det inte låsa upp en grej så att man kunde köra dx10 crysis style på XP?

nepp, impossible :/

Nivå 16 · Legendfuskare

jag var inne på nvidias hemsida och såg att dom hade släppt ett nytt moderkort som klarar 3 grafikkort samtidigt!

http://www.nvidia.com/content/includes/images/us/product_detail/nfdec07/features_hybrid.jpg

(trippla 8800Ultra)

hur tror ni crysis funkar på en sån dator? ^^ ända problemet är att det inte får platts nåt ljud-kort men det intergrerade funkar nog fortfarande väldigt bra.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #54

Att ha två kort i SLI i Crysis ger inte jättemycket, så jag skulle tippa på att det tredje kortet gör ännu mindre skillnad. Man kommer inte att maxa det i alla fall.

asså jag kör på higt på allt och det funkar bra inget hack elr något. Jag har en bra dator. Det är ju lika värkligt som på riktigt.

Nivå 5 · Fuskare

OT: Jag har laddat ner Crysis <_< men jag kan inte köra online. När jag trycker på Create Account och skriver in allt står det; Lösenord matchar inte E-mailen. Tycker ni att ja ska köpa spelet för mina pengar iställe?

s*tan vad varmt det måste bli med 3st ultra kort i datorn. nvidia lanserar ju grafikkort med dubbla gpu kärnor i slutet av februari geforce 9800gtx2.

Och nej det är inte värt att köpa spelet för multiplayerns skull.

Nivå 3 · Lärling
Att ha två kort i SLI i Crysis ger inte jättemycket, så jag skulle tippa på att det tredje kortet gör ännu mindre skillnad. Man kommer inte att maxa det i alla fall.

knäckt! med 3-vägs-Sli kan man lira i maxxade inställningar i 1920x1020 i spelbar Fps

post-5439-1198789105_thumb.png

↗ till inlägget

knäckt! med 3-vägs-Sli kan man lira i maxxade inställningar i 1920x1020 i spelbar Fps

ett ultra kort ca 5000x3=15k bara för grafikkorten för att få mindre än 40 fps i crysis känns som om man klarar sig :P

Nivå 3 · Lärling

haha mycket möjligt, men vafan, har man äckligt mycket pengar så varför inte lol ^^

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in