💬
Logga in
Fuska.se

Ett Seriöst Spamforum?

17 svar · startad

Hej!

Under min korta tid här har jag sett seriösare trådar i spamforumet eftersom att de inte skulle passa in någon annan stans och bli flyttade dit förr eller senare. Men problemet är ju då att man kan skriva onödiga saker i tråden och gå off-topic hur som helst. Borde det inte finnas en lösning på detta och göra något likt ett spamforum fast för seriösare trådar där regel §1:11 gäller?

Kan ge ett exempel på en sådan seriös tråd, denna var i forumet "Allmänt" först men flyttades till spamforumet: http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...0Ghost&st=0 Visst, denna tråd spårade inte ut men man skulle kunna ha skrivit i stort sett vad man ville bara det inte bröt mot reglerna som fortfarande gäller i spamforumet.

Nivå 6 · Fuskare

Ett seriöst spammis? Mjo. Nått sånt har jag också velat ha.

Ett forum med allt möjligt. Som man bara kan slänga in något som har hänt. I allmänt kan det tolkas som §1.11 och i spammis kan det tolkas som en spam tråd.

Bra idé!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det istället för spamforumet, iså fall.

Nivå 6 · Fuskare

Nej. I spamforumet ska man spamma av sig. Så det tkr inte jag.

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Om någon förstör "seriösa" trådar eller liknande i spam-forumet så anmäl, sabotage går under §1.11 alt (§1.18/§1.23).

Nivå 4 · Lärling

Om du ser någona seriösa trådar i spamforumet anmäl dom då och säg till en mod att flytta.

↗ till inlägget

Om någon förstör "seriösa" trådar eller liknande i spam-forumet så anmäl, sabotage går under §1.11 alt (§1.18/§1.23).

Ok, tack för hjälpen Admin! :-)

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Är det bra seriösa trådar så anmäl dem och skriv vart de borde bli flyttade.

31 Dec 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Jag tycker att man inte bör vara seriös i spam forumet, utan det är man ju i resten av forumet.

Ni säger att man ska anmäla sånna som spammar, eller förstör en seriös tråd i spamforumet, då är min fråga..Vad gör en seriös tråd i spam formuet ''/ ?

Nivå 4 · Lärling

Anmälde min tråd i spamforumet men den blev inte flyttad, bara mer nedspammad...

1 Jan 2008
↗ till inlägget

Jag tycker att man inte bör vara seriös i spam forumet, utan det är man ju i resten av forumet.

Ni säger att man ska anmäla sånna som spammar, eller förstör en seriös tråd i spamforumet, då är min fråga..Vad gör en seriös tråd i spam formuet ''/ ?

Ansträng dig och läs hela inlägg #0 i denna tråd så skulle du få se.
Nivå 6 · Fuskare

Spam är inte seriöst? :huh:

Nivå 16 · Legendfuskare

På ett tribalwars stam-forum jag är medlem i så är det en Klistrad tråd i spam-forumet där det står "Om du vill att tråden skall hålla sig till topic skriv det i första inlägget". Vi skulle kunna ha det så här i vårat spam-forum

↗ till inlägget

Nej, men vissa trådar hör inte hemma någon annan starns och hamnar i spamforumet.

↗ till inlägget
På ett tribalwars stam-forum jag är medlem i så är det en Klistrad tråd i spam-forumet där det står "Om du vill att tråden skall hålla sig till topic skriv det i första inlägget". Vi skulle kunna ha det så här i vårat spam-forum
Mycket bra idé.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, men vissa trådar hör inte hemma någon annan starns och hamnar i spamforumet.

Men då kan man ju lika gärna lägga dem i allmänt?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

*Sigh* Läs inlägg #0 och se mitt exempel, utgå inte bara efter rubriken...
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo, men vad är i så fall allmänt forumet till för? Det har aldrig jag sett någon förklaring på; var gränsen går mellan allmänt och spam?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo, men vad är i så fall allmänt forumet till för? Det har aldrig jag sett någon förklaring på; var gränsen går mellan allmänt och spam?

Det får moderatorerna och trådskaparen avgöra, men att t.ex. InTechs tråd flyttades till spamforumet var helt fel enligt mig, och därför startade jag denna tråd.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in