💬
Logga in
Fuska.se

Cheat Engine

24 svar · startad

Trådstartare #1

Hej. Jag har precis tankat Cheat Engine och fuskat lite på Swords and Sandals :)

Jag vill veta om det går att fuska på det här spelet så att man får mer guld (med hjälp av Cheat Engine):

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/2514-Flash_Element_TD/

Om det går; Hur gör man?

Kan man hacka arenan.com och ändra egenskaper eller sm med hjälp av Cheat Engine också?

Tack i förhand :P

Om det är ett onlinespel, så går det inte.

hur fuskade du på Sword and sandals?

Han ladda ner ett program som hette Cheat Engnie (sök på google). Sen kan man köra en turiotal (stavning?) som kommer upp när man startar programet. I den får man reda på hur man ska göra.

Bortagning: LAGG!! :(

Senast ändrad:

oki tackar

↗ till inlägget

Om det är ett onlinespel, så går det inte.

Och varför inte?
11 Jan 2008

för att dina stats ligger på en annan server om man spelar te.x WoW, detta spelet spelar du från din dator och då går det lätt att ändra hur mycket guld man har te.x

12 Jan 2008

Men spelar man WOW så blir man väll bannad?

↗ till inlägget

hur fuskade du på Sword and sandals?

Ett fusk jag kan på swords and sandals 2 är att döpa sig till massa kommatecken. Då får man oädligt i vissa/alla stats.

Jo det med ,,,, är ett fusk, om man använder cheat engine är det ett hack

18 Jan 2008

Men ni är väl för sorgliga? Lr e de jag som e pro på ce kanske? Men anyways, det finns ett hack till nästan alla online spel, wow också! Du kan inte ändra lvl lr gold lr nått sånt, men du kan ändra speed, få mountain climb etc.

Men på arenan går det inte med CE för att arenan är ett textbaserat spel som du måste reloada sidan för att se några skillnader. Däremot skulle det kunna gå med tamper data istället :) (en addon till firefox) om du inte har varken firefox eller tamper data så gå in på www.mozilla.com eller så va de www.firefox.com och ladda ner firefox och sen söker du på google efter tamper data och några tutorials hur du använder den.

Ps. Har inte testat om det funkar med tamper data, men de borde gå!

19 Jan 2008
↗ till inlägget

för att dina stats ligger på en annan server om man spelar te.x WoW, detta spelet spelar du från din dator och då går det lätt att ändra hur mycket guld man har te.x

Nu menade du wow. Men Jag menade stort sett. Det finns många onlinespel som har massa säkerhetshål. Bara för att wow inte har massa hål så betyder inte det att ALLA spel inte har det.

↗ till inlägget
Men ni är väl för sorgliga? Lr e de jag som e pro på ce kanske? Men anyways, det finns ett hack till nästan alla online spel, wow också! Du kan inte ändra lvl lr gold lr nått sånt, men du kan ändra speed, få mountain climb etc.

Men på arenan går det inte med CE för att arenan är ett textbaserat spel som du måste reloada sidan för att se några skillnader. Däremot skulle det kunna gå med tamper data istället :) (en addon till firefox) om du inte har varken firefox eller tamper data så gå in på www.mozilla.com eller så va de www.firefox.com och ladda ner firefox och sen söker du på google efter tamper data och några tutorials hur du använder den.

Ps. Har inte testat om det funkar med tamper data, men de borde gå!

Varför skulle det funka med tamper data? Länkarna du går in på skickar inte precis några headers som du inte ser. Arenan är rätt så gammalt och är nog därför inte gjort av en unge på 12 år.

6 Feb 2008

Jag testade fusket ,,,,,,,,, på sword and sandals det funkade bra men del blev error nör man skulle strida första fighten jämt vf? vet nån(jag körde på internet)

du måsta ta bort kommateckna sen

7 Feb 2008

ok Tack

Det blir endå fel :(

Ska finnas något programm som heter "sol editor" eller något liknande som du kan fuska/editera alla java spel.( Förutom de som de har anti-cheat )

ok :huh:

8 Feb 2008

ja det är ett ganska lätt användligt program, i flash spel där man kan spara hamnar det en .sol fil i application data/flash osv, om man öppnar .sol-filen med sol editor så får man upp en text där set står strenght: 23 eller nått sånt så kan man ändra det till 1000 :)

19 May 2008

jaja de e lätt om du fattar cheat engine till 100% som jag gör men sök på google på cheat engine tourtal och sen kolla på

youtube så kommer du att fatta för dom skriver och visar allt som du ska göra och hur :P :) så de e lätt

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in