💬
Logga in
Fuska.se

Spam Typ

21 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

det kommer upp massa sidor när jag är inne på internet as många kan jag få bort dom ? är det ett virus eller??

svara gärna snälla :(

Nivå 9 · Veteranfuskare

Du skulle inte kunna förklara dig lite närmare? Kommer de upp på alla sidor du besöker eller?

Han kanske går in på sidor som tex Funzone, På såna spelsidor som inte e helt säkra är det mycket reklam fönster som kommer upp!

Nivå 0 · Nykomling

använder du IE? (internet explorer) testa att använda mozilla firefox istället. ladda ner firefox här

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Knappast att Mozilla kommer hjälpa men visst kan du testa, beskriv gärna problemet närmare är du snäll.

1 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Knappast att Mozilla kommer hjälpa men visst kan du testa, beskriv gärna problemet närmare är du snäll.

det kommer upp sidor (reklam ) pkp typ och att man kan vinna ps3 å sånna saker!!

Nivå 4 · Lärling

Skaffa anti-popup?

Nivå 6 · Fuskare

IE's popup blocker kan man inte lita på, Skaffa Mozilla Firefox.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Håller med, skaffa FireFox. har använt det själv sen sommras o fått en runt 3-4 popups sen dess. :) sålänge du ej är inne på porrsidor så e dt nog lungt :)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

det kommer upp massa sidor när jag är inne på internet as många kan jag få bort dom ? är det ett virus eller??

svara gärna snälla :(

För att surfa fritt på internet, gör som de flesta säger: Skaffa Mozilla Firefox. Ladda även ned NoScirpt och Adblock Plus som är perfekta tillägg för dig som inte vill ha en massa reklam och annat skräp, samt förhindra att virus installeras på datorn utan att du är medvetet om det.

Förövrigt, om reklam poppar upp utan att du surfar så är det antagligen virus. Skanna datorn med ditt antivirusprogram isåfall.

Senast ändrad:

8 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

tack... :D

Nivå 6 · Fuskare

Firefox är onödigt. Räcker med att bara installera ett "Självstående" Pop-up blockerar program som arbetar utmed IE.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13

vill ha allt så jag får bort det skriv en länk snälla!! :lol:

jag använder bara IE pop-up blockern och Google tool bar sak :P har inte sett en pop-up på as länge :)

9 Jan 2008

Detta är ett virus vet du vad reklam hemsidorna heter? alltså det som kommer upp vad står det för reklam hemsida?

gå sen in på min dator och tryck på ta bort och lägg till program..

jag har haft samma problem och då var det righttonadz och då fanns det nåt som hette så så tog bara bort de..

Nivå 4 · Lärling

Om det är på fler än en sida ladda ner följande program:

Ad-Aware

Spybot Search & Destroy

CCleaner

Kör alla program.

Ladda sedan ner Firefox 2 och använd det för alltid. :)

Nivå 3 · Lärling

Firefox är ett jättedåligt svar. Det hjälper honom ingenting! IE funkar med sin popupblocker. Om han har ett virus som vissa tror så ger det inte ett dyft att skaffa firefox.

12 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

om det är ett virus hur hittar man det???

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

om det är ett virus hur hittar man det???

Ja det brukar man göra med ett virus program. Du har väll något sådant på datorn?

Om du har det så är det bara att köra det och se om dne hittar något. Se bara till så du har de nyaste vrius definitionerna innan du kör det.

17 Jan 2008
Nivå 2 · Novis

Skaffa google toolar skitbra på att blockapopups =D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in