💬
Logga in
Fuska.se

Tracka Ip.

30 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Någon som vet ett program som man kan använda för att hitta gatuadress för olika ip adresser? Så jag skriver in IP adressen så kommer det upp adressen, vilken gata osv. :P

Nivå 6 · Fuskare

En enkel sökning på google gav mig följande sida som faktiskt verkar funka skapligt.

http://www.ip-adress.com/

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

hittade också den, men jag behöver namn och mer specifik adress ^^

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag har användt den sidan som epaaj länkade till under en längre tid, men jag tror att bara polisen eller nått sånt kan få tillgång till exakta adressen

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Okej, jag får fortsätta leta ^^

BTW: vem anmälde, bryter inte mot ngn regel?

Nivå 6 · Fuskare

Det är bara polisen och liknande som kan få fram den exakta adressen.

och va i helskotta bröt du mot för regel? :3

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Den där visar bara vart servern ligger, för mig visade den Upplands Väsby och det är en bra bit ifrån vart jag bor ^^

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #8

Tror ni det e möjligt att få fram namnet på ägaren till IP:et genom deras leverantör? (a)

Nivå 6 · Fuskare

Nepp, det får dom inte säga.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Då får jag gå å knacka dörr då :P

Nivå 4 · Lärling

Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol...

↗ till inlägget

Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol...

Som sagt, den visar vart servern ligger.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Menar du leverantörens server?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Precis.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Precis.

Ok, thnx.^^
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #16

Den visade ganska rätt, så jag har ungerfär på vem det va :P Gäller bara å ta reda på vilka som har den leverantören å sen knacka dörr ^^

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Den visade ganska rätt, så jag har ungerfär på vem det va :P Gäller bara å ta reda på vilka som har den leverantören å sen knacka dörr ^^

Gör du så. :P Varför vill du veta personen så mycket da? HAr han hackat in till dig eller vad? :o
15 Jan 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #18

Det är mest för att kunna äga personen som luskade ut ett lösen ^^ Har snubbens ip, men vet inte vem det är :P

Nivå 6 · Fuskare

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #20
↗ till inlägget

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in