💬
Logga in
Fuska.se

Håller Med För Dyrt! Men Bra !

12 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hehe!! jag tycker 5! men bara för det e så dyrt så ger jag bara 4!

Nivå 5 · Fuskare

tänk på att Sony ska tjäna pengar tills nästa konsoll!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Röstade 4

+Bra grafik,skönt med trådlös kontroll mm

-kontrollen vibrerar inte,finns typ inga roliga spel,lämmnar ett stort hål i plånboken.

men i det stora hela är jag nöjd med min PS3a,sen när IV kommer knske det blir en 5

1 Feb 2008
↗ till inlägget

Dem kanske inte gör en till konsoll ens, trean är kanske den sista.

Dem tappar ju 2-3 tusen kr per såld konsoll också.

Och om man skulle köpa en dator, som skulle haft lika bra saker i sig, så skulle man minst punga ut 50.000 kr. Och det kommer snart en dualshock 3 :=)

Själv röstar jag 4, på slutet av 2008 så röstar jag antagligen "5", för då finns det en massa roliga spel..

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Röstade 4

+Bra grafik,skönt med trådlös kontroll mm

-kontrollen vibrerar inte,finns typ inga roliga spel,lämmnar ett stort hål i plånboken.

men i det stora hela är jag nöjd med min PS3a,sen när IV kommer knske det blir en 5

Ja det lämnar ett stort hål i plånboken.. men... det finns väl kul spel??

om inte.. så kommer det! det e ju f*n typ nytt!:)

2 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

PS3 är överlägsen alla andra konsoller, riktigt stark hårdvara kombinerat med att man får ladda ned gratis demos och andra godsaker gör att jag ger konsollen en femma

Nivå 5 · Fuskare

Ger en solklar 5:a eftersom att spel som NFS, Ratchet And Clank och Fifa äger på PS3 konsollen, har även överlägsen grafik jämfört med Wii (Har aldrig spelat 360...) . Men har haft Wii ett tag nu så det känns konstigt när man har den otroliga spelkänslan som Wii har och helt plötsligt så vibrerar inte ens kontrollen, aja en 5:a från mig.

3 Feb 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och om man skulle köpa en dator, som skulle haft lika bra saker i sig, så skulle man minst punga ut 50.000 kr. Och det kommer snart en dualshock 3 :=)

Eh, va? Vad är det som gör PS3 så dyr? Självklart Blu-Ray-spelaren, men vad mer?
10 Feb 2008
Nivå 7 · Fuskare

Jag tycker 5

15 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

en 3a :ph34r:

16 Feb 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Wtf!?

50k för en dator i klass med PS3!? En dator med två processorer á 4 kärnor st och sedan två 8800GTS 512 i SLI ca för 5000-6000 kr, Intels nya Skulltrail moderkort stödjer 2 st QX9775 á 3.2GHz per kärna x8 = 25.6GHz, bra mycket bättre än PS3ans lilla processor med 8 trådar, detta kostar ca 30000 kr, för graffekort, moderkort och processor. Är ju dyrare än PS3, men i ett test skulle inte en PS3 ha en chans emot en sådan dator. Egentligen, en dator i klass med PS3 kostar ca 20000 kr.

Säger 1 för PS3, Sony är bara dumma som ger ut en konsoll utan att käna en ynka krona på den.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

En dator i klass med PS3 kostar inte alls så mycket. Grafikkortet är ett moddat 7800-kort. T.o.m. HD Radeon 3850 spöar ett sådant. Processorn är väldigt överrskattad och inte alls så bra som man sagt. Att man har en massa kärnor hjälper inte särskilt mycket. Xbox 360 har i alla fall riktiga processorkärnor. Konsoler kan aldrig hålla sig särskilt länge då det kommer nya grafikkort, processorer m.m. hela tiden.

17 Feb 2008
Nivå 4 · Lärling

Kostade lite väl mkt, Men om man skiter i vad de kostade är de ju bara :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in