💬
Logga in
Fuska.se

Spelföretag?

45 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Svårt och välja mellan EA och Ubisoft båda "gör" bra spel...

Nivå 3 · Lärling

Blizzard!

Nivå 3 · Lärling

Electronic Arts (EA)

Ubisoft

Sierra Entertainment

Dessa är endast utgivare.

EA Marknadsför spel för t.ex. DICE ( digital illusion ).

Ubisoft marknadsför spel för t.ex. Avalance studios.

Sierra marknadsför spel för t.ex. Valve och även Blizzard (de äldre spelen)

Det spelföretaget jag gillar mest är Silent Grove Studios, ganska nytt. Har gjort spelet Dawnspire.

(röstade på Massive)

Senast ändrad:

28 Feb 2008
Nivå 5 · Fuskare

Null vote. Hade röstat på Rockstar Games om dem fanns med.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Skulle ha tagit Activision om dom fans

Nivå 3 · Lärling

Tog Capcom Entertainment för deras Resident Evil serie, men Core´s och Eidoes Tomb Rider växte man ju upp med (spelat alla utom 6:an och den nyaste) så den har haft lite betydelse i livet <_<

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Capcom, lungt.

29 Feb 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Glömde säga att jag tog EA för inte Activision fanns

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Glömde säga att jag tog EA för inte Activision fanns

Det fanns med.
1 Mar 2008
Nivå 5 · Fuskare

Jäkligt svårt att rösta , Ubisoft har ju "gjort" bra spel som Assassins Creed m m, Valve har gjort Half-Life 2 serien och EA med Fifa och NHL spelen.

Väntar lite med att rösta.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

En del av de du lagt upp på listan gör ju inga spel utan ger bara ut dom tex EA. Min röst hamnade på blizzard iaf. Tycker activison ska va med

Bara så du vet har Blizzard och Activision gått ihop till ett företag. Dock ganska tråkig omröstning eftersom dessa företagen bara ger ut spelen (oftast). De gör alltså inte själva spelen. Min röst fall därför på Valve eftersom de gör egna spel.

Hur kan man tycka att EA gör bra spel? :rolleyes:

Nej, activision och blizzard har inte gått ihop. Activision har blivit uppköpta av vivendi som även äger blizzard och de båda lyder nu under samma koncern men dom är fortfarande oberoende av varandra dvs dom har inget med varandra att göra.
2 Mar 2008
Nivå 6 · Fuskare

Blizzard, fast EA är bra dom med.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

En del av de du lagt upp på listan gör ju inga spel utan ger bara ut dom tex EA. Min röst hamnade på blizzard iaf. Tycker activison ska va med

Bara så du vet har Blizzard och Activision gått ihop till ett företag. Dock ganska tråkig omröstning eftersom dessa företagen bara ger ut spelen (oftast). De gör alltså inte själva spelen. Min röst fall därför på Valve eftersom de gör egna spel.

Hur kan man tycka att EA gör bra spel? :rolleyes:

Nej, activision och blizzard har inte gått ihop. Activision har blivit uppköpta av vivendi som även äger blizzard och de båda lyder nu under samma koncern men dom är fortfarande oberoende av varandra dvs dom har inget med varandra att göra.

Det är möjligt att de fortsätter som innan, men de heter i alla fall Activision Blizzard, tidigare Activision och Blizzard Entertainment, och räknas som ett företag.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Jag saknade Dice på listan, så jag tog EA istället.

4 Mar 2008
Nivå 12 · Mästerfuskare

Blizzard eller Valve.

Nivå 4 · Lärling

Votade blizz, dom är KUNGAR. o nu tänker ja inte WOW YEY POWERLVL, utan dom är grymma o gör bra spel. DOm har HUMOR SOM f*n!!. och dom har dom bästa backgrundshistorierna ja vet, som i te.x wow, wc3 osv.

5 Mar 2008
Nivå 5 · Fuskare

Capcom.

Mega Man, Resident Evil, Ace Attorney, En del zelda-spel, Okami, Street Fighter, Devil May Cry, Final Fight... Jag kan hålla på hela dan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tog Ubisoft. Skulle tagit KONAMI som gjort PES om de vart med.

Fattar inte mig på folk som väljer EA. Säg tre bra spel som EA har gjort. >_>

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Fattar inte mig på folk som väljer EA. Säg tre bra spel som EA har gjort. >_>

Fifa, NHL och CoD 4(tror jag)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in