↗ till inläggetAllt däri var inte metal, men ändå. Metallica lär du aldrig se i min lista, de finner jag otroligt tråkiga, men jag två av deras låtar är okej.↗ till inläggetIn Flames, Pain of Salvation, Sentenced, Cradle of Filth, Children of Bodom, Scar Symmetry, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Slayer, System of a Down, Nevermore, The Haunted, Opeth, Skid Row, Type O Negative, Static-X, Arch Enemy, Mors Principium Est, Evanescence, Hypocrisy, Sonata Arctica, Linkin Park, Vintersorg, W.A.S.P., Soilwork, Dream Theater, Entombed, Rammstein, Dissection, Construcdead, Apocalyptica, Norther, The Mars Volta, A Perfect Circle, Ablaze My Sorrow, Dia Psalma, Within Temptation, Nightwish, Borknagar, Megadeth, Anaal Nathrakh, Amon Amarth, Avatar, Saxon, Anorexia Nervosa, Machinae Supremacy, Khoma, Pain, Samael, At the Gates, Tool, Notre Dame, Passenger, Edge of Sanity, Behemoth, Wintersun, DragonForce, Helloween, Gackt, Lord Belial, Finntroll, Dir en grey, Candlemass, Emperor, Theatre of Tragedy, Masamichi Amano, The Black Mages...
Bara några band.
Här är det ju åtminstone en som har nån bra musiksmak ;). Om jag hade sett Metallica mitt i där nånstans hade det nästan varit ännu bättre :P. De flesta banden här har jag inte hört, men de är nog rätt bra ändå..
Inga Hårdrockare På Detta Forum?
↗ till inläggetIn Flames, Pain of Salvation, Sentenced, Cradle of Filth, Children of Bodom, Scar Symmetry, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Slayer, System of a Down, Nevermore, The Haunted, Opeth, Skid Row, Type O Negative, Static-X, Arch Enemy, Mors Principium Est, Evanescence, Hypocrisy, Sonata Arctica, Linkin Park, Vintersorg, W.A.S.P., Soilwork, Dream Theater, Entombed, Rammstein, Dissection, Construcdead, Apocalyptica, Norther, The Mars Volta, A Perfect Circle, Ablaze My Sorrow, Dia Psalma, Within Temptation, Nightwish, Borknagar, Megadeth, Anaal Nathrakh, Amon Amarth, Avatar, Saxon, Anorexia Nervosa, Machinae Supremacy, Khoma, Pain, Samael, At the Gates, Tool, Notre Dame, Passenger, Edge of Sanity, Behemoth, Wintersun, DragonForce, Helloween, Gackt, Lord Belial, Finntroll, Dir en grey, Candlemass, Emperor, Theatre of Tragedy, Masamichi Amano, The Black Mages...
Bara några band.
Tackar för det, nu slapp jag nöta ut mina fingrar genom att skriva massa. Kommer bara på ett fåtal som inte fanns med i din lista. :)
jag fattar inte vad du ser hos Dir en Grey, bara en jäkla japan som skriker ljust (kan dom sjunga/growla/screama mörkt?)
Jag lyssnar på det mesta inom metal, mest metalcore, death metal och black metal.
a7xbfmvcobsoaddisturbedslipknotilasysterochmycketmerräknasigueas
↗ till inläggetHehe exakt samma ^^ old-skool hardrock for the win!lyssnar på riktig hårdrock, ACDC, Led Z, Black Sabbath
↗ till inläggetBara för att du inte fattar vad de säger så betyder det inte att de är dåliga. -.-jag fattar inte vad du ser hos Dir en Grey, bara en jäkla japan som skriker ljust (kan dom sjunga/growla/screama mörkt?)
Klart det gör, dir en grey är ju inte bra :)
ptja, om man skulle dra på en lista tro...
1394
A gruesome find
Aaaarrghh
Ablaze my sorrow
Aborym
Abyssic hate
Acephale
Aeon
All shall perish
amon amarth
Amoral
Anal nathrakh
Anal Cunt
Ancient existence
And oceans
Animal hate
Annihilator
Apocalyptica
Arch enemy
Arise
Arsedestroyer
Artrach
At the gates
Await rotenness
Bal-Sagoth
Barathrum
Behemoth
Belphegor
Beneath the massacre
Black horizons
Blind guardian
Bloodbath
Bloodthorn
Burzum
Candlemass
Cannabis corpse
Cannibal corpse
Carcass
Ceremonial oath
Chains of fire
Chaos omen
Chastisement
Children of bodom
Cliteater
Coldseed
Condemned
Construcdead
Corpse grinder
Cradle of filth
Craft
Creature
Crowbar
Crown
Dan Swanö
Dark Funeral
Dark tranquillity
Darkane
Darkthrone
Dawn
Deadlock
Death
Deathspell omega
Decapitated
Defleshed
Deicide
Demigod
Demonical
Destruction
Deranged
Devilyn
Dimension Zero
Dimmu borgir
Disarmonia mundi
Dismember
Dissection
Diva noctua entropia
Dragonlord
Dying fetus
Embodied hate
Edge of sanity
Emperor
Enslavement of beauty
Entombed
Eradication process
Evocation
Excrementory grindfuckers
Face down
Fatal recoil
Finntroll
Fleshcrawl
Fleshless
Forest of impaled
Forgotten tomb
Frost
Game over
Genocrush Ferox
Goatholocaust
God among insects
Godisc
Gojira
Gorgoroth
Gorguts
Gospel of the horns
Grand alchemist
Graven
Graveworm
Hate
Helheim
Hermh
Hollenthon
Hypocrisy
Hypothermia
Illwill
Immortal
In battle
In flames
Infest
Inquisition
Insision
Katharsis
Killswitch engage
Krisiun
Kult of azazel
Laethora
Lamb of god
Leng tch'e
Lord belial
Lordi
Lost eden
Loudness
Macabre
Malevolent creation
Marduk
Massemord
Mayhem
Memento mori
Meshuggah
Miseration
Mithras
Mnemic
Moker
Morbid angel
Mors principium est
Mortuus
Mucid
My shameful
Månegarm
Nachtfalke
Naglfar
Nargaroth
Necrodeat
Necroholocaust
Necrophagia
Nefastus dies
Nile
Norther
Notre dame
Old mans child
Opeth
Opthalamia
Orkrist
Otyg
Pain
Paincraze
Painstruck
Pantera
Pantheon I
Pantokrator
Path of posession
Pest
Pig destroyer
Plutonium
Psycho circus
Psycroptic
Reverend bizarre
Sagaris
Samael
Satyricon
Saxon
See you next tuesday
Setherial
Sexual organs discharging liquid substances
Sezarbil
Silencer
Six feet under
Skinless
Snötårar
Soilwork
Solitude aeturnus
Sombre chemin
Sorgsvart
Sorhin
Souldrainer
Spermswamp
Sportlov
Stabwound
Stormlord
Strapping young lad
Suidakra
Svartkraft
Svartnat
Svartnatt
Syn:drom
System shock
Taake
Terrifyer
Terrorizer
Testament
The Berzerker
The duskfall
The haunted
The kovenant
Thyrfing
Trivium
Trollfest
Trollheims grott
Twilight
Unleashed
Urgehal
Urshurark
Usurper
Vader
Warcrusher
Vargsång
Watain
Vehementer nos
Windir
Winter of sin
Vintersorg
Wintersun
Visceral bleeding
Vital remains
Wolves in the throne room
Vomitory
Wood of infinity
Wyrd
Zombie destruction
det var väl ungefär det mesta... ;)
Jo, jag är ju ett stort Metal f*n, Lyssnar på miljoner av band orkar tyvärr inte dra upp en lista just nu :D kommer kanske senare.. Jag kan skriva upp mina favoritband sålänge:
1. Lamb Of god
2. SlipKnoT
3. Cannibal Corpse
4. Deicide
Nej inte hårdrock men undergenrer till metal.
ett hård rocks band lyssnar jag på slipknot :)
Just nu lyssnar jag lite mer på dessa banden
Blood stain child - tex
Dark Tranquility
Deathstars
Children of bodom
sen har vi
Dragonforce
Within Tempation
Epica
Nightwish
m.m
Jag vet inte många förutom mig och kanske Zimens som gillar äldre rock hårdrock som AC/DC, Rush eller Zeppelin. Blir dock fortfarande förbannad när folk kallar In Flames och Dark Tranquillity för hårdrock. Båda banden spelar Melodic death metal, lär är det för tusan.
sure, jag lyssnar bara på death och black metal, men jag kallar mig för hårdrockare ändå. bara jobbigt om man skulle säga att man var metallare lr nåt, och. dödsrockare låter bara fånigt.
↗ till inläggetDet är väl mer som ett speed-metal band? :huh:Just nu lyssnar jag lite mer på dessa banden
Blood stain child - tex
Dark Tranquility
Deathstars
Children of bodom
sen har vi
Dragonforce
Within Tempation
Epica
Nightwish
m.m
a!c!d!c!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!acdc rocks!!!! och black sabbath!!dragon force är ganska bra med :P
Black Sabbath, Led Zeppelin, Judast Priest, Motley Crue, Guns n Roses. m m.
↗ till inläggetvisst lussnar man på det. In Flames, Dragonforce, Hammerfall, Dio
Typ samma här dårå.
↗ till inläggetDet är väl mer som ett speed-metal band? :huh:Just nu lyssnar jag lite mer på dessa banden
Blood stain child - tex
Dark Tranquility
Deathstars
Children of bodom
sen har vi
Dragonforce
Within Tempation
Epica
Nightwish
m.m
Power-metal.
Jag lsnr på lite olika band, vet inte om ni klassar det som hårdrock, men:
Dimmu Borgir, Nightwish, Sonic Syndicate, Protest The Hero, Arch Enemy, Killswitch Engage, In Flames, Finntroll, Cannibal Corpse m.m ...
för att klargöra, Metal = Hårdrock i min mening