↗ till inläggetBesserwisser? (Han råkade komma åt O-tangenten, oj vad jobbigt...).↗ till inläggetAircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.
1. Jag heter Aircondition.
2. Det heter dator.
Så var det avklarat.
Kan du definiera "spelkänsla"? Blir så s*tans trött på alla som använder det ordet i tid och otid utan att veta vad det egentligen betyder. Är det atmosfären spelet har, storyn, stämningen, grafiken, fysiken, animationerna, ljudet, intensiteten, friheten, åretspelningsvärdet, humorn, dialogerna, striderna eller kontrollerna? Sen är det löjligt att jämföra Grand Theft Auto: San Andreas då det var en småkass portning till PC. Blir ungefär samma sak som att jämföra Knights of the Old Republic eller Dark Messiah, till PC och Xbox/Xbox 360. Vilken version hade varit bäst då? :rolleyes:
Visst jag håller med dej, det heter dator (dator är en ihopsamlad klump med olika komponenter... Data kan vara koder som bara består utav 0 och 1 eller filer i en dator men de filer består utav 0 och 1).
Vad jag skulle mena med SPELKÄNSLA är vad utvecklarna har utvecklat. Bra grafik, ljud (5.1, 6.1, 7.1, 8.1 Surround...), repliker, humor, dialoger, strider (i fall det är ett krigspel), och kontrollerna. Vill man ha bästa SPELKÄNSLA ska allt detta vara inkluderat i spelet om man vill ha bra spelkänsla. Bara för ett spel har bra grafik behöver det inte betyda att spelkänslan är grym, allt i spelet måste passa en själv om man vill ha bra spelkänsla. Ingen som håller med?
Spelkänsla är alltså lättare för utvecklare att utveckla ifall de i princip har ett obegränsat minne på skivan (Blu-Ray).
DVD börjar bli ett allvarligt problem när det gäller begränsat utrymme nu i tiden.
ALLTSÅ ÄR BLU-RAY LÄTTARE FÖR UTVECKLARE ATT SKAPA SPELKÄNSLA MED!
Jag dillar hur mycket om hårdisk-utrymme jag vill, såvida det är korrekt fakta!
Data = information
Om ni nu skulle kalla en datormaskin för data, skulle ni då i pluralis säga dator?