💬
Logga in
Fuska.se

Instrument

63 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare

Hmm, har ett sånt här biligt munspel(typ leksak, men den är då i metall i alla fall XD). Går det att lära sig spela på dom? Eller behöver man en dyrare modell?

Bas och gitarr . jag har inte lärt mig spela av en lärare utan jag har typ lärt mig själv så jag är inte så bra :P

8 May 2008
Nivå 3 · Lärling

Jag spelar vanlig gittar men ska snart skaffa en el gittar.

Spelar i ett band där jag spelar el gittar, kebord och sjunger (lite random när jag hinner med)

Vi har förstås problemet i bandet att vår trummis tror att det e trummor som ska låta mäst så vi hör knappt nått annat <_<

Nivå 3 · Lärling

Spelar elbas i ett band men har nyss börjatoch kommer snart nån vart

Nivå 5 · Fuskare

Jag går på elgitarr. Gick på violin förut men det blev så j*vla tråkigt så jag slutade (fattar inte varför jag började...).

Jag är osäker på om jag kan säga att jag spelar i band även om jag har ett, då vi inte riktigt spelar tillsammans utan spelar in varje ljudspår separat för att mixa ihop och lägga till datorgenererat (MIDI eller ljudfonter).

Iaf finns vi på http://www.pseudorandom.co.nr (om ni vill lyssna på något föreslår jag Hörst Du Nicht? eller Mystery of Shoes och ingen av de andra om ni inte uppskattar weirdo-musik). Vi spelar typ Hardcore / Metal (men blandar lite...).

EDIT: I bandet gör jag elgitarr, midi, synth och mixing (även sång men vi har ingen låt med sång eftersom vi alla sjunger för kasst :) )

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag går på elgitarr. Gick på violin förut men det blev så j*vla tråkigt så jag slutade (fattar inte varför jag började...).

Jag är osäker på om jag kan säga att jag spelar i band även om jag har ett, då vi inte riktigt spelar tillsammans utan spelar in varje ljudspår separat för att mixa ihop och lägga till datorgenererat (MIDI eller ljudfonter).

Iaf finns vi på http://www.pseudorandom.co.nr (om ni vill lyssna på något föreslår jag Hörst Du Nicht? eller Mystery of Shoes och ingen av de andra om ni inte uppskattar weirdo-musik). Vi spelar typ Hardcore / Metal (men blandar lite...).

EDIT: I bandet gör jag elgitarr, midi, synth och mixing (även sång men vi har ingen låt med sång eftersom vi alla sjunger för kasst :) )

Jag har hört de låtarna redan :o nån skickade länken till den sidan till mig på msn :P Lite coolt nästan ^^

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #47

Jag kan även spela lite vanlig gitarr nu :) några låtar med tabs :)

Nivå 4 · Lärling

nyttjar elgitarr i ett fenomenalt band.

10 May 2008
Nivå 3 · Lärling

Jag spelar el bas, men spelar inte i band nu men funderar på att starta ett.

Trummor. I ett band.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Trummor. I ett band.

Samma här
Nivå 5 · Fuskare

Hmm, nej jag är inte med i ett band, men jag kan dock spela lite av varje. Visserligen inte särskilt bra, men jag kan spela El - bas, El - gitarr, Akustisk gitarr och trummor såpass att jag skulle kunna vara med i ett band efter någon veckas finslipning. Och kan även sjunga något.

Nivå 0 · Nykomling

Spelar triangel i ett band. Vi är rätt grymma ska typ åka runt europa och sprida våra låtar snart.

Har ett fett solo i en låt också.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Spelar triangel i ett band. Vi är rätt grymma ska typ åka runt europa och sprida våra låtar snart.

solo på triangel? Vilka lyssnar på eran musik igenteligen? Döva tanter på långvården?

22 May 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #55
↗ till inlägget
↗ till inlägget

solo på triangel? Vilka lyssnar på eran musik igenteligen? Döva tanter på långvården?

Har du aldrig hört ett triangel solo?
Nivå 8 · Veteranfuskare

vet inte om de räknas me guitar hero :o ja tog el gitarr

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag lirar elgitarr i det jätteseriösa bandet Analklåda!

Nivå 5 · Fuskare

Jag brukar spela Gurka. :)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #59
↗ till inlägget

Jag brukar spela Gurka. :)

Aaah det är kul. :rolleyes:
23 May 2008
Nivå 5 · Fuskare

Spelar trummor i....en samling människor, väljer att inte kalla det band förrän vi lyckats organisera ihop någon spelning av något slag, men vi har lite egna låtar pågång, förhoppningsvis är de inte plagiat ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in