💬
Logga in
Fuska.se

Melodic Death Metal ?

23 svar · startad

Trådstartare #1

Finns det flera bra Melodic Death metal eller Death metal band som ni vill rekommendera ? ;P

Soilwork och Dark Tranquility är de bästa Melo Death banden som finns. ( Och båda är svenska, dock är Soilworks senaste album kasst. )

Trådstartare #3
↗ till inlägget

Soilwork och Dark Tranquility är de bästa Melo Death banden som finns. ( Och båda är svenska, dock är Soilworks senaste album kasst. )

Okej, Soilwork hadde jag redan hört talats om men Dark TranQuility skall jag ta och lyssna på ;)

Soilwork har många bra låtar , men jag tror inte att Dark T är Melo Death?

Trådstartare #5
↗ till inlägget

Inte, Dem lät ungefär som Melo Death, Hittade tyvärr ingen bra låt med dem någon kanske kan länka en bra ? :)

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inte, Dem lät ungefär som Melo Death, Hittade tyvärr ingen bra låt med dem någon kanske kan länka en bra ? :)

Sök på 'Focus Shift'. Och jo, DT är Melo Death.

28 Jun 2008
Moderator

Melodic Death Metal;

In Flames, Killswitch Engage, Finntroll, Ensiferum, Norther, Children of Bodom, The Haunted och Arch Enemy.

Killswitch Engage, Finntroll - Melodic Death Metal? Lol. -.-'

Suidakra, Scar Symmetry, Wintersun och Mors Principium Est tipsar jag om.

Moderator

Kära Draghon.

Den melodiska dödsmetallscenen har också vissa mindre atypiska band förknippat till genren. Först och främst har vi typiska folk metal-band så som Killswitch Engage, Finntroll och Ensiferum som ofta kallas för melodic death metal. Deras musik kan ibland vara snarlik men saknar många andra mer typiska element för att helt klassas till genren.

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Killswitch Engage är metalcore... Och Finntroll är folk eller black, inte riktigt säker.

På den engelska wikipedian stod det någonting annat, förresten: Killswitch Engage (often abbreviated as KsE or Killswitch) is a metalcore band from Westfield, Massachusetts.

På den svenska wikipedian stod det också en massa bullshit om att de inspirerats av 'Göteborgs Soundet', någon idiot har skrivit felaktig information.

Senast ändrad:

Moderator
↗ till inlägget

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs.

Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade.

Senast ändrad:

The Project Hate MCMXCIX. Det var dom som fick mig att lyssna på death metal.

Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade.

Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade.

Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu.

Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig.

:meddum: :meddum:

Trådstartare #16
↗ till inlägget

The Project Hate MCMXCIX. Det var dom som fick mig att lyssna på death metal.

Ja, Jag lyssnar på dem, Såg att du hadde skrivigt dem i en annan tråd dem var bra :D

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade.

Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu.

Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig.

:meddum: :meddum:

Menade du just att Finntroll är Metalcore...?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt.

Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter.

29 Jun 2008
Trådstartare #19
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt.

Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter.

Så nu har ni diskutterat ett tag har någon mer förslag ?

Arch Enemy

Det är ju inte direkt Melo-death, men du kanske gillar det ändå. ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in