tja, undrar om det finns nått sätt man kan sätta på datorn på utan att trycka på knappen på själva burken.
Kan Man Sätta På Datorn
Klart du kan, öppna bara upp den och modda relät med nått.
↗ till inläggeta men asså det e min och den fungerar men jag orkar inte gå från sängen och fram til tv:n och datorn och sätta på den varje gång, så därför undrar jag om man kan sätta på den på typ tangentbordet elelr nåt program typ som gör att man kan det.Klart du kan, öppna bara upp den och modda relät med nått.
1. Ja det går, men endast om du moddar relät och, om du vill starta den ifrån tangentbordet, tangentbordet.
2. Program kan inte köras på PC:n när den är avstängd.
3. Typ det enda sättet är att modda den.
Har du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
Man bör inte använda musen till det. För det är lite störande om man kommer åt musen även att man inte sak starta datorn...
Min laptop har inbyggd IR och man fick med fjärrkontroll som man kan sätta på den med, kanske om du köper en USB IR-port och en fjärr kontroll... men tror inte det kommer funka
↗ till inläggethur kollar man det da?Har du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
Man bör inte använda musen till det. För det är lite störande om man kommer åt musen även att man inte sak starta datorn...
Min gamla dator hade en fjärrkontroll som man iallafall kunde stänga av den med, har aldrig provat att starta den med hjälp av den
↗ till inläggetstänga av den kan man ju göra med både musen och tangentbordet :DMin gamla dator hade en fjärrkontroll som man iallafall kunde stänga av den med, har aldrig provat att starta den med hjälp av den
↗ till inläggetGå in i BIOS, leta runt i undermenyerna efter något i stil med "Power on keyboard" eller "Wake on keyboard".↗ till inläggethur kollar man det da?Har du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
↗ till inläggetGå in i BIOS, leta runt i undermenyerna efter något i stil med "Power on keyboard" eller "Wake on keyboard".↗ till inläggetHar du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
hur kollar man det da?
BIOS det e det man går in i innan man kommer te windowset, asså nästan precis när man har satt på datorn, när bakrunden e svart och bokstäverna e vita?
↗ till inlägget↗ till inläggetHar du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
hur kollar man det da?
Gå in i BIOS, leta runt i undermenyerna efter något i stil med "Power on keyboard" eller "Wake on keyboard".
BIOS det e det man går in i innan man kommer te windowset, asså nästan precis när man har satt på datorn, när bakrunden e svart och bokstäverna e vita?
Ja, precis och oftast trycker man på Delete för att komma in i BIOS.
Det finns en apparat som du kan öppna strömmen med från masser med meter :P
↗ till inläggetVad menar du?Det finns en apparat som du kan öppna strömmen med från masser med meter :P
↗ till inläggetHan menar säkert en radiosändare som sätter igång datorn.↗ till inläggetVad menar du?Det finns en apparat som du kan öppna strömmen med från masser med meter :P
Och ja Ceto det finns nog någon som har skapat en sådan apparatur.
↗ till inlägget↗ till inläggetHar du tur så stöder ditt BIOS det. Jag kan ställa in att den ska starta om man flyttar/ trycker på musen eller trycker på tangentbordet.
hur kollar man det da?
Gå in i BIOS, leta runt i undermenyerna efter något i stil med "Power on keyboard" eller "Wake on keyboard".
kan man gå in där även fast man har kommit in i windowset?
hur kollar man det da?
kan man gå in där även fast man har kommit in i windowset?
Nej, du måste starta om datorn...
Går det inte fixa att datorn startar sig själv när det för ström? då kan man bara ett grenuttag med strömbrytare
Jo, stäng av datorn genom att bryta strömmen, och sen sätt på strömmen. då fungerar det.
↗ till inläggetFattar inte varför du ska starta datorn via grenuttaget?Går det inte fixa att datorn startar sig själv när det för ström? då kan man bara ett grenuttag med strömbrytare
Tryck på knappen på datorn...