💬
Logga in
Fuska.se

Fra-lagen

44 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det lät som en "min pappa är polisman/brandman/glassgubbe/militär/ambulansman" svar.

Hihi

Araber hör ihop med bomb vapen kanske? roflcake

Så om nån skriver "Jag är en arab" Så kommer FRA gubbarna dit och kollar upp det?
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl

Han [ingvar Åkesson] tillägger även att FRA-lagen i grunden är missförstådd av kritiken: "FRA kan [...] inte spana på inhemska företeelser. Därmed faller påståendet att FRA skulle jaga fildelare lika platt som att FRA skulle spana på svenska folket i övrigt.
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Han [ingvar Åkesson] tillägger även att FRA-lagen i grunden är missförstådd av kritiken: "FRA kan [...] inte spana på inhemska företeelser. Därmed faller påståendet att FRA skulle jaga fildelare lika platt som att FRA skulle spana på svenska folket i övrigt.

Det är rätt självklart att de nekar...

31 Jul 2008
Nivå 6 · Fuskare

Jag försvarar inte lagen, men den ger dem ingen rätt att kolla upp sådana saker som eventuell piratkopiering..

Nivå 1 · Novis

Det som (enligt dem) är det dem ska använda FRA till är att stoppa terroristangrepp, så ja, om man skriver bomb, eller World Trade Center eller något som har sammanhängande till terrorism så ser dem det direkt, då kollar dem upp det. Men som alla andra säger tror jag dem egentligen är ute efter The Pirate Bay. Det är ju inte jätte kul att få ett brev från USA där det står: Vänligen infinn dig i rätten, du har just blivit stämd på 100.000 amerikanska dollar. :)

1 Aug 2008

Fuck fra-lagen, kommer alltid finnas vägar omkring den. Man kommer aldrig kunna stoppa piratkopiering och fildelning!!!

3 Aug 2008
Nivå 1 · Novis

Dem kommer visst att kunna se om folk laddar ner eller inte.

Eftersom när du laddar ner så laddar du antagligen även från folk som inte bor i sverige om du använder torrenter.

Även om du bara tankar från svenska så brukar torrentprogrammen använda sig av någon annan server som inte är i sverige.

Men att dem säger att dem ska avlyssna efter terrorister vet inte jag om det behövs. Tycker det låter som en dålig ursäkt bara.

Jag har inte sett någon talliban komma med bomber runt magen där jag bor iaf (inte i malmö dock).

4 Aug 2008
Nivå 6 · Fuskare

De kan (kanske) kolla om folk fildelar, de har bara ingen rätt att göra det.

5 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl

FRA lagen gäller för trafik som gör in och ut över Sveriges gränser. D.v.s telefon samtal, email och chat.

Dom kommer inte kolla sådana saker.

över sveriges gränser har de kollat länge fra lagen innebär att det får kolla allt.... de lär ju inte sätta dit dig för att ladda ner ett par GB..

Nivå 4 · Lärling

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

För att man vill va lite anonym?

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

Nivå 4 · Lärling

Som jag sade innan. Dom kommer inte bry sig om random personer.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Vad får dig att tro det? De lär ju söka efter vis nyckelord, och får de in ett antal träffar hos någon så kommer det nog inte spela så stor roll om du är Gösta Svensson eller Jultomten.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

Ja, men nu måste man skilja på cyber och in real life, du går väll inte på toa på internet?

Vad gör du på internet som du vill vara så anonym på? Vill du inte att andra ska veta att du är på fuska.se? Sorry men 1000+ medlemmar vet redan att du är på fuska.se.

Jag börjar bli trött på alla som säger att dom vill vara anonyma på internet..Ge mig en endaste orsak till varför ni vill vara anonyma? Era msn chatter? Vad du gör på internet?

Tror du att dom på FRA skulle skriva i en dagstidning om vad du gör på internet?

Tror ni att dom bryr sig om ni porr surfar?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, men nu måste man skilja på cyber och in real life, du går väll inte på toa på internet?

Vad gör du på internet som du vill vara så anonym på? Vill du inte att andra ska veta att du är på fuska.se? Sorry men 1000+ medlemmar vet redan att du är på fuska.se.

Jag börjar bli trött på alla som säger att dom vill vara anonyma på internet..Ge mig en endaste orsak till varför ni vill vara anonyma? Era msn chatter? Vad du gör på internet?

Tror du att dom på FRA skulle skriva i en dagstidning om vad du gör på internet?

Ja, det finns folk som laddar ner olagligt, tänkt på det?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Att jag sitter på fuska.se ger jag blanka f*n i. Vad är det som är så stor skillnad i mitt exempel förutom att det är i verkligheten och det andra via internet? Om jag nu skulle göra något hemligt som jag inte vill att folk ska veta om, tror du verkligen att jag skulle skriva det här som ett argument?

Jag förstår inte varför många INTE har något emot att några kan sitta och kolla allt du gör på internet.

Senast ändrad:

Dom får väll kolla vad jag gör.

Vill dom kolla på vilka sidor jag är ute på, gör det da.

Vill dom sitta och kolla på mina msn chatter, så får dom göra det.

Jag gör inte precis något olagligt på internet, ja om man nu inte räknar med alla email jag skickar till en om mina attack planer "-_-.

wAcko@

Vad ska FRA göra åt det? Dom finns inte till för att kolla på sådant.

Sen blev jag och tänka på, tänk på Cs:s alla klaner har ju en egen hemsida där vissa kanske skriver sina planer om hur dom ska spela i en klan match.

Om en skriver så här;

Jo vi är ju 12st som ska vara terrorister, vi sätter bomben på plats a, nästa gång på b.

Ni som säger att dom söker på nyckelord som bomb bla bla bla.

Undra vad som skulle hända då? Jag tror inte dom använder nyckelord.

Dom avlyssnar misstänkta personer, förut så behövde dom domstols beslut tror jag, men nu behöver dom inte det.

Så om dom vill avlyssna ett företag eller några personer så gör dom det.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

↗ till inlägget

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

Ja dom får kolla, men dom kan inte göra något åt det antar jag, dom har väll ingen rättighet inom det? Eller?

Tror Fra är en ganska stor coverup för att få fast piratkopierare etc.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in