Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl
Fra-lagen
För det första så går inte FRA Lagen i aktion förrän den första Januari 2009, för det andra: Nej. Men om de skulle övervaka dina datorsaktiviteter medans du gör tankar ner något så kommer de nog göra något åt det. Du får köra krypterat efter första januari om du är osäker.
↗ till inläggetFRA lagen gäller för trafik som gör in och ut över Sveriges gränser. D.v.s telefon samtal, email och chat.Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl
Dom kommer inte kolla sådana saker.
är inte FRA lagen att man ska kunna läsa vad andra göra utanför sverige tex. om du skriver ett mail som du skciakar till en annan kompis långt ått a helv*te oxå ska man kunna läsa och se vad du har i inkorgen och se vad du skickat?
Här kan du läsa om FRA lagen.
↗ till inläggetär inte FRA lagen att man ska kunna läsa vad andra göra utanför sverige tex. om du skriver ett mail som du skciakar till en annan kompis långt ått a helv*te oxå ska man kunna läsa och se vad du har i inkorgen och se vad du skickat?
De kan, om de vill.
Tydligen så har de redan avlyssnat i flera år utan tillåtelse hörde jag. bara det att de inte kan använda det eftersom de inte får
Fra-lagen är bara att göra det officellt
↗ till inläggetFra-lagen är bara att göra det officellt
Jo, men avlyssning har som sagt var pågått tidigare också.
Nej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".
↗ till inläggetNej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".
Jacqout åker in på förhör direkt i januari.
Haha. jo. Han måste klassas som livsfarlig då han hade alla orden med i ett och samma meddelande. Kolla dessutom på hans minst sagt hotande avatar. Måste var någon massmördare eller nåt. XD
↗ till inlägget↗ till inläggetNej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".
Jacqout åker in på förhör direkt i januari.
hahahahah jo, nu blev det illa xD
Dom lyssnar som sagt av allt möjligt. Ett exempel är MSN och jag hittade ett riktigt bra och lättanvänt program som gör att man kan kryptera konversationen om den/dom andra också har programet. Det är inte bara till MSN. På en sida stod det att man antingen kunde använda sig av 1024 eller 2048 bitars RSA kryptering. Det stod även att 1024 räcker lugnt och om man är riktigt paranoid så kan man använda 2048...
Det är SimpLite man ska ladda ner.
jag käner en som jobar med fra, man vet inte hans namn ens
Scrooge: Det lät ju vettigt.
Det lät som en "min pappa är polisman/brandman/militär/ambulansman" svar.
↗ till inläggetjag käner en som jobar med fra, man vet inte hans namn ens
Då känner du ju inte honom.
↗ till inläggetNej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".
Varför skulle arab vara ett sånt ord?
↗ till inläggetHihiDet lät som en "min pappa är polisman/brandman/glassgubbe/militär/ambulansman" svar.
↗ till inläggetAraber hör ihop med bomb vapen kanske? roflcake↗ till inläggetHihiDet lät som en "min pappa är polisman/brandman/glassgubbe/militär/ambulansman" svar.