💬
Logga in
Fuska.se

Fra-lagen

44 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl

Nivå 11 · Veteranfuskare

För det första så går inte FRA Lagen i aktion förrän den första Januari 2009, för det andra: Nej. Men om de skulle övervaka dina datorsaktiviteter medans du gör tankar ner något så kommer de nog göra något åt det. Du får köra krypterat efter första januari om du är osäker.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl

FRA lagen gäller för trafik som gör in och ut över Sveriges gränser. D.v.s telefon samtal, email och chat.

Dom kommer inte kolla sådana saker.

28 Jun 2008
Nivå 1 · Novis

är inte FRA lagen att man ska kunna läsa vad andra göra utanför sverige tex. om du skriver ett mail som du skciakar till en annan kompis långt ått a helv*te oxå ska man kunna läsa och se vad du har i inkorgen och se vad du skickat?

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Här kan du läsa om FRA lagen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/FRA-lagen

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

är inte FRA lagen att man ska kunna läsa vad andra göra utanför sverige tex. om du skriver ett mail som du skciakar till en annan kompis långt ått a helv*te oxå ska man kunna läsa och se vad du har i inkorgen och se vad du skickat?

De kan, om de vill.

Nivå 5 · Fuskare

Tydligen så har de redan avlyssnat i flera år utan tillåtelse hörde jag. bara det att de inte kan använda det eftersom de inte får

Nivå 5 · Fuskare

Fra-lagen är bara att göra det officellt

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Fra-lagen är bara att göra det officellt

Jo, men avlyssning har som sagt var pågått tidigare också.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej, dom har ett system som kan avläsa i mejl och samtal om det står olika hotande saker som tex "Bomb" " Arab" "Vapen" och "Terrorist".

Jacqout åker in på förhör direkt i januari.

Nivå 6 · Fuskare

Haha. jo. Han måste klassas som livsfarlig då han hade alla orden med i ett och samma meddelande. Kolla dessutom på hans minst sagt hotande avatar. Måste var någon massmördare eller nåt. XD

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jacqout åker in på förhör direkt i januari.

hahahahah jo, nu blev det illa xD

Nivå 7 · Fuskare

Dom lyssnar som sagt av allt möjligt. Ett exempel är MSN och jag hittade ett riktigt bra och lättanvänt program som gör att man kan kryptera konversationen om den/dom andra också har programet. Det är inte bara till MSN. På en sida stod det att man antingen kunde använda sig av 1024 eller 2048 bitars RSA kryptering. Det stod även att 1024 räcker lugnt och om man är riktigt paranoid så kan man använda 2048...

Till sidan

Det är SimpLite man ska ladda ner.

Senast ändrad:

28 Jul 2008
Nivå 1 · Novis

jag käner en som jobar med fra, man vet inte hans namn ens

Nivå 6 · Fuskare

Scrooge: Det lät ju vettigt.

Nivå 4 · Lärling

Det lät som en "min pappa är polisman/brandman/militär/ambulansman" svar.

29 Jul 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Då känner du ju inte honom.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Varför skulle arab vara ett sånt ord?

↗ till inlägget
Det lät som en "min pappa är polisman/brandman/glassgubbe/militär/ambulansman" svar.
Hihi
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det lät som en "min pappa är polisman/brandman/glassgubbe/militär/ambulansman" svar.

Hihi

Araber hör ihop med bomb vapen kanske? roflcake

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in