💬
Logga in
Fuska.se

Datorn Startas Om Slumpmässigt

18 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Simpelt, en dag så skulle jag spela WoW. Jag klickade på Play och hela skiten startades om.

Så jag gjorde en film istället. Jag laddade upp en fil, och datorn startades om. En sak som är konstigt med detta är att alla filmfiler är av samma typ (.avi), så t.ex. när jag laddade upp en musikvideo gick det finfint, men när jag startar upp en annan film så startades skiten upp. Samma filtyp, men helt slumpmässigt startas om i allafall.

Konstigast av allt: Detta hände plötsligt en dag, och jag hade inte varit inne på några speciella hemsidor så låter skumt.

Du kanske behöver tömma datorn på damm. Damm gör så att datorn blir varmare, vilket gör att den ibland startar om sig själv för säkerhetens skull.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Du kanske behöver tömma datorn på damm. Damm gör så att datorn blir varmare, vilket gör att den ibland startar om sig själv för säkerhetens skull.

Låter helknäppt, men okej...
Nivå 5 · Fuskare

Vadå helknäppt? Om du vill att din dator ska börja brinna så okej. Men det det tycker jag verkar helknäppt!

Nivå 5 · Fuskare

Om du av garrantiskäl inte kan öppna datorn och damma av så blås genom fläktluckan på baksidan av datorn (när den är avstängd givetvist). Försök annars att rensa datorn på onödiga filer och program för att få temperaturen att sjunka.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Vadå helknäppt? Om du vill att din dator ska börja brinna så okej. Men det det tycker jag verkar helknäppt!

Låter jävligt konstigt enligt mig att man endast behöver damma av datorn för att få den att inte starta om. Men vad vet jag, jag är knappast någon datormänniska.
Nivå 5 · Fuskare

Kan bero på 2 saker vad jag vet.

1. Överhettning: Datorn startar då om säg av en ren säkerhets sak för att inget ska skaddas.

Lösning: Ta bort damn innuti datorn och se till så att alla fläktar funkar som dom ska.

2.Glapp(stavning?)i nätagrigatet(stavning?):Kan vara så att datorn tappar strömmen bara någon hundra del och då startar den om sig. Hade själv detta problemet.

Lösning:Testa med ett annat nätagrigat och se om det hjälper.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Låter jävligt konstigt enligt mig att man endast behöver damma av datorn för att få den att inte starta om. Men vad vet jag, jag är knappast någon datormänniska.

Det är inte så konstigt egentligen. Dammet lägger sig överallt. Gärna i fläktar vilket får dem att inte transportera så mycket luft som de ska kunna. Om den varma luften inte flyttas från exempelvis processorn kommer den bli för varm och till slut i många fall orsaka omstart av datorn för att skydda sig från att bli för varm och eventuellt från att börja brinna.

18 Aug 2008
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #9
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är inte så konstigt egentligen. Dammet lägger sig överallt. Gärna i fläktar vilket får dem att inte transportera så mycket luft som de ska kunna. Om den varma luften inte flyttas från exempelvis processorn kommer den bli för varm och till slut i många fall orsaka omstart av datorn för att skydda sig från att bli för varm och eventuellt från att börja brinna.

Det konstiga med det är att jag har bytt grafikkort efter att datorn pajja, så jag sände den till min kusin och då fixade han datorn och tog bort allt damm. Detta var i maj, så ja, f*n vet jag, men det verkar konstigt eftersom jag köpte datorn för 2 år sedan.
Nivå 5 · Fuskare

asså du kan ha nåt fel i den elr så har du mask virus:S

Nivå 5 · Fuskare

Jag tror knappast det är virus.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Om du av garrantiskäl inte kan öppna datorn och damma av så blås genom fläktluckan på baksidan av datorn (när den är avstängd givetvist). Försök annars att rensa datorn på onödiga filer och program för att få temperaturen att sjunka.

Garantin försvinner inte för att man gör ren datorn.. o.O

dock kan garantin gå ut om man byter ut delar själv.. d.v.s öppnar datorn

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

För att rensa datorn måste man antagaligen öppna den, eller?

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man kan ju köra in en luft-tryck eller va det nu heter i ventilations hålen
Nivå 7 · Fuskare

Jag kan passa på att ställa en liknande fråga...

En person har problem med datorn efter ominstallation av Windows XP.

Det första jag tänkte var, ominstallera en gång till. Men jag förklarar ändå.

Problemet är det att datorn kan krascha när som helst. Den kan stå på i någon minut eller 1 timme. Den stängs inte av när den kraschar utan den börjar pipa.

Kan det vara värmen här också?

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #16

En annan fråga:

Min Windows Movie Maker visar bara 3 paneler, alltså den panelen själva videon är på, där man kan lägga till ljud och där man kan lägga till text som visas under filmen, men inte panelen där "huvudvideons" ljud är, vilket betyder att när jag lägger till ljud så kan jag inte ta bort videons orginella ljud, om ni förstår vad jag menar.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

för att göra ren datorn lär man öppna den ja.

garantin försvinner inte för att man gör ren den.

dock så kan den göra det om man byter ut delar, om det nu var ett komplett datorpaket.

19 Aug 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

En annan fråga:

Min Windows Movie Maker visar bara 3 paneler, alltså den panelen själva videon är på, där man kan lägga till ljud och där man kan lägga till text som visas under filmen, men inte panelen där "huvudvideons" ljud är, vilket betyder att när jag lägger till ljud så kan jag inte ta bort videons orginella ljud, om ni förstår vad jag menar.

Man kan inte göra det.

För att ändra ljudet så kan du dra samma klipp till ljudspåret, sen så går du till Verktyg sen Ljudnivåer, sen så drar du mätaren (eller vad man nu ska kalla den) längst åt höger.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #19
↗ till inlägget
↗ till inlägget

En annan fråga:

Man kan inte göra det.

För att ändra ljudet så kan du dra samma klipp till ljudspåret, sen så går du till Verktyg sen Ljudnivåer, sen så drar du mätaren (eller vad man nu ska kalla den) längst åt höger.

Så dum jag är, lol. Att jag inte tänkte på det. Tackar. :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in