Någon som vet någon bra " emo " musik?
*EDIT*
Kan ni skriva några bra rap låtar oxå?
Någon som vet någon bra " emo " musik?
*EDIT*
Kan ni skriva några bra rap låtar oxå?
denna tråd borde flyttas!
tokio hotel?
hatar dom igentligen :P
↗ till inläggetdenna tråd borde flyttas!
Varför borde den de??
Nej Gillar inte Tokio Hotel
menade liksom några andra band/låtar fler förslag?
Flyttar till Musik forumet.
Hawthorne Heights är ett av de bästa emobanden imo :>.
↗ till inläggetLite skral lista... De listar t.ex. Senses Fail som emo. Det är pop-punk.
Iaf så är Thursday ett otrolig bra band, både som sin tidiga emo och senare Post-Hardcore. Silverstein har väl aldrig riktigt varit emo men innan de blev altrock var de iaf bra -.- Tidigare Alesana (på nya albumet har de totalt tappat stingen, låtarna handlar uteslutande om ett av de två alternativen: remakes på gamla sagor eller "jag älskade dig, du bedrog mig, nu ska jag döda dig". Extremt idétorftigt, ingen känsla och bara allmänt BLÄÄÄH).
De flesta verkar avsky emo p.g.a. att de aldrig ens lyssnat på den >_> Den är bättre än så (men det är inte direkt bra, fortfarande väldigt ont om bra band, iofs är jag extremt selektiv).
Håller med om Alesnans nya album, verkligen fail. Men det förra är ett måste i "emomusiksamlingen".
@wAcko: Smaken är som baken.
"Emo music" is not good, only BAD. ;:
Om du gillar metalcore ( vilket är en subgenré av emo(?) ) så kan du ju prova på Atreyu, As I Lay Dying, From Autumn to Ashes, All That Remains.
Ja vet inte riktigt va som är emo men tror att Dead by april och Silverstein är emo :P
Jag Gillar Rapp , Rapp Är :kung:
olika deppande låtar .
trance&hardstyle.
Soundtracks, lite MC .
okok tackar, men nu undra jag istället vet ni oxå några bra rap låtar aktigt? :o
lyssna på grunge istället
Näe, rap e bättre än sån musik
↗ till inläggetNäe, rap e bättre än sån musik
Smaken är som baken.
Vet du ens vad grunge är? För det vet iaf inte jag o_O
^ Word.
↗ till inlägget↗ till inläggetNäe, rap e bättre än sån musik
Smaken är som baken.
Vet du ens vad grunge är? För det vet iaf inte jag o_O
Vet inte hur man ska säga det men tyckte iaf att de var en dålig musik stil.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in