Tjena, jag har tänkt på att köra http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347827 i SLI har ett kort här hemma just nu, men har tänkt att köpa ett till, för att köra SLI. Då undrar jag och detta är bra eller om jag ska ta nått annat. Som typ ATI. (Ska lira Far Cry2)
Sli Eller Inte?
Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis.
↗ till inläggetTack du, tänkte lite såhär också. eftersom Far Cry 2 kommer till konsolerna 360 /PS3 så borde det inte vara mer krävande än Crysis, okay, vi får se.Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis.
Nej köp inte SLI.
↗ till inläggetNej köp inte SLI.
Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va?
Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx?
Vill ju helst ha 35-60 fps ;)
↗ till inläggetNej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta.↗ till inläggetNej köp inte SLI.
↗ till inläggetNej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta.↗ till inläggetNej köp inte SLI.
Okej, tack.
om du ska skaffa ett nytt grafikkort köp ett ATI 4870 (X2 om du har råd)
↗ till inläggetom du ska skaffa ett nytt grafikkort köp ett ATI 4870 (X2 om du har råd)
Nja.... 4500:- är dyrt ;P
Kostar 3500kr+ inte 4500.
Precis som Aircondition säger, vänta tills det släpps, tycker du inte att det flyter på nog bra med dom inställningarna du vill ha så inhandla ett till. Eller lägg pengarna på ett kort som presterar bättre än 2st 9600GT. (finns flera bra tester på grafikkort på nätet) Hur som helst vänta tills det släpps och du får prova det och känn efter då för att slippa göra ett onödigt köp.