💬
Logga in
Fuska.se

Hello Spotify! Bye Bye Nedladdad Musik

19 svar · startad

Hejsan!

Fick precis mitt Spotify account, och jag kan bara säga en sak. Det är grymt!

Jag tror verkligen att det här kan bli en spark i skrevet för den olagliga fildelningen därför att det mesta av musik som laddas ned används av ungdomar som lyssnar på musiken på dator. För de som inte orkar så använder de alternativt YouTube. Och då kommer ju Spotify väl till pass.

Hoppas att den här tråden blir godkänd, för vi debatterar inte direkt för fildelning.

Nivå 5 · Fuskare

Synd bara att det är så många som skaffar Spotify olagligt också :P Så det är en liten rolig twist.

Men alla vi som fått via invite eller betalat kan ju njuta lugnt :)

Men ja, en minskad nerladdning av musik ser vi nog snart :)

12 Jan 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Spotify är grymt härligt.

Nivå 4 · Lärling

Jepp, spotify är skönt för att det är ett program, och inte som last.fm som man måste sitta vid via webben.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jepp, spotify är skönt för att det är ett program, och inte som last.fm som man måste sitta vid via webben.

Last.fm har ju en klient annars...
Nivå 7 · Fuskare
Spotify duger, inte mitt första handsval direkt.

Med spotify, kan man liksom ladda ner ett helt album lr nått och lägga det som en playlist?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Med spotify, kan man liksom ladda ner ett helt album lr nått och lägga det som en playlist?

Du kan endast streama musiken, vilket betyder att du INTE kan ladda över musiken du har på Spotify till tex din Ipod.
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Tycker att det är ganska okej. Men som nomatic sa "inte ett första handsval".

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du kan endast streama musiken, vilket betyder att du INTE kan ladda över musiken du har på Spotify till tex din Ipod.

Ok, men kan jag typ streama ett album och lyssna på det medans jag spelar utan att behöva typ söka upp nästa låt mellan varje låtbyte?
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ok, men kan jag typ streama ett album och lyssna på det medans jag spelar utan att behöva typ söka upp nästa låt mellan varje låtbyte?

Har aldrig testat att streama ett helt album men skulle vara ganska dåligt om man inte kunde göra det.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har aldrig testat att streama ett helt album men skulle vara ganska dåligt om man inte kunde göra det.

såklart man kan göra det, men jag stör mig åp att man måste radera varje sökning man gjort för hand annars raddar dom upp sig i en lång lista

Nivå 3 · Lärling

Ett album, och även låtar i lista av <artist> i Spotify är en playlist. Den byter låt till nästa när den förra är slut osv.

Även jag har Spotify och jag tycker det är bra. Det använder ungefär samma gränssnitt som iTunes vilket syns ganska klart och tydligt..

Jag har invite, gratisversionen, och det följer med reklam då och då mellan låtarna. Men det är inte alls ofta, det är sällan med annat ord det kommer reklam.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Sjukt dåligt att man inte kan lägga in musik från spotify -> iPoden :(

Nivå 3 · Lärling

Streamad musik från olika platser på internet. Idén med hela Spotify.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det ända dåliga med spotify är att dom har lite RHCP låtar :P

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag tycker det är bättre att ladda ner olagligt, då kan man hitta allt och då kan man tanka över musiken på Ipod - Mp3 - Mobil osv, inte så stor chans att farbror blå står vid dörren och knackar.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det går... den väljer automatiskt låten nedanför

↗ till inlägget
Jag tycker det är bättre att ladda ner olagligt, då kan man hitta allt och då kan man tanka över musiken på Ipod - Mp3 - Mobil osv, inte så stor chans att farbror blå står vid dörren och knackar.
Påpekar det du skriver, det är olagligt

Det slipper man nu...

Nivå 2 · Novis

Grejen med att inte kunna kopiera helt fritt är ju att det finns en copyrightlag. Man får inte sprida andras verk utan deras tillåtelse. Spotify verkar iaf ha kommit överens med många bolag iom att de har så många låtar.

13 Jan 2009
↗ till inlägget

Grejen med att inte kunna kopiera helt fritt är ju att det finns en copyrightlag. Man får inte sprida andras verk utan deras tillåtelse. Spotify verkar iaf ha kommit överens med många bolag iom att de har så många låtar.

Ja, men de får väll antagligen fler och fler med tiden XD

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in