asså vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?
jag har kört ett tag med att jag inte mår bra etc för min morsa och farsa men det vore kännas gött med nytt.
asså vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?
jag har kört ett tag med att jag inte mår bra etc för min morsa och farsa men det vore kännas gött med nytt.
↗ till inläggetDu går på gymnasiet antar jag? vrf skolka från gymnasiet? du har ju själv valt att gå där.asså vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?
Men du kan kanske köra med att du mår dåligt i skolan, du gillar inte lärarna osv. och att du inte vill att dina föräldrar ska kontakta dom osv eftersom det bara kommer bli värre för dig då.
Kanske inte det bästa förslag, men men
↗ till inläggetGå till skolan, var med på första lektionen och gå sedan till din mentor och säg att du mår dåligt och drar hem. :Passå vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?
Annars så kan du skita i att gå till skolan, medans dina föräldrar tror att du är i skolan, men detta brukar sluta illa då läraren antagligen ringer hem och frågar dina föräldrar om varför du inte kom till skolan.
Jag har kört med att göra en fejkad spya i handfattet nåra gånger , funkar fin fint ! :D
Bara att trycka in några fingrar så långt in i munen som möjligt.
Ganska äkligt förslag men men...
Skolka inte, det är fel. Jag kan inte fatta att ni hjälper honom.
Blanda havregryn och vatten i munnen o spotta ut de i toan, ser exakt ut som spya, det lär funka !
Stanna hemma bara. Jag bor hos min pappa, han åker och jobbar en timma innan jag går upp. Sen är han hemma en timma efter mig. Så jag brukar bara stanna hemma och sova utan att han märken något :P
↗ till inläggetoverkill?Jag har kört med att göra en fejkad spya i handfattet nåra gånger , funkar fin fint ! :D
Bara att trycka in några fingrar så långt in i munen som möjligt.
Ganska äkligt förslag men men...
jag menar, varför käkar du inte lite laxeringsmedel också när du ändå är igång?
du kan ju allltid säga att din katt har dött, och nästa dag byter du bara till hund...sen hamster osv
↗ till inläggetdet är ju perfekt om man typ föder upp höns eller kaniner eller något annat. xddu kan ju allltid säga att din katt har dött, och nästa dag byter du bara till hund...sen hamster osv
man ska inte skolka om man inte vågar stå för det. specielt inte om man vågar saäga det till sina föräldrar.
visst jag skolkar väl mer än dom flesta xD men jag säger iaf till min mamma eller pappa att jag inte orkar skolan idag. dom fattar att dom inte kan tvinga mig, vad ska dom göra...bära mig eller?! xD gör som du vill menar jag alltså.....
↗ till inläggetAllt man gör får konsekvenser, olyckligtvis så blir det allvarligare vid skolk. :Pman ska inte skolka om man inte vågar stå för det. specielt inte om man vågar saäga det till sina föräldrar.
visst jag skolkar väl mer än dom flesta xD men jag säger iaf till min mamma eller pappa att jag inte orkar skolan idag. dom fattar att dom inte kan tvinga mig, vad ska dom göra...bära mig eller?! xD gör som du vill menar jag alltså.....
Det blir hus i h*lvete om jag skolkar och min mentor ringer hem.
↗ till inläggetLol, kanske funkar ^^ I alla fall så är det inte riktigt värt att skolka. Om det är någon speciel dag som du inte pallar så säg bara att du har ont i magen.Blanda havregryn och vatten i munnen o spotta ut de i toan, ser exakt ut som spya, det lär funka !
↗ till inlägget↗ till inläggetLol, kanske funkar ^^ I alla fall så är det inte riktigt värt att skolka. Om det är någon speciel dag som du inte pallar så säg bara att du har ont i magen.Blanda havregryn och vatten i munnen o spotta ut de i toan, ser exakt ut som spya, det lär funka !
Det funkar ! Testa själv. B)
Se hängig ut och säg att du inte mår bra. Typ, dålig i magen och huvudvärk. Funkar för mig, även fast jag bara går i grundskolan. Går man i 9:an är man oftast skoltrött, eller?
"Jag blev kidnappad av Hamstermannen och var tvungen att muta honom med pellets innan han släppte mig!"
↗ till inläggetSe hängig ut och säg att du inte mår bra. Typ, dålig i magen och huvudvärk. Funkar för mig, även fast jag bara går i grundskolan. Går man i 9:an är man oftast skoltrött, eller?
In case you didn't now grundskola = "0"-9
Wtf?
↗ till inläggetvadå wtf? vad trodde du grundskola var då?Wtf?
↗ till inläggetHAHAH! XD bra den ska jag säga du :)"Jag blev kidnappad av Hamstermannen och var tvungen att muta honom med pellets innan han släppte mig!"
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in