Hoppa till innehåll

Skolka.


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

asså vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?

 

jag har kört ett tag med att jag inte mår bra etc för min morsa och farsa men det vore kännas gött med nytt.

Du går på gymnasiet antar jag? vrf skolka från gymnasiet? du har ju själv valt att gå där.

 

Men du kan kanske köra med att du mår dåligt i skolan, du gillar inte lärarna osv. och att du inte vill att dina föräldrar ska kontakta dom osv eftersom det bara kommer bli värre för dig då.

 

Kanske inte det bästa förslag, men men

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså vet någon några bra anledningar man kan säga för att slippa skolan?

 

jag har kört ett tag med att jag inte mår bra etc för min morsa och farsa men det vore kännas gött med nytt.

Gå till skolan, var med på första lektionen och gå sedan till din mentor och säg att du mår dåligt och drar hem. :P

Annars så kan du skita i att gå till skolan, medans dina föräldrar tror att du är i skolan, men detta brukar sluta illa då läraren antagligen ringer hem och frågar dina föräldrar om varför du inte kom till skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört med att göra en fejkad spya i handfattet nåra gånger , funkar fin fint ! :D

Bara att trycka in några fingrar så långt in i munen som möjligt.

Ganska äkligt förslag men men...

overkill?

 

jag menar, varför käkar du inte lite laxeringsmedel också när du ändå är igång?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska inte skolka om man inte vågar stå för det. specielt inte om man vågar saäga det till sina föräldrar.

visst jag skolkar väl mer än dom flesta xD men jag säger iaf till min mamma eller pappa att jag inte orkar skolan idag. dom fattar att dom inte kan tvinga mig, vad ska dom göra...bära mig eller?! xD gör som du vill menar jag alltså.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska inte skolka om man inte vågar stå för det. specielt inte om man vågar saäga det till sina föräldrar.

visst jag skolkar väl mer än dom flesta xD men jag säger iaf till min mamma eller pappa att jag inte orkar skolan idag. dom fattar att dom inte kan tvinga mig, vad ska dom göra...bära mig eller?! xD gör som du vill menar jag alltså.....

Allt man gör får konsekvenser, olyckligtvis så blir det allvarligare vid skolk. :P

Det blir hus i h*lvete om jag skolkar och min mentor ringer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...